آریا بانو
فرماندار تهران تأکید کرد
فرهنگ‌سازی جدی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
چهارشنبه 2 آبان 1397 - 21:07:20
آریا بانو - فرماندار تهران با تاکید بر نقش فرهنگ‌سازی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: باید در بخش فرهنگی طوری عمل کنیم که مردم تهران به این نتیجه برسند که نباید مستقیم به متکدیان کمک کنند.

به گزارش ایسنا، عیسی فرهادی در آیین‌ بهره‌برداری از مرکز فوریت‌های خدمات اجتماعی شهر تهران گفت: در بحث آسیب‌های آشکار همچون معتادین متجاهر، متکدیان و کودکان متکدی و سد معبرها جمع‌آوری در این مجتمع انجام می‌شود و اصل و اساس مجتمع نیز بر دوش شهرداری و بهزیستی قرار گرفته است به شکلی که در این مرکز غربالگری انجام می‌شود و پس از تقسیم‌بندی، افراد در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار می‌گیرند و روند کار تا پایان دنبال می‌شود.
وی افزود: پس از جمع‌آوری اگر فردی بیمار باشد باید در بیمارستان‌های تهران درمان شود، اگر معتاد باشد باید در کمپ‌ها نگهداری شود و نسبت به بازآفرینی و توانمندسازی وی اقدامات لازم صورت بگیرد. بی‌تردید اگر متکدی نیازمند است باید شناسایی شود و خدمات مورد نیاز توسط دستگاه‌های مربوطه به وی ارائه شود.
فرماندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع همراهی مسئولان و مطبوعات اشاره کرد و افزود: پیش از این مطبوعات و برخی مسئولان همکاری کمتری در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی داشتند. در دوره جدید اقدامات در این حوزه در دو بخش فرهنگی و جمع‌آوری روزانه متکدیان و معتادان متجاهر پیگیری خواهد شد.
وی ادامه داد:‌ در حوزه فرهنگی امروز در شهر تهران بیش از 4000 مسجد داریم که کمتر مسجدی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کرده است. درخواست می‌کنیم که در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی متکدیان، رسانه‌ها و بخش‌های فرهنگی کشور کمک کنند.
فرهادی تاکید کرد: در حوزه فرهنگی باید طوری عمل کنیم که مردم تهران به این نتیجه برسند که نباید مستقیما به افراد متکدی کمک کنند و در مرحله دوم باید جمع‌آوری به صورت روزانه انجام شود که با این کار و بکارگیری 13 مرکز بهاران و در اختیار قرار گرفتن آن‌ها توسط بهزیستی دیگر بهانه‌ای برای نبود ظرفیت وجود ندارد.
وی ادامه داد: در شب‌ها، در برخی از فصول سال بین 3 تا 5 هزار کارتن خواب در تهران توسط شهرداری تهران پوشش داده می‌شوند. قطعا برای انجام اقدامات موثر در این حوزه نیازمند همکاری و همدلی همه دستگاه‌های مسئول هستیم.
فرماندار تهران بر لزوم همکاری سمن‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: اگر 100 سمن موجود در حوزه کودکان کار هر یک 10 کودک را تحت پوشش قرار دهند، مشکل ما در این حوزه حل خواهد شد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/98040/فرهنگ‌سازی-جدی-برای-کاهش-آسیب‌های-اجتماعی
بستن   چاپ