آریا بانو
ابتکار خبر داد
نامه مشترک بهزیستی و معاونت زنان برای رسیدگی به وضعیت استخدامی کارشناسان اورژانس اجتماعی
چهارشنبه 2 آبان 1397 - 21:07:19
آریا بانو - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از نگارش نامه‌ای مشترک با سازمان بهزیستی خبر داد که بر مبنای آن، وضعیت استخدامی کارشناسان اورژانس اجتماعی تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در مراسم اختتامیه کنفرانس منطقه‌ای سالمندی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جمعیت در دنیا به سمت سالمندی در حال حرکت است، گفت: جمعیت زنان سالمند نیز افزایش یافته است و امید به زندگی در زنان تقریبا حدود 4 سال بیشتر از آقایان است.
ابتکار با بیان اینکه در کشور ما زنان حدود 4 سال بیشتر عمر می کنند، ادامه داد: البته که این 4 سال با سختی و بیماری است، اغلب زنان در دهه اخر زندگیشان با بیماری‌های بسیاری روبه رو هستند.
وی با بیان اینکه بحث سالمندی زنان خصوصا زنان سرپرست خانوار بسیار حائز اهمیت است، به تدوین سند ملی سالمندی اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم به عنوان معاونت زنان و خانواده در این زمینه شاخص های مرتبط با سالمندی و کیفیت زندگی را رصد کنیم. بخش مهمی از عدالت جنسیتی به موضوع سالمندی توجه دارد و امیدواریم گام های خوبی در این زمینه برداشته شود.
ابتکار در ادامه گفت: نامه مشترکی بین معاونت زنان و سازمان بهزیستی نوشته شده است که بر مبنای آن حمایت خاص از کارشناسان و مددکاران اورژانس اجتماعی را تقاضا کرده‌ایم، بر این اساس امنیت شغلی این افراد مورد توجه قرار می‌گیرد؛ چرا که این افراد در معرض شرایط سخت کاری هستند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه اورژانس اجتماعی نقش مهمی در مداخله با آسیب‌ها دارد، افزود: دولت با قدرت، برنامه و با سیاست‌های منجسم پیشرفت می‌کند و هماهنگی و انسجام بیشتر بین جریانات سیاسی و قوای مختلف کشور باعث می‌شود در شرایط دشوار و در بعد اقتصادی و حملات روانی امید را از دست ندهیم.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/98037/نامه-مشترک-بهزیستی-و-معاونت-زنان-برای-رسیدگی-به-وضعیت-استخدامی-کارشناسان-اورژانس-اجتماعی
بستن   چاپ