آریا بانو
نایب رییس بانوان فدراسیون قایقرانی:
موفقیت در مسابقات جوانان آسیا حاصل برنامه ریزی چهارساله بود
پنجشنبه 3 آبان 1397 - 15:35:30
آریا بانو - تهران- نایب رییس بانوان فدراسیون قایقرانی با اشاره به کسب 27 مدال قایقرانان ایرانی از بازی های قهرمانی جوانان آسیا در ازبکستان، گفت: موفقیت بی نظیر این ورزشکاران یک روزه شکل نگرفت بلکه نتیجه یک برنامه ریزی چهار ساله است.

فرحناز امیر شقاقی روز پنجشنبه با بیان اینکه کسب 27 مدال رنگارنگ در قایقرانی آسیا نتیجه یک برنامه ریزی است به خبرنگار ایرنا، گفت: قایقرانان ایرانی از سال گذشته و با بازگشت از بازی های قهرمانی آسیا در چین به صورت متناوب در اردو های مختلف حضور داشتند و زیر نظر مربیان به مرور کارهای تاکتیکی و تکنیکی پرداختند. تعداد مدال های کسب شده قایقرانان ایرانی در این دوره از بازی ها در تاریخ این رشته بی نظیر بوده است.
نایب رییس بانوان فدراسیون قایقرانی تصریح کرد: در این افتخار آفرینی سهم زنان بیش از مردان است زیرا از مجموع هشت مدال طلا، هفت مدال از سوی بانوان به دست آمده است.
عضو سابق تیم ملی قایقرانی بانوان ایران در زمینه همسنجی نتایج این دوره با دوره های پیشین گفت: در این دوره تیم با نفرات کامل اعزام شد و ما بازیکن بیشتری در کلاس های مختلف به مسابقات ازبکستان اعزام کردیم و این امر موجب شد نتایج این دوره نیز بسیار متفاوت تر از دوره های پیشین باشد.
امیر شقاقی در ادامه افزود: برای رسیدن به جایگاه کنونی تنها به اعزام شمار زیادی از قایقرانان بسنده نکردیم بلکه از چهار سال گذشته این افراد تحت نظر فدراسیون بودند و توانستیم با این چشم انداز سکوهای آسیایی را از آن خود کنیم. قایقرانان ایرانی بی تجربه نیستند و این برنامه در استمرار خود به رده های سنی بزرگسالان نیز تسری پیدا می کند. برای نخستین بار در سال جاری ما سهمیه المپیک جوانان را کسب کرد.
وی در پایان تصریح کرد: مسابقات ازبکستان پایان رویای قایقرانی ایران نیست بلکه با راهبردهایی که از سوی فدراسیون طراحی شده ما برای ده الی 15 سال دیگر پشتوانه سازی لازم را انجام دادیم و در اوایل سال 98 در مسابقات انتخابی المپیک 2020 توکیو شرکت خواهیم کرد و امیدوارم امتیازات لازم برای حضور در این تورنمنت را به دست آوریم.
مسابقات آبهای آرام قهرمانی زیر 23 سال و جوانان آسیا از 28 مهر تا دوم آبان ماه در شهر سمرقند ازبکستان  برگزار شد و ملی پوشان کشورمان در این رقابت های با کسب 27 مدال ( 8 طلا، 10 نقره و 9 برنز) به کار خود پایان دادند.
ورزشی** 2052**9118**

http://www.banounews.ir/fa/News/98094/موفقیت-در-مسابقات-جوانان-آسیا-حاصل-برنامه-ریزی-چهارساله-بود
بستن   چاپ