آریا بانو

آخرين مطالب

خانه‌چین؛ چیزهایی که قابل بازیافت هستند خانه داري

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - شاید شما قبلاً همۀ پلاستیک‌ها، بطری‌های شیشه‌ای، بسته‌بندی مقوایی و قوطی‌های فلزی را بازیافت می‌کردید. شما حتی ممکن است یک دستگاه (تجهیزات) کمپوست برای پسماندهای مواد غذایی در حیاط خانه‌تان داشته باشید. اگر این‌گونه است، به خودتان تبریک بگویید! آفرین! بازیافت زباله باعث صرفه‌جویی در منابع، ذخیرۀ انرژی و محافظت از محیط‌زیست می‌شود و مقدار زباله‌ها را برای دفن کاهش می‌دهد. اگر این کارها را انجام دهید، زباله‌های بیشتری را می‌توانید بازیافت کنید.
پانزده وسیله‌ای که قابل بازیافت هستند
ممکن است از دانستن چیزهایی که می‌توانید بازیافتشان کنید، شگفت‌زده شوید.
نوارهای ویدئویی
بازیافت زباله بازیافت نوار ویدئویی اولین وسیله‌ای که برای بازیافت زباله می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، نوارهای ویدئویی هستند. اگر نوارهای ویدئویی دارید که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید و حتی برای اهدا‌کردن هم مناسب نیستند، آن‌ها را بازیافت کنید. در کانادا شرکتی به نام گرین دیسک وجود دارد که وسایل دیجیتالی و الکترونیکی‌ای را که به آن‌ها نیاز ندارید، دریافت و آن‌ها را بازیافت می‌کند. قطعات نوارهای ویدئویی را از هم جدا کرده و آن‌ها را به قطعات قابل‌استفاده تبدیل می‌کند.
خوشبختانه در کشور ما هم شرکت‌هایی وجود دارند که این کار را انجام می‌دهد. برای دیدن فعالیت یکی از این شرکت‌ها می‌توانید اینجا را ببینید.
مداد شمعی
بازیافت زباله بازیافت مداد شمعی وقتی مداد‌شمعی‌ها کوچک یا شکسته می‌شوند، در‌نهایت بیشتر این قطعات به سطل زباله منتقل می‌شوند. در یکی از کشورها شرکتی وجود دارد که مداد شمعی‌های غیرقابل استفاده را دریافت کرده و با ذوب‌کردن، آن‌ها را تبدیل به مداد شمعی‌های جدید می‌کند.
تلفن همراه
بازیافت زباله بازیافت تلفن همراه طبق گزارش آژانس حفاظت از محیط‌زیست آمریکا، سالانه کمتر از 20 درصد تلفن‌های همراه بازیافت می‌شوند. اکثر مردم نمی‌دانند که کجا می‌توانند تلفن همراه را بازیافت کنند. در برخی کشورها، خیریه‌هایی وجود دارد که گوشی‌های قدیمی تلفن همراه را جمع‌آوری می‌کنند و بعد از تعمیر آن‌ها را به قربانیان خشونت خانگی اهدا می‌کند. متأسفانه در‌حال‌حاضر در کشور ما چنین طرحی وجود ندارد.
کفش‌های ورزشی
بازیافت زباله بازیافت کفش ورزشی نمی‌دانید با کفش‌های قدیمی خود چه کنید؟ احتمالاً فکر می‌کنید که کفش‌های ورزشی چه ارتباطی به بازیافت زباله دارند!؟ مردم آمریکا به‌جای دور‌انداختن کفش‌های قدیمی خود آن‌ها را به شرکت نایکی تحویل می‌دهند تا بازیافت شوند. این شرکت کفش‌ها را از هر برندی که باشند تحویل می‌گیرند و با بازیافت آن‌ها، زمین‌های بازی گوناگونی برای کودکان سراسر جهان می‌سازند.
کپسول‌های تنفسی
بازیافت زباله بازیافت کپسول‌های تنفسی بیش از 46 میلیون نفر در سال کپسول‌های تنفسی را دور می‌ریزند. این تعداد رقمی قابل‌توجه است که می‌تواند بازیافت شود. برای این مورد هم در کشورهای دیگر کمپین‌هایی وجود دارد که مردم می‌توانند کپسول‌های استفاده‌شده را به داروخانه‌ها تحویل دهند. این کپسول‌ها بعد از بازیافت به آلومینیوم و پلاستیک تبدیل می‌شوند.
چوب‌پنبه
بازیافت زباله بازیافت چوب پنبه چوب‌‌پنبۀ بطری‌های دلستر هم می‌توانند بازیافت شوند و در محصولات متنوعی مانند کاشی کف، عایق، قطعات خودرو و تجهیزات ورزشی مورد استفاده قرار گیرند. بیشتر فروشگاه‌های مواد غذایی در سایر کشورها در فروشگاه خود سطل‌هایی را برای جمع‌آوری چوب‌پنبه قرار داده‌اند تا مردم درهای چوب‌پنبه‌ای بطری‌ها را در آن بریزند. سایت‌هایی در آنجا وجود دارد که این چوب‌پنبه‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و از آن وسایل مختلفی مانند تجهیزات ورزشی می‌سازند.
جوراب‌شلواری
بازیافت زباله بازیافت جوراب شلواری جالب است بدانید که جوراب‌شلواری‌های استفاده‌شده می‌توانند به چیزهایی مثل نیمکت پارک، تجهیزات زمین بازی، فرش، طناب و حتی اسباب‌بازی‎ها تبدیل شود. یک شرکت در کالیفرنیا اولین برنامۀ بازیافت جوراب‌شلواری را آغاز کرده است. این شرکت همۀ جوراب‌شلواری‌ها را با هر رنگ و برندی می‌پذیرد.
از دست ندهید: خانه‌چین؛ یازده روش برای نظم دادن وسایل خانه
بسته‌بندی لوازم آرایشی و بهداشتی
بازیافت زباله بازیافت بسته‌بندی لوازم آرایشی برخی از شرکت‌های آرایشی ابتکار عمل را به دست گرفته‌اند و مشتریان خود را تشویق به بازیافت می‌کنند. یکی از برندهای شناخته‌شده لوازم آرایش در صورت تحویل گرفتن شش بسته‌بندی‌ از محصولاتشان به مشتری یک رژ لب هدیه می‌دهد. یک برند شناخته‌شده دیگر بسته‌بندی هر برندی را به‌منظور بازیافت و ذخیرۀ انرژی دریافت می‌کند و در مقابل یک نمونۀ رایگان از یکی از محصولات خود را به مشتری می‌دهد.
ماشین‌ها، قایق‌ها، ون‌ها، موتورسیکلت‌ها و…
بازیافت زباله بازیافت ماشین، موتورسیکلت و قایق بازیافت زباله شامل این وسایل بزرگ هم می‌شود. حتی اگر این وسایل به‌طور‌کامل غیرقابل استفاده شده باشند، هنوز فلز و اجزای دیگری دارند که قابل استفاده است. در برخی از کشورها گروه‌هایی هستند که اگر چنین وسیله‌ای داشته باشید، آن را به طور رایگان از شما تحویل می‌گیرند و بازیافت می‌کنند.
جلد آب‌میوه
بازیافت زباله بازیافت جلد آبمیوه چون این جلدها ساخته‌شده از پلیمر پلاستیک و آلومینیوم هستند، قابل بازیافت نیستند. شرکتی در نیویورک این جلدها را از مردم دریافت می‌کند و در ازای آن به تحویل دهندگان بین یک تا دو سنت می‌دهد. این سازمان همچنین حمل‌و‌نقل رایگان را نیز برای اهداکنندگان فراهم می‌کند. این شرکت نیویورکی این جلدها را به کیف‌های رنگارنگ و جامدادی تبدیل می‌کند و آنها را در فروشگاه‌های خاصی می‌فروشد.
سمعک
بازیافت زباله بازیافت سمعک یک بنیاد شنوایی سمعک‌های قدیمی را دریافت می‌کند و آن‌ها را به کسانی که نیازمند هستند اهدا می‌کند. این کار به محیط‌زیست سالم کمک می‌کند. هر سمعکی صرف‌نظر از سن و مدل می‌تواند اهدا شود. همۀ کمک‌های مالیاتی محاسبه می‌شوند و نامه‌ای از تأییدیه به تمام اهدا‌کنندگان ارسال می‌شود.
