آریا بانو
سمن‌های جوانان رتبه‌بندی می‌شوند
سه شنبه 8 آبان 1397 - 07:35:58
آریا بانو - مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از اجرای طرح پایلوت رتبه‌بندی سازمان‌های مردم‌نهاد در استان‌های قزوین و سمنان خبر داد.

سجاد سالک در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد روند اجرا و آماده‌سازی طرح رتبه‌بندی سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: بنا داریم تا با استفاده از ارزیابی و پایش اطلاعات جمع‌آوری شده از دو استان قزوین و سمنان الگو و مدل رتبه‌بندی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان را تدوین کنیم. برای این منظور ممکن است حتی از برخی سازمان‌های فعال مردم‌نهاد هر استان نیز بهره بگیریم اما روش اجرای کار به نتایج بررسی پایلوت بستگی دارد.
وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های معاونت ساماندهی امور جوانان در حال حاضر شناسایی سازمان‌های مردم نهاد فعال و غیر فعال است، اظهار کرد: در بررسی‌های مقدماتی به این جمع بندی رسیدیم که سمن‌های فعال در دو سطح «عالی» و «خوب» رتبه‌بندی ‌شوند. همچنین سمن‌های غیرفعال نیز در دو دسته «متوسط» و «کاملا غیرفعال» قرار خواهند گرفت. با این حال ممکن است الگوی رتبه‌بندی پس از طرح پایلوت با تغییراتی مواجه شود.
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی درباره احتمال لغو پروانه سمن‌های غیر فعال نیز تصریح کرد: در حال حاضر قصد داریم تا در مرحله ارزیابی اولیه از جنبه‌های تشویقی استفاده کرده و به سمتی حرکت کنیم که بین سازمان‌های مردم نهاد جوانان رقابت مثبت ایجاد شود. به همین دلیل فعلا به دنبال حرکت‌های چکشی و تند مثل ابطال اعتبارنامه آنها نیستیم.
سالک با بیان اینکه طرح رتبه بندی سازمان های مردم نهاد جوانان می‌تواند تصویر روشنی از سمن های کارآمد و غیرفعال ارائه کند گفت: پس از پایان رتبه بندی و اعتبارسنجی نتایج نهایی در قالب جشنواره «اتفاق» و با حضور مسئولان بلندپایه کشور ارائه خواهد شد و از این پس معیار معاونت جوانان در مواجهه با سمن‌ها، همین رتبه بندی خواهد بود.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/99727/سمن‌های-جوانان-رتبه‌بندی-می‌شوند
بستن   چاپ