آریا بانو
به زنان اعتماد کنید
يکشنبه 6 آبان 1397 - 15:49:55
آریا بانو - مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه باید به جامعه زنان اعتماد کرد گفت: باید فرصتی برای آزمون و خطا به جامعه زنان داده شود تا بانوان بتوانند گام‌های موثری را در جامعه بردارند.

به گزارش ایسنا، فریبا نظری پورکیایی در نشست بانوان مدیر استان مرکزی(انتصاب سال 97) در خصوص تبادل سند تحقق انتصاب 30 درصدی بانوان، اظهار کرد: تبادل سند تحقق انتصاب 30 درصدی بانوان که توسط معاون اول رئیس جمهور و براساس تاکیدات رئیس جمهور پیگیری می‌شود، در استان مرکزی یک اتفاق خوشایند و فرخنده است که رقم خوره است.
وی با بیان اینکه مسیر و شرایط انتصاب و تجربه پست‌های مدیریتی برای بانوان با آقایان مقداری متفاوت است، افزود: زمان آزمون و خطا برای بانوان از دست رفته و باید اجازه دهیم بخشی از تجربیات توسط خانم‌ها به شکلی متفاوت‌تر از آقایان و به صورت جهشی کسب شود، زنان به منظور احراز جایگاه های مدیریتی خرد و کلان، توانمندی و مهارت های خاص را نیاز دارند که در این رابطه باید با همت و تلاش خوب بستری مهیا کنند تا دولت بتواند از ظرفیت آنان در تصمیم سازی به بهترین شکل بهره‌مند شود.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه نخستین تجربه بانوان نباید آخرین تجربه آنها باشد حتی اگر نتیجه کاملی هم نداشته باشد، ادامه داد: باید به جامعه زنان اعتماد کرد و باید فرصتی برای آزمون و خطا به جامعه زنان داده شود تا بانوان بتوانند گام های موثری را در جامعه بردارند.
نظری پورکیایی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید در چند سال اخیر با تاکیداتی که از سوی مجموعه دولت و افرادی که در وزارتخانه‌ها هستند صورت گرفت شعار "فراهم کردن شرایط برای احراز پست‌های مدیریتی برای زنان و جوانان " مطرح و در این مسیر گام برداشته شد که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی با بیان اینکه در این خصوص به خوبی حرکت کرده‌ایم، اما هنوز در زمینه جایگاه‌های مدیریتی بانوان به شرایط مطلوب نرسیده‌ایم، گفت: راهی طولانی در پیش است، همیشه باید نسبت به گذشته مسیر را به گونه‌ای انتخاب کنیم که ما را امیدوارتر کند.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به لزوم ایجاد شهر دوستدار کودک و اهمیت دادن به کودکان به عنوان عضوی از خانواده، گفت: به برکت انقلاب اسلامی و تلاش‌هایی که در دولت تدبیر و امید صورت گرفت نهادهایی از جمله شهر دوستدار کودک و دهکده خانواده برای نخستین بار در راستای تحکیم خانواده در کشور تعریف شده است.
نظری پورکیایی با بیان اینکه باید به گونه‌ای حرکت کرد که تمام اعضای خانواده حال خوبی داشته باشند تا در نهایت بتوانیم یک خانواده خوب در جامعه داشته باشیم، تصریح کرد: خانواده به عنوان یک نهاد پایه در جامعه، نیروی انسانی موثر و کوشا را به منظور نقش آفرینی در عرصه اجتماعی تربیت می کند، در نتیجه به منظور مهار آسیب های اجتماعی در جامعه باید از خانواده با نشاط، هدفمند و کارآمد استفاده کرد، زنان در خانواده نقش راهبردی و تربیتی نیز دارند و بر این اساس باید مسیر رسیدن آنان به خودباوری و ورودشان به عرصه فعالیت گشوده شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز در این جلسه گفت: در راستای بکارگیری مدیران زن در استان تفاهم‌نامه‌ای با معاون سیاسی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان امضا شد که براساس آن مدیران می‌بایست تا پایان شهریور ماه تعهدات خود را انجام دهند.
زهرا فرجی با اشاره به اینکه مجموع مدیران 50 دستگاه اجرایی در سطح استان دو هزار و 719 نفر است، گفت: تعداد بانوان مدیر در سطح 50 دستگاه مورد نظر تا پایان سال گذشته 347 نفر بوده است، بکارگیری 110 نفر از بانوان استان مرکزی در پست های مدیریتی یکی از برنامه‌های امسال استان بوده که نیمی از آن محقق شده و تا به امروز 58 نفر از بانوان در پست‌های مدیریتی منصوب شده‌اند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/99457/به-زنان-اعتماد-کنید
بستن   چاپ