آریا بانو
مقام سازمان ملل: آثار تغییر ساختار جمعیت را نادیده نگیریم
چهارشنبه 2 آبان 1397 - 21:05:28
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران- دبیر اجرایی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد گفت: به نفع کشورهاست که تغییر ساختار جمعیتی را لحاظ کنند؛ زیرا این امر بر آینده آنها موثر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «ناتالیا کانم»* عصر چهارشنبه در آیین پایانی «همایش منطقه ای آسیا- اقیانوسیه؛ نقش خانواده، اجتماع و دولت در جوامع رو به سالمندی» افزود: نرخ پایین باروری در جوامع مختلف جهان یک حقیقت انکارناپذیر است و باید برای زندگی افراد از سنین پایین تا سالمندی فکر کرد تا بتوانند شرایط لازم را برای باروری در کانون خانواده به دست آورند.
کانم تصریح کرد در بیشتر جوامع وقتی سن افراد بالا می رود در این معادله فقر نیز دخیل می شود.
وی ادامه داد: سالمندی را نباید به عنوان نقطه ای از زندگی دید؛ بلکه این امر یک فرایند است. دبیر اجرایی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد یادآوری کرد: به طور معمول وضع مالی مردان سالمند بهتر از زنان است. از این رو، باید به زنان سالخورده توجه بیشتری کرد؛ زیرا هر چه جامعه پیرتر می شود شمار زنان سالمند آن نسبت به مردان افزایش می یابد.
به گفته وی، هر چقدر به زنان کمک کنیم زندگی فعال تری داشته باشند جامعه سالم تری خواهیم داشت.
دبیر اجرایی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد تاکید کرد بانوان سالمند در بخش های مختلف بویژه صلح جهانی مشارکت بسیار زیادی دارند و ابتکارهای متعددی به خرج می دهند.
به گزارش ایرنا، «همایش منطقه ای آسیا- اقیانوسیه؛ نقش خانواده، اجتماع و دولت در جوامع رو به سالمندی» که یکم آبان ماه آغاز شده بود، عصر چهارشنبه در هتل استقلال به کار خود پایان داد.
در این همایش 120 کارشناس از 25 کشور آسیا و اقیانوسیه با هدف بررسی چالش ها، مشکلات و دستاورد کشورهای مختلف در حوزه سالمندی گرد هم آمده بودند.
این خبر در حال تکمیل است.
.................................................
* Natalia Kanem
*6984*1961*

http://www.banounews.ir/fa/News/98023/مقام-سازمان-ملل--آثار-تغییر-ساختار-جمعیت-را-نادیده-نگیریم
بستن   چاپ