آریا بانو
چگونه خودمان را باور داشته باشیم
پنجشنبه 3 آبان 1397 - 11:47:43
آریا بانو - وقتی منفی گراها دائم رویاهایتان را زیر سوال می برند احساس می کنید به تنهایی در جنگ در برابر دنیا ایستاده اید. همه ما در زندگی هدف و آرزوهایی داریم و برای رسیدن به آن ها به حمایت نزدیکانمان نیاز داریم. اما وقتی با کمبود حمایت اطرافیان مواجه می شویم در ذهن به احساس وضعیت مرگ یا زندگی می رسیم.
اگر احساس می کنید دیگران شما را باور ندارند نگران نباشید زیرا افراد موفق زیادی نیز مثل شما با انتقادها و عدم پذیرش ها مواجه شده اند. اگر آن ها علیرغم این مشکلات توانسته اند موفق شوند پس شما هم می توانید.

داستان “کسی مرا باور ندارد” را بررسی کنید
هیچ کس به من و رویاهایم اعتقادی ندارد. آیا این جمله واقعیت دارد؟ آیا واقعا می دانید که هیچکس در کره زمین به شما و رویاهای تان اعتقادی ندارد؟
گاهی اوقات بهترین راه برای غلبه کردن به این مشکل این است که آن را بررسی کنید. شاید در اولین فرصت بفهمید که این یک مشکل واقعی نبوده است. در واقع باوری است که خودتان ساخته اید. تعمیم دادن هایی مثل “هیچ کس” و “همه” عادی هستند اما واقعیت ندارند.
برای بررسی داستان “کسی مرا باور ندارد” به دنبال شواهد و مدارک باشید. آیا تا به حال مربی یا معلمی داشته اید که برای کمک به شما تلاش کرده باشد؟ یا دوست و همکاری که از شما حمایت کرده باشد؟ آیا کسانی هستند که تا به حال آن ها را ندیده اید اما از شما حمایت می کنند و فرصتی برای شناخت شما پیدا می کنند؟ چه کسی شما را باور دارد اما شما او را فراموش کرده اید؟
به خودتان ثابت کنید
به آینه نگاه کنید و بگویید “من تو را باور دارم” چه حسی پیدا می کنید؟ اگر حس خوبی به شما دست بدهد یعنی مسئله اصلی باور دیگران نسبت به شما نیست بلکه باور خودتان نسبت به خودتان است.
وقتی به خودتان می گویید تصمیم گرفته ام خودم را باور داشته باشم فقط گفتن آن کافی نیست بلکه باید این جمله را با صدای بلند بگویید و هر چیزی که انتخاب می کنید تاثیر قوی روی شما داشته باشد.
در مرحله دوم باید پرده از چیزهایی بردارید که باعث می شوند خودتان را باور داشته باشید. چه استعدادهایی دارید؟ به چه موفقیت هایی رسیده اید؟ چه زمانی به ترس غلبه کردید و وارد عمل شدید؟ پیروزی هایی که در گذشته داشتید چه بودند؟ هر چقدر هم این موارد کوچک و ناچیز باشند باید آن ها را جشن بگیرید. تنها در این صورت است که به خودتان باور پیدا می کنید.
مهارت های تاثیر را گسترش دهید
حتی اگر واقعیت داشته باشد که مردم شما را باور ندارند نباید برای همیشه این وضعیت ادامه داشته باشد. گاهی اوقات شک و تردید مردم نسبت به شما انعکاسی از شما نیست بلکه ممکن است آن ها درست متقاعد نشده باشند زیرا به آن ها نشان نداده اید که چرا باید شما را باور داشته باشند.
چگونه ارزش های خود را به دیگران نشان می دهید؟
یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که وارد عمل شوید.وقتی به دنیا ثابت شود که شما خودتان را باور دارید به خودتان و به دیگران ثابت می کنید که ارزش حمایت کردن را دارید.
درست است که تاثیر عمل کردن بیشتر از کلمات است اما کلمات هنوز هم تاثیر زیادی در متقاعد کردن دیگران دارند. مهم ترین مهارت های زندگی که می توانید یاد بگیرید مهارت تاثیر گذاشتن و متقاعد کردن است. و ساده ترین راه برای به دست آوردن اعتماد دیگران این است که چراهای خود را با آن ها به اشتراک بگذارید: چرا من چنین اهداف و آرزوهایی دارم؟ چه چیزی به من انگیزه می دهد؟ چرا به علائقم متعهد هستم؟
وقتی دیگران انگیزه و احساس واقعی شما را نه تنها از طریق کلام بلکه از طریق عمل شما بفهمند توانسته اید باورهای تان را به آن ها منتقل کنید. در نتیجه کسانی که تا کنون به شما شک داشتند از این به بعد از شما حمایت می کنند و در چنین شرایطی است که باور آن ها باور شما را تقویت می کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/98076/چگونه-خودمان-را-باور-داشته-باشیم
بستن   چاپ