آریا بانو

آخرين مطالب

در گزيده اخبار اجتماعي امروز بخوانيد:

«نجفي» در بهشت و «بطحائي» بر کرسي وزارت سياسي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - شهردار تهران در "بهشت" مستقر شد، کارنامه وزارتخانه‌ای با دو وزیر در دولت یازدهم، تعیین تکلیف تیم جدید وزارت بهداشت؛ بزودی، استقرار تدریجی رتبه‌بندی معلمان از سال آینده، آمار «طلاق» در شمال تهران بیشتر است و...از جمله مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا در ششمین روز شهریورماه است.

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا امروز (6 شهریور) بیش از 50 خبر را بر روی خروجی خود قرار داد که در ادامه به برخی از مهمترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:
سرویس شهری ایسنا امروز با انتشار خبر نجفی رسما شهردار تهران شد از استقرار وی در «بهشت» خبرداد و پیرو این خبر اعلام شد که «با امضای حکم شهرداری نجفی از سوی وزیر کشور، کار شهردار تهران از امروز به صورت رسمی آغاز شد.»
سرویس رفاهی ایسنا نیز امروز با انتشار خبر «جوانان» 70 درصد بیکاران را تشکیل می‌دهند به نقل از رسول صادقی، جمعیت شناس اعلام کرد که «در حال حاضر نزدیک به 70 درصد از بیکاران کشور از این قشر هستند و طول مدت بیکاری نیمی از آنان بیش از 2 سال است.»
وی هم چنین خاطرنشان کرد: «در چند دهه اخیر شاهد افزایش سن ازدواج بوده‌ایم، تا جایی که در سال 90، حدود 40 درصد از پسران تا 30 سالگی ازدواج نکرده‌بودند، این رقم در مورد دختران نیز 26 درصد است.»
این سرویس همچنان با انتشار خبر آمار «طلاق» در شمال تهران بیشتر است به نقل از رییس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد «در حال حاضر طلاق، حاشیه‌نشینی، مفاسد اخلاقی، اعتیاد و... مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی هستند که با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم ؛این درحالیست که آمار طلاق در شمال تهران نسبت به جنوب تهران و سایر شهرستان‌های این استان به مراتب بیشتر است.»
سرویس سلامت ایسنا نیز امروز به نقل از قائم مقام وزیر بهداشت از بحران کمبود پزشک در ۶ رشته تخصصی خبر داد و اعلام کرد که «این موضوع دو دلیل دارد که یکی از آنها تعداد خالص پزشکان و دوم موضوع توزیع پزشکان و متخصصان است؛ چراکه در مورد دوم باید توجه کرد که به غیر از دو سال اول طرحی که محل خدمت آن را وزارت بهداشت تعیین می‌کند، در سایر سال‌های خدمت نیروها، وزارت بهداشت اختیاری در توزیع آنها ندارد و خود افراد محل خدمت‌شان را تعیین می‌کنند.»
این سرویس همچنین به نقل از حسام‌الدین‌ شریف‌نیا،عضو هیات مدیره انجمن داروسازان‌ تهران از چالش جدی حوزه دارو خبر داد و اعلام کرد«جامعه داروسازی با بحران‌ نقدینگی‌ مواجه است و این مسئله به دلیل عدم پرداخت مطالبات‌ داروخانه‌ها از سوی سازمان‌های بیمه‌گر رخ داده است،این درحالیست که بر اساس قانون‌ پس از ارائه اسناد، باید در یک زمان مشخص مطالبات‌ داروخانه‌ها پرداخت شود که متاسفانه در ایران این کار با تاخیر چند ماه‌ه انجام می‌شود.»
سرویس محیط زیست ایسنا نیز امروز از کاهش بارش و افزایش دما، برآورد آخرین وضعیت جوی کشور خبر داد که در آن رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به آخرین وضعیت بارش و دمای کشور از کاهش ۷ درصدی بارش کشور طی ۱۱ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه در میانگین بلند مدت خبر داد.
این سرویس همچنین خبر انتقاد کلانتری به سیاست‌های کشاورزی برنامه ششم توسعه نیز ارائه کرد و در آن معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه بودجه این سازمان از بودجه دو منطقه آزاد تجاری کمتر است، گفت: کشور ما از تصمیم‌گیری‌های جزیره‌ای رنج می‌برد که اتخاذ سیاست‌هایی برای افزایش تولیدات کشاورزی در برنامه ششم توسعه از جمله این تصمیمات جزیره‌ای است.
