آریا بانو
بهترین روش لیفتینگ صورت چیست؟
يکشنبه 6 آبان 1397 - 10:54:26
آریا بانو - با توجه به شرایط شما، بهترین روش های لیفتینگ صورت عبارتند از: لیفتینگ صورت با تزریق مایعات، لیفتینگ صورت با نخ سیلوئت، لیفتینگ صورت با نخ PDO و لیفتینگ صورت با جراحی.


سرویس آرایش و زیبایی – در گذشته، هدف از لیفتینگ صورت برطرف کردن شلی یا آویختگی صورت بود که اغلب چهره‌ای مصنوعی و غیرطبیعی را ایجاد می‌کرد. در حال حاضر، هدف از لیفتینگ، احیا و جوانسازی صورت به گونه‌ای است که همه چیز طبیعی به نظر برسد.
لیفتینگ صورت باید به گونه‌ای باشد که فرد جوانتر به نظر آید، نه آنکه متفاوت یا غیرطبیعی باشد. مهم نیست که چه نوع درمانی را انتخاب می‌کنید، اما قبل از جراحی، تحقیقات لازم را انجام دهید. در ادامه، بهترین روش های لیفتینگ صورت را معرفی خواهیم کرد. در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر، به موضوع دلخواه خود برسید.
1. لیفتینگ صورت با تزریق مایعات
2. لیفتینگ صورت با نخ سیلوئت
3. لیفتینگ صورت با نخ PDO
4. لیفتینگ صورت در حالت بیداری
5. لیفتینگ صورت با جراحی
لیفتینگ صورت با تزریق مایعات
در این روش، از ترکیبی از بوتاکس و پرکننده‌های پوستی برای شکل دهی صورت، مشخص کردن فک و بهبود ظاهر خطوط و چین و چروک استفاده می‌کنند.
اگر دچار علائم پیری زودرس از جمله کاهش حجم و بروز چروک و شلی پوست شده‌اید، این نوع درمان ایده آل است. این روش شامل گزینه‌های مختلفی بوده که برای انواع پوست مناسب است.
این نوع درمان حدود یک ساعت طول کشیده و تحت بی حسی موضعی انجام می‌شود. از ترکیبی از تزریق‌ها برای درمان قسمت‌های مختلف از جمله گونه ها، گودی زیر چشم و خطوط اطراف بینی و لب‌ها استفاده می‌شود. سپس، از بوتاکس برای کاهش چین و چروک اطراف چشم و لیفت ابرو استفاده می‌شود.
پس از جراحی، ممکن است پوست دچار کمی قرمزی و کبودی شود که به راحتی می‌توان آن‌ها را با آرایش پوشاند. نتیجه عمل در حدود 18 ماه دوام خواهد داشت و به منظور افزایش حجم، کشیدگی و سفتی پوست، استفاده از پرکننده‌ها باید ادامه داشته باشد.

لیفتینگ صورت با نخ سیلوئت
در این روش غیر تهاجمی، برای لیفت شلی پوست، از نخ‌های قابل جذب استفاده می‌کنند که از پلی‌لاکتیک‌اسید و اسید گلیکولیک ساخته شده‌اند.
این روش سریع و ظریف است و به مدت 30 دقیقه طول خواهد کشید. اگر حجم گونه‌های شما کاهش یافته است و می‌خواهید بدون استفاده از پرکننده ها، ظاهری جوان داشته باشید، این روش ایده آل خواهد بود. همچنین، اگر در گذشته، جراحی زیبایی صورت داشته‌اید و نتایج آن در حال از بین رفتن هستند، می‌‌توانید از این روش استفاده کنید.
این روش تحت بی‌حسی موضعی صورت می‌گیرد. برش‌های کوچکی در نزدیکی خط پیشانی و در امتداد خط فک ایجاد شده و گونه‌ها را با استفاده از نخ بخیه بالا می‌کشند. در صورت نیاز، دو هفته پس از درمان اولیه، می‌توان نخ‌ها را سفت تر کرد.
پس از جراحی، ممکن است پوست دچار تورم و قرمزی شود که پس از چند روز از بین خواهند رفت. اکثر افراد می‌توانند همان روز به سر کار خود برگردند. نتایج جراحی تا یک سال دوام خواهند داشت.

