آریا بانو
معافیت فعالان سمن‌ها از «سربازی» صحت ندارد
دوشنبه 7 آبان 1397 - 16:04:10
آریا بانو - رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرد که خبر معافیت یا کسر خدمت 100هزار نفر از فعالان در سمن‌های جوانان صحت ندارد.

سردار موسی کمالی کمالی در گفت وگو با ایسنا، درباره اخبار منتشر شده در مورد معافیت شش ماهه سربازی افراد فعال در سمن ها گفت: کارکنان وظیفه یکی از ارکان و توان رزم نیروهای مسلح و بنیه دفاعی کشور هستند لذا تصمیم گیری در این حوزه از طریق ستاد کل نیروهای مسلح صورت می گیرد و بدیهی است که خبرهای مربوط به سربازی صرفا از طریق ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام خواهد شد.
وی با بیان اینکه معافیت شش ماهه از سربازی بی معناست گفت: معافیت از سربازی دارای مدت نیست و افراد از کل مدت خدمت سربازی معاف می شوند، آنچه که مدت دار است کسر خدمت از سربازی است که البته تاکنون تصمیمی در مورد کسر خدمت فعالان سمن ها اتخاذ نشده است.
رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه خبر معافیت 100هزار نفر از فعالان سمن‌های جوان صحت ندارد، گفت: برابر توافق انجام شده بناست با طی فرآیند قانونی تعداد محدودی از فعالان سمن های جوانان شش ماه آخر خدمت سربازی خود را در سمن ها انجام دهند و این به معنای کسرخدمت یا معافیت نیست.
کمالی ادامه داد: ضمن اینکه باید توجه داشت که اولا هنوز این توافق مسیر قانونی خود را طی نکرده است بنابراین رسانه ای کردن آن ضرورتی ندارد. درثانی تعداد ده هزار و صدهزار نفر و ... درست نیست بلکه در صورت تصویب تعداد محدودی از این تسهیلات بهره مند خواهند شد.
وی با تاکید بر اینکه اساسا بحث معافیت از سربازی در این زمینه مطرح نیست، گفت: از جوانان تقاضا می شود براساس قوانین جاری تکلیف سربازی خودشان را روشن کند و خبرهای سربازی را از مجرای رسمی پیگیری کنند چرا که خبرهای نادرست تنها سبب پیامدهای بعدی برای آنان خواهد شد و ممکن است با امید به اجرای شایعات وارد غیبت از سربازی شوند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/99669/معافیت-فعالان-سمن‌ها-از-«سربازی»-صحت-ندارد
بستن   چاپ