آریا بانو

آخرين مطالب

فرق حاملگی‌های اول و دوم گوناگون

  بزرگنمايي:

بانو نیوز -
فرق حاملگی‌های اول و دوم
اغلب مادران تصور می‌کنند که دومین بارداری‌شان هم کم و بیش شبیه اولی است اما این تصور اشتباهی است، شما منتظر یک فرزند دیگر هستید، وضعیت و حالت‌تان متفاوت است، واکنش بدن و حتی مغز شما هم به‌گونه‌ای دیگر است...
ممکن است بپرسید چه تفاوت‌هایی در دومین بارداری مشهود است؟ این مطلب می‌کوشد تا به همین سوال پاسخ دهد.
اغلب مادران در اولین بارداری با سوالاتی اینچنینی درگیرند؛ کی اولین تکان‌های فرزندم را حس می‌کنم؟ بعد از ماه پنجم می‌خواهم بدانم پسر است یا دختر؟ کی 9 ماه تمام می‌شود و من او را در بغلم حس می‌کنم؟ و... در بارداری دوم شما با لحظه‌های جالب‌تری مواجه خواهید شد. دومین بارداری همراه با آرامشی است که قبلا آن را تجربه نکرده‌اید حتی اگر مشکلاتی برایتان به وجود بیاید. به عنوان نمونه ممکن است با زایمان زودتر از موعد مقرر مواجه شوید. بعضی اوقات هم با وجود تغییرات شکمتان که هفته به هفته شاهدش هستید آن هیجان بار اول را احساس نمی‌کنید اما این مساله جای ناراحتی ندارد. فرزند دوم شما هرگز حالت‌های فرزند اول را ندارد چرا که هیچ بارداری‌ای شبیه به هم نیست.
برآمدگی شکم
در اولین بارداری تقریبا تا ماه چهارم شما می‌توانید از لباس‌های قبل از بارداری‌تان استفاده کنید اما این بار تقریبا این گردی‌ شادی‌بخش در ماه سوم بسیار بیشتر خودش را نشان می‌دهد و به مراتب واضح‌تر است و تقریبا پنهان کردنش غیرممکن است! پوست شکم شما کشیده شده و ماهیچه‌های این بخش از نظر طولی افزایش پیدا کرده‌اند.
این اتفاق در این 3 ماهه اول بیشتر می‌افتد. از نظر روان‌شناسی هم این موضوع کمی توجیه دارد. مادر این شرایط را قبلا تجربه کرده پس به صورت ناخودآگاه این پذیرش را به شکم خود می‌دهد که زودتر خود را نشان دهد. ذهن مادر در این روند چون تجربه قبلی را داشته سریع‌تر با تغییرات فیزیکی سازگاری پیدا می‌کند و بالطبع سریع‌تر هم نمود پیدا می‌کند.
خستگی و کمردرد
احساس خستگی می‌کنید؟ اصلا تعجب نکنید خصوصا اگر فاصله بین بارداری اول تا دوم شما کمتر از 3 سال باشد این احساس خستگی بیشتر است. به هر حال شما باید حین بارداری نیازهای کودک اولتان را هم برآورده کنید؛ گریه‌های احتمالی شبانه، غذا دادن و کلا توجه و نگهداری مادرانه که مطمئنا در تمام روز همراه شماست، انرژی خاصی از شما می‌گیرد.
به علاوه ممکن است شما مادر شاغل هم باشید پس به تمام این مسایل استرس محل کار و حمل و نقل یعنی مسیری که در رفت‌وآمد هستید هم اضافه کنید. در نتیجه خستگی این بارداری و تفاوت آن با بار اول را درک می‌کنید. همراه این نوع خستگی اغلب به خاطر اضافه‌وزنی که دارید، گاهی اوقات احساس کمردرد هم خواهید کرد. حواستان باشد. سعی کنید در این ماه‌ها هنگام در آغوش کشیدن فرزند اولتان، خیلی به خودتان فشار نیاورید. دردهای بعدی خصوصا در ناحیه سیاتیک را فراموش نکنید.
افزایش وزن و سنگینی زانوها
نترسید! بهتر است با برخی تغییرات فیزیولوژیکی که شاید در اولین بارداری تجربه کرده‌اید آشنا شوید. اولین نشانه‌ای که اغلب در ماه‌های آخر بارداری دوم ظاهر می‌شود عدم تحمل ادرارتان است چرا که در این ماه‌ها عضلات مثانه شما مانند قبل قوی نیستند و به اصطلاح کمی شل می‌شوند.
دومین تغییر که در ماه‌های اول بارداری شاهدش هستید، زانوها و پاهایتان و احتمال مبتلا شدن به واریس است. به دلیل اینکه رگ‌های شما در اولین بارداری کمی گشاد شده‌اند. بهترین راهکار پیاده‌روی سبک و نیم‌ساعته در روز است. افزایش وزن هم که حتما در اولین بارداری تجربه کرده‌اید و تا مقداری طبیعی است اما ظاهرا کمی این نکته هم در دومین بارداری مهم‌تر است پس به تغذیه‌تان و رساندن ویتامین‌های لازم به بدنتان دقت کنید. مصرف ماهی و سبزیجات را هم فراموش نکنید.
آمادگی ذهنی
همه پزشکان در این زمینه با هم، هم‌رأی هستند که اغلب مادران یا بهتر است بگوییم والدین احساس می‌کنند چون این موقعیت را یک بار تجربه کرده‌اند در برابر عمل انجام‌شده‌ای قرار نمی‌گیرند اما بیشترین آماده‌سازی در مورد فرزند اول است، اینکه آیا او به این شرایط حسودی می‌کند؟
چه فضایی را باید ایجاد کنیم که او هم در این آماده شدن سهمی داشته باشد؟ روش‌های جدیدی برای انتقال این موضوع به فرزندتان وجود دارد؛ کتاب‌ها، سی‌دی‌های آموزشی و کارتون‌های مختلف، ذهن فرزند و حتی خودتان را برای ورود تازه‌واردتان آماده می‌کند. البته این تجربه بارداری دوم است!
انقباضات پس از بارداری
بعد از به دنیا آمدن فرزند دوم انقباضات پس از بارداری با شدت و مدت‌زمان بیشتری همراه است. تعجب نکنید. این موضوع واقعا طبیعی است. بعد از دومین بارداری برگشتن رحم به حالت اولیه و درآمدن از آن انقباض‌ها، کم شدن وزن بدن، کم شدن خون‌ریزی و... احتیاج به زمان دارد. در هر صورت برای برگشتن به حالت نرمال قبلی چه از نظر فیزیکی چه از نظر روحی به خودتان زمان بدهید. اگر بارداری دوم شما بعد از سن 35 سالگی باشد این تغییرات خصوصا در زمینه کم شدن وزن با کندی بیشتری انجام می‌شود.
منبع : Famili.fr


لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/24028/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

گل اول استقلال به شمس‌آذر توسط مهرداد محمدی

گل اول نساجی از روی نقطه پنالتی توسط باقری

اعتراف پوچتینو به عادت عجیب؛ خرافاتی نیستم

آلوز صدر جدول پاسورها را برای جلالی آب و جارو کند!

حضور پر رنگ نکونام روی سکوها

تراکتور، حسرت پیروزی در 1403

عباس‌زاده گره نساجی مقابل تراکتور را باز کرد

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

گزارش زنده؛ استقلال 1-0 شمس‌آذر قزوین

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

دلیل ازدواج نکردن امیر آقایی

موزیک ویدئوی «با تو» با صدای ماکان بند

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

جنگل حرا خلیج نایبند عسلویه

نحوه مصرف کرم ضدآفتاب برای مادران باردار و کودکان

شخصی که تناقص رفتاری دارد باید درمان شود

تراکتور و نساجی به یاد نادر دست نشان

سهرابیان از لیست استقلال خط خورد

شمس‌آذر با یک تغییر در اندیشه توقف استقلال

کری ستاره سیتی؛ چهارمین قهرمانی متوالی را می‌خواهیم

ساکت الهامی در مرز انفجار در ورزشگاه وطنی

نصرتی در دومین تجربه سرمربیگری تراکتور

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت

غیبت مربی رونالدو به دلیل عمل جراحی

مسی‌ها آماده شکست فولاد در هفته بیست و چهارم

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست

تصاویر باورنکردنی؛ کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

دف نوازی زیبا و شنیدنی در برنامه «معرکه»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

طرز تهیه دسر چوکو لاوا

با این معجون شگفت انگیز 10 سال بیشتر عمر کنید

محبت کردنشون خیلی جالبه

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی