آریا بانو
برخی روش‌های آماری برای آمارگیری در طلاق اشتباه است
دوشنبه 7 آبان 1397 - 22:44:34
آریا بانو - بازنشر
قاسم پور در کنگره ملی خانواده:
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده گفت:برخی روش‌های آماری برای آمارگیری در طلاق اشتباه است، باید در خصوص مدل‌های آماری ثابتی در نظر گرفته شود.
فاطمه قاسم پور عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده در حاشیه کنگره ملی خانواده و در پنل چالش‌ها و آسیب‌های حوزه خانواده با بیان اینکه برخی روش‌های آماری برای آمارگیری در طلاق اشتباه است، اظهار داشت: باید در خصوص مدل‌های آماری ثابتی در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه جمعیت افراد آماده ازدواج‌ کاهش پیدا کرده است و افزایش خانواده متاهیلین بر آمارهای طلاق تاثیر گذار است، گفت: امروز حال خانواده‌ها متاسقانه خوب نیست؛ مهمترین موضوع که باید به آن توجه کرد تغییرات هویتی است که در زنان ومردان با آن مواجعه هستیم.
قاسم پور افزود: در گذشته هویت مادرانه و مادری برای زنان بسیار مهم بوده است اما در امروز برای دختران جوان ما کم رنگ تر شده است.
عضو هئیت علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده با بیان اینکه نگاه به نسل جوان نگاهی باشد که در گذشته بوده یک خطا است، اظهار داشت: جامعه مردان هم دچار تحول شده است و مسئولیت پذیری مردان نسبت به گذشته کمتر شده است.
وی ادامه داد: امروز مردان و زنان تغییرات هویتی خود را پذیرفته است اما تغییر هویت یکدگیر را نپذیرفتند؛ امروز متاسفانه زن‌ها و مردان موضوعان زنا شویی خود را به فضای مجازی کشانده‌اند و آن را عشق رومانتیک می‌نامند.
قاسم پور با اشاره به اینکه نهاد خانواده با نهادهای دیگر درگیر است، گفت: امروز وقتی مصرف گرایی در جامعه در حال تبیلغ و گسترش است می‌تواند بر نهاد خانواده را درگیر کنند.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم مشکلات اجتماعی را حل کنیم باید مشکلات خانواده را برطرف کنیم، گفت: همچنان خانواده برای جامعه ایرانی مهم است.
قاسم پور در پایان گفت: عدم تمایل به ازدواج در قشری از جوانان بخصوص جوانان پسر را می‌بینیم که امروز نگران کننده تر شده است و دلایل مختلفی دارد که باید به آن‌ها پرداخته شود.
منبع: خبرگزاری مهر

http://www.banounews.ir/fa/News/99694/برخی-روش‌های-آماری-برای-آمارگیری-در-طلاق-اشتباه-است
بستن   چاپ