آریا بانو
مدال آور تیراندازی در بازی های آسیایی:
امیدوارم شرایط تمرین ما را به مدال در المپیک توکیو برساند
دوشنبه 7 آبان 1397 - 12:17:51
آریا بانو - تهران - دارنده مدال برنز هجدهمین دوره بازی های آسیایی گفت: با توجه به سابقه حضور تیراندازان در ادوار مختلف المپیک حالا دیگر زمان آن رسیده که ایران اولین مدال خود را در این رشته المپیکی تجربه کند.

مه لقا جام بزرگ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نیازی نیست که من بگویم شرایط خوب برای آماده سازی تیراندازان چیست. مسئولان فدراسیون به خوبی می دانند که امکانات و تجهیزات مورد نیاز، اردوهای منظم و حضور در رقابت های بین المللی، تیراندازان را به سطح بالایی از توانمندی و خودباروی می رساند و این شرایظ شانس مدال آوری را افزایش می دهد.
وی تصریح کرد: در واقع شرایط تمرینی، تعیین کننده تعداد سهمیه و کسب مدال است و هر چقدر شرایط تمرینی بهتر باشد شانس ما برای حضور در المپیک و کسب مدال افزایش خواهد یافت.
** به دلیل آسیب دیدگی شرایط حضور در اردو را ندارم
جام بزرگ از آسیب دیدگیش از ناحیه ساق پا خبر داد و گفت: حدود 2هفته پیش به دلیل یک حادثه از ناحیه زانو آسیب دیده ام و جز استراحت و انتظار بهبود کاری ندارم.
وی افزود: به گفته پزشکان معالج دچار کشیدگی و پارگی تاندون شده ام و پس از رفع جراحت باید قطعا برنامه فیزیوتراپی را دنبال کنم.
این تیرانداز که تا کنون 2 بار سهمیه بازی های المپیک را کسب کرده است، ادامه داد: با همه این شرایط به طور قطع به محض امکان، تمریناتم را آغاز خواهم کرد و امیدوارم با تلاش مسئولان فدراسیون برای حضور مربی خارجی و تامین تجهیزاتی چون فشنگ و ساچمه، آماده کسب مدال در توکیو باشم.
مه لقا جام بزرگ نخستین تیرانداز زن ایرانی است که در رشته تفنگ بادی سهمیه المپیک کسب کرده و در المپیک های 2012 لندن و 2016 ریو حضور داشته است.
این فارغ التحصیل رشته فیزیک در پایان گفت: کسب مدال المپیک خیلی سخت است و با توجه به تغییر قوانین و تلاش و حضور جدی تر کشورهای جنوب شرقی آسیا در این رشته، کسب مدال به مراتب سخت شده است اما ما هم بیکار نمی مانیم و با حمایت بیشتر فدراسیون و مسئولان وزارت ورزش و جوانان برای تحقق این رویا تلاش می کنیم.
ورزشی **1828** 2024

http://www.banounews.ir/fa/News/99613/امیدوارم-شرایط-تمرین-ما-را-به-مدال-در-المپیک-توکیو-برساند
بستن   چاپ