آریا بانو

آخرين مطالب

هندبال زنان ایران در جستجوی مربی خارجی ورزشي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - تهران - نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال از تلاش های فدراسیون برای جذب مربی خارجی برای تیم ملی هندبال زنان خبر داد و گفت: سوابق چند مربی خارجی در حال بررسی است و تا پایان سال جاری سرمربی خارجی تیم ملی و کادر فنی آن معرفی می شوند.

میترا نوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سوابق مربیانی از صربستان، مونته نگرو و اسلوونی بررسی شده است و با توجه به دو رویداد مهم آسیایی در سال 97 باید تا پایان امسال وضعیت سرمربی تیم ملی مشخص شود.
وی گفت: مسابقات هندبال زنان قهرمانی آسیا آذر ماه 97 برگزار می شود و از سوی دیگر فدراسیون در تلاش است تا برای نخستین بار تیم ملی هندبال زنان در بازی های آسیایی 2018 شرکت کند.
نایب رئیس فدراسیون هندبال گفت: برای حضور قدرتمند در این رقابت ها اردوهای تیم ملی از فروردین ماه سال آینده آغاز می شود.
نوری اضافه کرد: برنامه های زیادی از جمله تورنمنت چهار جانبه به میزبانی ایران، هفت مرحله اردوی آماده سازی و چند دیدار دوستانه با تیم های ملی کشورهای همسایه برای تیم ملی تدارک دیده شده است که پس از تایید سرمربی و کمیته فنی اجرایی خواهند شد.
نایب رئیس زنان فدراسیون هندبال با تاکید بر اینکه کادر فنی تیم های هندبال دختران نوجوان و جوان نیز تا پایان سال انتخاب و معرفی خواهند شد، گفت: ارتقا سطح فنی تیم های هندبال رده های سنی نوجوانان و جوانان نیز در دستور کار است و مربی تیم ملی همزمان به عنوان مدیر فنی با تیم های پایه همکاری می کند.
به گفته نوری، با توجه به اینکه رقابت های هندبال دختران قهرمانی آسیا در دو رده نوجوانان و جوانان سال 2019 برگزار می شود، بنابراین در سال 97 چهار مرحله اردوی آماده سازی برای هر یک از دو رده سنی برگزار خواهد شد.
نایب رئیس زنان فدراسیون هندبال با بیان اینکه اردوهای تیم ملی محلی برای آموزش یا یادگیری تکنیک ها نیست، گفت: در اردوهای تیم ملی باید تاکتیک های مورد نظر کادر فنی تمرین شود و بازیکنان به هماهنگی لازم برسند.
وی در خصوص برنامه های استعدادیابی فدراسیون هندبال نیز گفت: از سه سال پیش 11 پایگاه استعدادیابی در استان های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، چهار محال و بختیاری، فارس، قم، همدان، البرز، آذربایجان شرقی، یزد و کردستان راه اندازی شد تا با استفاده از مربیان استانی برترین نفرات شناسایی و هندبال از پایه و به صورت اصولی آموزش داده شود.
نوری افزود: متاسفانه فعالیت این پایگاه ها متوقف شده است و تلاش داریم این مراکز استعدادیابی را در برنامه های سال 97 بار دیگر احیا کنیم.
نایب رئیس زنان فدراسیون هندبال گفت: ورزشکار باید در باشگاه ها تمرین کرده و آماده شود اما با توجه به اینکه این امکان برای رده های نوجوانان و جوانان هندبال زنان وجود ندارد لذا فعالیت پایگاه های استعدادیابی می تواند این کمبود را جبران کرده و با بازیکن سازی و آماده کردن آنان کمک موثری در توانمندسازی تیم های ملی رده های مختلف داشته باشد.
نوری اضافه کرد: برنامه پنج ساله برای توسعه هندبال زنان تدوین و تصویب شده است. این برنامه برای معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش هم ارسال شد تا برنامه جامعی از اهداف و راههای پیشرفت هندبال زنان باشد.
نایب رئیس زنان فدراسیون هندبال گفت: برای توسعه هندبال زنان و ارتقا جایگاه این رشته در سطح ملی و بین المللی باید همه کارها به صورت متوازن پیش برود و بر این اساس برای ارتقا هندبال نیاز به لیگ برتر قوی تر است و سطح لیگ نیز وابسته به فراهم شدن امکان پخش تلویزیونی و جذب حامیان مالی بیشتری دارد.
نوری گفت: همچنین با هماهنگی شبکه ورزش سیما برای نخستین بار برنامه ای در جهت معرفی لیگ برتر هندبال زنان به مدت یک ساعت و نیم از لحظات زیبای 9 هفته رقابت های لیگ برتر هندبال زنان تهیه و پخش شد و لوح فشرده این برنامه نیز در اختیار باشگاه ها قرار گرفت.
این مسئول هندبال زنان گفت: تاکنون 11 هفته از رقابت های لیگ برتر فصل جاری هندبال زنان برگزار شده است و کارشناسان معتقدند رقابت ها لیگ در سطح خوبی برگزار شده است و این وضعیت نشان از رشد هندبال زنان دارد و نکته مثبت این فصل از رقابت های لیگ برتر این است هفت تیم حاضر در لیگ برتر از 6 استان مختلف هستند و این پراکندگی برای هندبال زنان ارزشمند است.
نوری با اشاره به آغاز دو رویداد جدید در تقویم رقابت های آسیا گفت: سال گذشته ایران در رقابت های غرب آسیا شرکت نکرد و امسال نیز اعزام تیم ملی به این رقابت ها در تقویم فدراسیون قرار نداشت.
وی ادامه داد: کنفدراسیون هندبال آسیا سه بار زمان برگزاری این رقابت ها را تغییر داد و وقتی زمان نهایی اعلام شد با حمایت های علیرضا رحیمی رئیس فدراسیون تصمیم گرفتیم نماینده ای از ایران در این رقابت ها حضور یابد و به این منظور مذاکراتی با مدیران باشگاه شهید چمران لارستان صورت گرفت.
نوری افزود: این تیم از حضور هفت ملی پوش در ترکیب خود بهره می برد و با چهار بازیکن ملی پوش و قرضی از تیم های شهید چمران لارستان و تاسیسات دریایی تهران نیز تقویت شد و در واقع تیم ملی راهی این رقابت ها می شود.
دومین دوره رقابت های هندبال زنان غرب آسیا با حضور تیم هایی از ایران، قطر، لبنان، فلسطین و عراق از 26 بهمن تا دوم اسفند ماه به میزبانی شهر امان پایتخت اردن برگزار می شود.
نایب رئیس زنان فدراسیون هندبال با بیان اینکه شانس ایران برای کسب عنوان و مدال در این رقابت ها بسیار زیاد است، گفت: سال گذشته به عنوان عضو کمیته فنی در رقابت های غرب آسیا حضور داشتم و شناخت خوبی از برخی تیم های حاضر در این رقابت ها داریم و امیدوارم با کسب بهترین مدال این رقابت ها نخستین مدال هندبال زنان را بدست آوریم.
وی ادامه داد: تیم ملی قطر نسبت به گذشته رشد بسیار خوبی داشته، تیم اردن به عنوان میزبان تدارک خوبی برای کسب نتیجه در این رقابت ها داشته و عراق نیز مسابقات و اردوهای تدارکاتی خوبی داشته است.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی **1828 **1545