لیفتینگ صورت با نخ PDO
نتایج استفاده از لیفتینگ صورت با نخ PDO شبیه به جراحی زیبایی صورت، لیفتینگ و سفت کردن پوست و کاهش چروک‌ها است. استفاده از نخ PDO باعث تحریک کلاژن سازی شده که این امر باعث بسته شدن منافذ و افزایش ضخامت پوست خواهد شد.
اگر مبتلا به علائم پیری از جمله شل شدن پوست در اطراف خط فک، بروز غبغب، چروک پیشانی و افتادگی پوست در اطراف ابرو شده‌اید، این روش ایده آل است. این روش شبیه به لیفتینگ صورت با نخ سیلوئت است، اما نخ‌های بیشتری در آن استفاده شده و همچنین عمیق‌تر به داخل پوست تزریق می‌شوند. پس از جراحی ممکن است تا 10 روز دچار کبودی، احساس سوزش و تورم شوید.

لیفتینگ صورت در حالت بیداری
این روش تحت بیهوشی موضعی انجام می‌شود و شما در طول عمل بیدار خواهید بود. این روش باعث بهبود رنگ پوست، کاهش چین و چروک و افزایش فربهی پوست می‌شود.
اگر شما نگران شلی پوست، کاهش حجم گونه ها، شل شدن خط فک و افتادگی ابرو‌ها هستید و نمی‌خواهید جراحی تهاجمی داشته باشید، این روش بهترین روش لیفتینگ صورت برای شما خواهد بود.
از نخ‌های Ultra-fine برای تزریق در قسمت‌های شل شده گونه و پایین صورت استفاده می‌شود. این نخ‌ها هیچ گونه زخمی ایجاد نمی‌کنند و نتایج آن فوری خواهد بود. این روش 60 دقیقه طول خواهد کشید. همچنین، از درمان پلاسمای غنی‌شده با پلاکت برای بهبود رنگ پوست و افزایش سطح کلاژن نیز استفاده می‌شود. پس از جراحی ممکن است دچار کبودی و تورم شوید که طی سه تا پنج روز از بین خواهد رفت. نتایج این روش تا سه سال دوام خواهند داشت.

لیفتینگ صورت با جراحی
از این روش می‌توان برای جایگزینی عضلات، لیفتینگ و سفت کردن شلی پوست استفاده کرد. گزینه‌های مختلفی در این روش وجود دارند. اما اکثر آن‌ها شامل بیهوشی عمومی و یک شب اقامت در بیمارستان هستند.
اگر پوست اطراف گونه ها، غبغب و گردن بیش از اندازه شل شده باشند، احتمالا روش‌های غیرتهاجمی دیگر جوابگو نخواهند بود و فرد نیاز به جراحی خواهد داشت.
در طی جراحی، ماهیچه‌ها و بافت‌ها سفت‌تر خواهند شد. یک جراح خوب سعی خواهد کرد که بریدگی‌ها در قسمت خط پیشانی و پشت گوش‌ها قرار بگیرند. اکثر جراحی‌ها معمولا دو ساعت طول خواهند کشید و ممکن است با دیگر درمان‌ها برای بهبود رنگ پوست ترکیب شوند.
پس از جراحی، حداقل به مدت دو هفته باید در خانه استراحت کنید. همچنین، به مدت دو هفته باید از پوشش‌های محافظ صورت استفاده کنید. بخیه‌های قابل جذب در عرض شش هفته از بین خواهند رفت. دوره بهبودی ممکن است تا شش ماه طول بکشد، اما بسته به شیوه زندگی شما، نتیجه جراحی ممکن است تا 10 سال دوام داشته باشد.
برگرفته از: express.co.uk
بهاره قاسم پور

http://www.banounews.ir/fa/News/99388/بهترین-روش-لیفتینگ-صورت-چیست؟
بستن   چاپ