آریا بانو
5 کامیون لباس و وسایل گرم به کرمانشاه می رود
هدیه گرم در دستان سرد
چهارشنبه 9 آبان 1397 - 16:17:31
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران- همزمان با از راه رسیدن فصل سرما، بنیاد نیکوکاری دست های مهربان پویش «دستان گرم برای سرمای کرمانشاه» را با هدف تامین لباس و وسایل گرم برای زلزله زدگان راه انداخت.

بنیاد نیکوکاری دست های مهربان از زمان وقوع زلزله استان کرمانشاه در سال 96، کمک های خود را برای تامین نیازهای مردم نیازمند این منطقه شروع کرد.
زهرا یوسفی مدیرعامل این بنیاد گفت: عده ای از مردم کشورمان در مناطق زلزله زده به خاطر نداشتن امکانات اولیه زندگی و اسکان مناسب در شرایط بدی به سر می برند. به همین دلیل پس از وقوع زلزله حدود 30 کامیون از کمک های مردمی را راهی مناطق زلزله زده کردیم. این کمک ها به صورت مقطعی و کوتاه مدت نبود و همچنان نیز ادامه دارد. و اعضای بنیاد نیکوکاری با توجه به شناسایی نیازهای مردم زلزله زده هر بار کمک هایی را به این مناطق سرازیر می کنند.
یوسفی گفت: در بهمن و اسفند سال گذشته به این مناطق کانکس ارسال کردیم چون آن زمان مردم به شدت به سرپناه نیاز داشتند. پس از آن در فروردین و اردیبهشت امسال با توجه به نیاز مردم لوازم بهداشتی و شوینده ارسال کردیم.
مدیرعامل بنیاد نیکوکاری دست های مهربان اضافه کرد: اکنون با سرد شدن هوا مردمی که هنوز در کانکس و چادر زندگی می کنند به لباس و وسایل گرمایشی نیاز دارند. «ما برای ارسال وسایل مورد نیاز مردم مثل همیشه از شعب دیگر انجمن در سراسر ایران کمک گرفتیم. کمک ها به مرور در شهرها و استان هایی از جمله اصفهان و گیلان گرفته تا یزد و شیراز و... جمع آوری شد. سپس کمک های مردمی به شعبه مرکزی در تهران ارسال شد. اعضای گروه در حال بسته بندی هستند تا به امید خدا کمک ها در قالب 5 کامیون به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شود.
به گفته یوسفی در حال حاضر هدف آنها ارسال کمک به سرپل ذهاب استان کرمانشاه است. او گفت: در این منطقه بیشترین خسارت زلزله را شاهد هستیم. ضمن اینکه روستاهای محروم نیز در این منطقه بیشتر است. به همین دلیل بیشتر کمک ها به سرپل ذهاب ارسال می شود.
لباس و کفش گرم، کاپشن، پتو، بخاری و ... تنها کمک های جمع آوری شده از سوی مردم نیست و در کنار این، بنیاد نیکوکاری دست های مهربان، مواد غذایی مثل کنسرو و موادغذایی خشک، حبوبات، روغن، برنج، سویا، عسل و ... هم برای مردم محروم این منطقه ارسال می کند.
یوسفی ادامه داد: از طریق مدارس، فرمانداری و شهرداری، مردم نیازمند در مناطق محروم را شناسایی کرده، سپس برای جمع آوری کمک وارد عمل می شویم. آنها فهرستی از بچه های محروم و خانواده هایشان را در اختیار ما می گذارند و ما بر اساس این فهرست کمک ها را جمع آوری و بسته بندی می کنیم. مثلا لباس های گرم را بر اساس سن دریافت کنندگان کمک جمع آوری و در اختیار آنها می گذاریم.
بنیاد نیکوکاری دست های مهربان پس از زلزله شعبه ای هم در کرمانشاه تاسیس کرده است و یکی از اهدافشان از این کار شناسایی نیازهای مردم محروم و زلزله زده در این منطقه است.
«مردم به دو صورت به ما کمک می کنند. عده ای از آنها پول به حساب بنیاد نیکوکاری دست های مهربان واریز می کنند و عده ای دیگر خودشان لباس و وسایل گرم خریداری کرده، در اختیار ما قرار می دهند. در این میان افرادی هم می توانند به صورت داوطلب همراه ما باشند و در توزیع کمک های مردمی با ما به منطقه بیایند و همکاری کنند».
به گفته او، از آنجایی حفظ کرامت مردم محروم مناطق زلزله زده برای اعضای این انجمن اهمیت زیادی دارد آنها فقط لباس ها و وسایل گرامایشی نو خریداری می کنند و به دست آنها می رسانند.
یوسفی با اشاره به اینکه بعضی از روستاها در مناطق صعب العبور قرار دارند و رفتن به این روستاها با مشکلات زیادی همراه است گفت: خیلی از اوقات برای توزیع این اقلام از آموزش و پرورش کمک می گیرم. خیلی از بچه های مناطق محروم زلزله زده برای درس خواندن به شهرهای مرکزی این استان می آیند. به همین خاطر از طریق مسئولان آموزش و پرورش بسته های لباس و سبد غذایی را به بچه ها می دهیم و آنها هم می توانند این بسته ها را تا خانه های خودشان ببرند. اما گاهی هم بسته ها را در خانه ها می بریم و به دست مردم می رسانیم.
پویش جمع آوری لباس و وسایل گرمایشی تنها پویش این بنیاد نیست. آنها پیش از نیز در قالب پویش، به مردم محروم سیستان و بلوچستان، سیل زدگان استان آذریجان غربی، کمک به مردم محروم گچساران و ... کمک کرده بودند اما با وقوع زلزله کرمانشاه این کمک ها در چند نوبت به این منطقه ارسال شده است و همچنان نیز ادامه دارد.
یوسفی ادامه داد: به گفته بنیانگذاراین انجمن، مردم کرمانشاه 8 سال از خاک ایران دفاع کردند و ما وظیفه مان است که آنها را هیچ وقت تنها نگذاریم.
کاروان کمک های مردمی بنیاد نیکوکاری دست های مهربان دوشنبه 14 آبان از محل شعبه مرکزی این انجمن به سمت کرمانشاه حرکت می کند و مردم می توانند تا 13 آبان کمک های خود را به این انجمن برسانند.
* ف ش* 3063

http://www.banounews.ir/fa/News/99846/هدیه-گرم-در-دستان-سرد
بستن   چاپ