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/30926/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیا با کودکانی که اوتیسم دارند، می‌شود سفر کرد؟

بازی هایی که کودکان را نابغه می کند

مرحله رشد جنسی کودکان از تولد تا بلوغ

نوازش کردن یکی از راههای تقویت هوش کودک

توصیه هایی در مورد بازی های کودکان

مزایای بوسیدن کودک

فرزندی که شاد نیست

اگر کودک تان بچه های دیگر را می زند، بخوانید

چگونه ترس از تاریکی را در کودک درمان کنیم؟

علائم افسردگی و رفتار صحیح با افسردگی کودکان

چرا بعضی از کودکان کم حرف می زنند؟

بیماری اوتیسم چیست و چه علائمی دارد؟

نقش همسرتان را در فرزندپروری کمرنگ نکنید

عزت نفس کودک تان را تقویت کنید

استفاده از اینترنت روی نمرات بچه ها تاثیر می گذارد

با کودک خجالتی چطور رفتار کنیم؟

حواس پرتی در کودکان + راههای درمان

با کودکان گوشه‌ گیر چگونه رفتار کنیم؟

برای کنترل بیش فعالی کودکان چه کنیبم؟

چرا بعضی از فرزندان علاقه ای به سفر رفتن با والدینشان ندارند؟

تا حالا عبارت «کارتون‌درمانی» به گوش‌تان خورده؟! (قسمت اول)

تا حالا عبارت «کارتون‌درمانی» به گوش‌تان خورده؟ (قسمت دوم)

فواید داستان خواندن برای کودکان

بازی‌هایی که به اجتماعی‌شدن کودکان کمک میکند

راهکار هایی برای کم کردن وابستگی کودک

بگذارید بچه ها یه کم استرس هم داشته باشند!

وقتی کودک کابوس می‌بیند چگونه برخورد کنیم؟

بازی هایی برای درمان کمرویی کودکان

راهکارهایی برای جلوگیری از تماشای بیش از حد تلویزیون

از بلوغ زودرس کودک خود جلوگیری کنید

جملاتی برای آرام کردن کودک پرخاشگر

راه های تشخیص منطقی یا غیر منطقی بودن درخواست های کودکان

تأثیر بازی کردن بر شخصیت کودکان

چگونه استعدادهای کودکان را کشف کنیم؟

بازی هایی برای افزایش توجه و تمرکز کودکان

با کودکی که اشتباهش را نمی پذیرد چه کنیم؟

توصیه‌هایی برای قبل از پدر شدن

چهار بازی مهارتی برای کودکان

وابستگی کودک را چگونه درمان کنیم؟

دلبستگی کودکان زیر دو سال را جدی بگیرید!

اگر کودکتان مدام می گوید حوصله ام سر رفت!

تفاوت کابوس و هراس شبانه در کودکان

نیازهای روانشناختی کودکان زیر 7 سال چیست؟

چگونه فرزندمان را به خوب حرف زدن تشویق کنیم؟

تک فرزندی با روان فرزند شما چه کار می کند؟

راهکاری برای درمان کودک خجالتی شما

چرا کودک من زیاد سوال می پرسد؟

دلایل دیر حرف زدن کودک چیست؟

اوتیسم سراغ چه کسانی می‌رود؟

با رعایت این موارد کودک شما در مدرسه موفق تر خواهد بود!