سرویس حوادث،انتظامی‌ایسنا نیز خبر دستگیری بیش از 100 سارق پایتخت با 900 فقره سرقت را منتشر و در آن رییس پلیس پایتخت از اجرای طرح برخورد با سارقان پایتخت و دستگیری 100 سارق حرفه‌ای با بیش از 900 فقره سرقت خبر داد.
همچنین خدمات و تسهیلات جدید وظیفه عمومی به مشمولان سربازی خبر مهم دیگر این سرویس است که اشتری در این باره گفت: بعد از هفته ناجا درخواست خروج از کشور مشمولان سربازی بدون مراجعه مستقیم به مراکز سازمان وظیفه عمومی ناجا و از طریق سامانه اینترنتی سازمان قابل انجام خواهد بود. همچنین دانشجویان و افرادی که نیازمند معافیت تحصیلی هستند نیز می‌توانند با استفاده از همین سامانه درخواست خود را ثبت کنند.
سرویس آموزش و پرورش ایسنا نیز به نقل از محمد بطحایی،وزیر آموزش و پرورش از استقرار تدریجی رتبه‌بندی معلمان از سال آینده خبر داد و در این خبر اعلام شد که «امسال و سال آینده با مشکلی برای پذیرش نیرو و تعادل جنسیتی مواجه نخواهیم شد اما از سال بعد حتما باید پذیرش ما متناسب با نیاز باشد. سال آینده در دوره فنی و کاردانش که سه ساله می‌شوند نیاز ما به شدت به هنرآموز افزوده خواهد شد. مذاکرات کارشناسی را با سازمان اداری استخدامی برای حفظ این تناسب خواهیم داشت.»
این سرویس همچنین نسبت به پوشش اخبار آیین تکریم دکتر دانش آشتیانی و معارفه دکتر بطحایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش که امروز (دوشنبه) در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد نیز، اقدام کرد. فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در این مراسم عنوان کرد: «آموزش و پرورش نیازمند تحول در نگرش‌هاست ؛ تکالیف نابجا در مدرسه و بکارگیری روش‌های نادرست تربیتی از علل این ناکامی هاست. منشاء بی‌انگیزگی و بی‌تفاوتی‌ها در جامعه از بی‌روح بودن نظام آموزشی است و آینده بهتر از بهسازی مسیر آموزشی می‌گذرد؛این درحالیست که باید مدرسه را به کانون خلاقیت، گفت وگو و تفکر انتقادی پیش ببریم.»
همچنین در این مراسم بطحائی، وزیر جدید آموزش و پرورش به تشریح دو چالش اساسی آموزش و پرورش پرداخت و گفت: آموزش و پرورش همواره با دو چالش اساسی مواجه بوده است، نخست انتظار و توقع بجایی است که از این وزارتخانه می رود.
وی افزود: چالش دوم مقتضیات و محدودیت های کشور است و همواره آموزش و پرورش را با فاصله از اهدافش نگه داشته است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تنظیم این دو مولفه می طلبد که ما مسیرها و روش‌های جدید را برای رسیدن به نقطه مطلوب پیدا و استفاده کنیم عنوان کرد: جای تاسف دارد که در بحرانهای اقتصادی اولین بخشهایی که لطمه می بینند بخش‌های فرهنگی و آموزشی است.
پربازدیدترین اخبار اجتماعی ایسنا در ششم شهریور ماه
استقرار تدریجی رتبه‌بندی معلمان از سال آینده/ ایجاد نظام تضمین کیفیت در مدارس
شهردار تهران در "بهشت" مستقر شد/جلسه عصرگاهی نجفی با شهرداران مناطق 22 گانه
کاهش بارش و افزایش دما برآورد آخرین وضعیت جوی کشور
بحران کمبود پزشک در ۶ رشته تخصصی/تعیین تکلیف تیم جدید وزارت بهداشت؛ بزودی
خدمات و تسهیلات جدید وظیفه عمومی به مشمولان سربازی
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/15511/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود

حردانی: هواداران سنگ تمام گذاشتند

شجاعی جمله معروف کمالوند را بازسازی کرد

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی

بادامکی: اسماعیلی فر به هواداران لایک نشان داده

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

قطعه «گلادیاتور» اثر هانس زیمر با ساز دودوک

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خوشمزه ترین سوپ قارچی که میتونی درست کنی

افزایش قد نرمال برای دختران در سنین بلوغ

توصیه ای برای چیدمان منزل کسانی که فرزند اوتیسم دارند

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند