آریا بانو
در بسته روز چهارشنبه اداره اجتماعی ایسنا بخوانید
از بازگشت 800 هزار زائر اربعین به کشور تا ماجرای ساخت ویلای سفید در قلب توچال در روز روشن
چهارشنبه 9 آبان 1397 - 19:47:51
آریا بانو - حقوقی که مردان با «ازدواج» به‌دست می‌آورند، ماجرای ساخت ویلای سفید در قلب توچال در روز روشن، برنج‌های هندی و تایلندی سالم‌اند؟، حقوق فرهنگیان افزایش می‌یابد؟، استفاده از صندلی کودک در خودروها اجباری می‌شود، شرطی که در قانون منع بکارگیری بازنشستگان به چشم نیامد، واگذاری حق بیمه درمان تامین اجتماعی به حساب خزانه قابل بررسی است و... از مهمترین اخبار اداره اجتماعی ایسنا در روز چهارشنبه (9 آبان) است.

به گزارش ایسنا، اداره اجتماعی ایسنا، امروز چهارشنبه (نهم آبان) بیش از 50 خبر منتشر کرده که گزیده‌ای از مهمترین این اخبار به همراه تیتر و لینک در زیر می‌آید:
حقوقی که مردان با «ازدواج» به‌دست می‌آورند
یک فعال حقوق زنان با اشاره به اینکه زندانی شدن مردان به دنبال جرائم مرتبط با پرداخت مهریه، عوارض ناگوار اجتماعی به همراه خواهد داشت، گفت: با بهره‌مندی از «شروط ضمن عقد ازدواج» و یا پس از آن، وضعیت زن در خانواده تثبیت شده و او نیازی ندارد با هر چالشی که خانواده بدان مبتلا می‌شود به فکر استفاده ابزاری از «مهریه» بیفتد.
مرضیه محبی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این پرسش که مردان همزمان با ازدواج چه حقوقی بدست می‌آورند؟ تصریح کرد: اساسا نمی‌توان گفت صرف ازدواج از دست رفتن حقوق زن را به دنبال دارد، زیرا ممکن است برخی مردان هرگز از حق خود برای محدودیت زنان استفاده نکنند.
ماجرای ساخت ویلای سفید در قلب توچال در روز روشن
ویلاسازی در ارتفاعات تهران در حالی رخ داده است که دستگاه‌های مختلفی پیش از ساخت ویلا می‌توانستند مانع از این اقدام و تخریب محیط زیست شوند.
به گزارش ایسنا، اخیرا تصویر ویلایی مجلل در ارتفاعات تهران در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. ویلایی که به رنگ‌های سرخ و سفید وسط کوه و روی شیبی بسیار تند ساخته شده است. در نگاه اول باور کردنی نیست که چنین ویلایی در این مکان ساخته شده باشد ولی متاسفانه پیگیری‌های ایسنا نشان می‌دهد که ساخت این ویلا در ارتفاعات تهران واقعیت دارد.
اکبر شیخ‌زاده -رییس اداره محیط زیست شمیرانات- در گفتوگو با ایسنا، ضمن تایید این موضوع اظهار می‌کند که این ویلا خارج از منطقه حفاظت شده البرز مرکزی و مناطق تحت مدیریت محیط زیست ساخته شده است.
واگذاری حق بیمه درمان تامین اجتماعی به حساب خزانه قابل بررسی است
محمد شریعتمداری-وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره موضع حق بیمه سهم درمان سازمان به حساب خزانه گفت: موضوع واگذاری حق بیمه سهم درمان سازمان به حساب خزانه، تصمیمی است که حتی اگر مستند به برخی مشکلات مثل تاخیر در پرداخت به مراکز درمانی بوده باشد، به نظر من، قابل بررسی و رسیدگی مجدد است.
استفاده از صندلی کودک در خودروها اجباری می‌شود
دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور گفت: طرح «الزام استفاده از صندلی کودک در خودرو» که به صورت لایحه به دولت فرستاده شده، در حال بررسی در مجلس است.
پوریا محمدیان یزدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طرح الزام استفاده از صندلی کودک خودرو ابتدا به ساکن در جلسات کمیسیون ایمنی راه مطرح و در کمیته‌های تخصصی آنها بررسی شد، اظهارکرد: با وجود این بررسی‌ها اما متوجه شدیم در دنیا به موضوع استفاده از صندلی کودک در خودرو پرداخته شده است و این موضوع را به عنوان یکی از الزامات قانونی کنترل می کنند. در حقیقت مانند الزام بستن کمربند، استفاده از صندلی کودک نیز در دنیا اجباری است.
شرطی که در قانون منع بکارگیری بازنشستگان به چشم نیامد
رئیس مرکز آموزش و پژوهش شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه همه قوانین برابر ماده 2 قانون مدنی، ظرف 15 روز پس از انتشار در روزنامه رسمی لازم الاجرا هستند، ‌گفت: قانون منع بکارگیری بازنشستگان در پایان شهریورماه در روزنامه رسمی منتشر شده لذا از 16 مهرماه باید این قانون اجرا می‌شده است.
علی دشتی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح نحوه اجرای «قانون منع بکارگیری بازنشستگان» تصریح کرد: با توجه به اینکه بر اساس تبصره 3 قانون منع بکارگیری بازنشستگان مصوب سال 1395، مهلت اجرای قانون، ظرف 60 روز پس از ابلاغ در نظر گرفته شده بود، این قانون در مهلت زمانی 60 روز پس از ابلاغ اجرایی شد. مطابق ماده 2 قانون مدنی، همه قوانین ظرف 15 روز پس از انتشار در روزنامه رسمی لازم الاجراست مگر اینکه در متن قانون روش و مهلت دیگری برای اجرا مقرر شده باشد که در قانون سال 1395 استثنائا 60 روز از زمان ابلاغ در نظر گرفته شده بود و اینچنین شد.
برنج‌های هندی و تایلندی سالم‌اند؟
مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو درباره وضعیت سلامت برنج‌های وارداتی توضیح داد.
دکتر وحید مفید در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت سلامت برنج‌های وارداتی، گفت: باید توجه کرد که برنج‌های وارداتی که به صورت رسمی و با مجوز وارد کشور می‌شوند، پروانه بهداشتی ورود سازمان غذا و دارو را دارند. البته قرار است یک شناسه و کد رهگیری هم بر روی بسته‌بندی آنها درج شود تا اصالتشان برای مصرف‌کننده احراز شود. البته هنوز همه واردکنندگان این اقدام را انجام نداده‌اند و درخواست کردند تا زمان اجرای تعریف کد را تمدید کنیم. به هر حال پیگیر ایجاد کد و شناسه رهگیری بر روی بسته‌بندی برنج‌های وارداتی هستیم تا مردم بتوانند از طریق شناسه درج شده بر روی بسته‌بندی برنج، ‌ اصالت آن را به صورت آنلاین دنبال کنند.
توصیه و درخواست مهم وزارت بهداشت از زائران اربعین
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به بازگشت زائران اربعین به کشور گفت: تاکید داریم اگر زائری علائمی از اسهال و بیماری‌های تنفسی شدید داشت، در اولین نقطه مرزی به مامورین بهداشت اطلاع دهد و تا 10 روز پس از بازگشت به شهرهای خود، در صورتی که دچار علائمی از بیماری‌های واگیر شدند، به مرکز بهداشت شهرستان محل سکونت خود مراجعه کرده و حتما متذکر شوند که از سفر عتبات عالیات بازگشته‌اند تا اقدامات لازم برای آنها انجام شود.
به گزارش ایسنا، دکتر محمدمهدی گویا درباره اقدامات بهداشتی انجام شده در ایام اربعین حسینی، گفت: از 27 مهرماه سال جاری، دو تیم کوچک از طرف این مرکز در کربلا و نجف و 3 تیم بزرگ در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه به منظور مراقبت از بیماری های واگیر و گزارش دهی سریع، استقرار پیدا کرده اند.
حقوق فرهنگیان افزایش می‌یابد؟
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حقوق و مزایا و دریافتی‌های فرهنگیان باید کاملا منطبق با قانون باشد گفت: درباره افزایش دوباره حقوق معلمان در سال جاری به علت مشکلات اقتصادی، طبق قوانین و تصمیمات دولت و مجلس تصمیم گیری می‌شود.
علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با ایسنا، درباره میزان رشد بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال 98 و احتمال افزایش حقوق دوباره در سال جاری با توجه به تشدید مشکلات اقتصادی در ماه‌های اخیر گفت: چاره‌ای نداریم جز آنکه در چارچوب ظرفیت‌های قانونی حرکت کنیم.
بازگشت 800 هزار زائر اربعین به کشور
معاون عملیات نیروی انتظامی از بازگشت نزدیک به 800 هزار نفر از زائران اربعین به کشور خبر داد.
به گزارش ایسنا، سردار حسین ساجدی‌نیا با اشاره به آغاز موج بازگشت زائران اربعین به کشور، گفت: تمهیدات لازم از سوی یگان‌های مختلف پلیس در این زمینه اتخاذ شده و ماموران یگان‌های مختلف پلیس همچنان در آماده‌باش کامل هستند.
پیش بینی تامین امنیت 5 میلیون زائر حرم امام رضا(ع) در هفته آتی
فرمانده نیروی انتظامی از آمادگی کامل پلیس برای ارائه خدمات و تامین نظم و امنیت عملیات بزرگ 28صفر در مشهد خبر داد.
به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در آئین معارفه فرمانده انتظامی خراسان رضوی که در مجموعه فرهنگی رفاهی امام سجاد(ع) مشهد برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی(ع)، اظهارکرد: در آستانه روزهای پایانی صفر و شهادت حضرت امام رضا(ع)، رحلت جانگداز حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) قرار داریم و مشهد الرضا(ع) در این ایام پذیرای بیش از 5 میلیون زائر سوگواری است که برای رسیدن به حرم مطهر رضوی لحظه شماری می کنند.
ماجرای ساخت ویلای سفید در قلب توچال در روز روشن
حقوق فرهنگیان افزایش می‌یابد؟
حقوقی که مردان با «ازدواج» به‌دست می‌آورند
برنج‌های هندی و تایلندی سالم‌اند؟
دندان عقل همیشه کشیدنی نیست
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/99897/از-بازگشت-800-هزار-زائر-اربعین-به-کشور-تا-ماجرای-ساخت-ویلای-سفید-در-قلب-توچال-در-روز-روشن
بستن   چاپ