کوله‌پشتی
بازیافت زباله بازیافت کوله پشتی یک مؤسسه در آمریکا کوله‌‌پشتی‌های اهدایی را می‌پذیرد. دانشمندان در هنگام ردیابی پرندگان نئوتروپیکی استفاده می‌کنند.
کارت تبریک
بازیافت زباله بازیافت کارت تبریک یک مؤسسه آمریکایی کارت‌تبریک‌های قدیمی و جدید را جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را به کارت‌تبریک‌های جدید تبدیل می‌کند. این مؤسسه پول حاصل از فروش کارت‌های جدید را برای افراد آزار‌دیده، بی‌سرپرست و بی‌خانمان هزینه می‌کند.
لباس عروس
بازیافت زباله بازیافت لباس عروس یک مجموعه در آمریکا لباس عروس را از مردم دریافت می‌کند و آن را برای کمک به عروس‌های نظامی می‌دهد. آن‌ها لباس‌های قدیمی‌تر از پنج سال را نمی‌پذیرند. همچنین شنل، تاج و سایر لوازم جانبی لباس را تحویل می‌گیرند. اهدا‌کردن لباس‌ها باعث می‌شود که تازه‌عروس‌ها نگران مسائل مادی ازدواج نباشند و تنها به فکر مراسم رؤیایی خود باشند.
کلید
بازیافت زباله بازیافت کلید یک بنیاد غیرانتفاعی با هدف پایان‌دادن به گرسنگی از راه بازیافت کلید فعالیت می‌کند. این بنیاد کلیدها را جمع‌آوری می‌کند. کلیدها وزن می‌شوند و برای بازیافت فروخته می‌شوند.
بازیافت زباله برای سالم ماندن محیط‌زیست بسیار با اهمیت است و باید بیش‌از‌پیش به آن توجه کنیم. می‌توانیم بگوییم که هر چیزی قابل‌بازیافت است. چیزهایی که حتی اگر به فکر کسی نمی‌رسد، به این معنا نیست که قابلیت بازیافت ندارند. شاید دارید به این فکر می‌کنید که هیچ‌کدام از این موارد در کشور ما انجام نمی‌شود. حق با شماست اما این باعث نمی‌شود که من و شما شروع‌کنندۀ این کار نباشیم. به امید روزی که زبالۀ کمتری تولید و دفع کنیم. از همراهی شما با روزچین سپاسگزاریم.
منبع

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/31348/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

هرروز یک سری مشکل هست!

اولین قهرمانی لیگ به حزباوی رسید

نشست خبری محرم نویدکیا سرمربی مس رفسنجان قبل از دیدار با پیکان

رضا عنایتی در کنفرانس قبل از بازی پیکان - مس رفسنجان شرکت نکرد

رییس صداوسیما: در ورزش ستاره بودن کافی نیست

ترکیب اصلی اورتون-لیورپول؛ نبرد برای بقا و قهرمانی

رییس صداوسیما: از ورزشکارانی که از حضور مقابل نماینده‌های رژیم صهیونیستی امتناع می‌ورزند تقدیر می‌کنیم

ناهید کیانی به عنوان بانوی ورزش ایران در سال 1402 انتخاب شد

علی نادری به عنوان برترین سرمربی سال انتخاب شد

برترین صحنه ورزشی سال؛ پیروزی تیم ملی برابر ژاپن

گفتگوی جالب علیرضا دبیر با ورزشکار کودک ورزش‌های زورخانه‌ای

عصبانیت "نقی" از تیپ پایتختی‌ها در سفر خارج

یه زخم گردن باعث سوءتفاهم شد!

روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی

آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی به نقل از وکیلش

با «مثبت آموزش» به روز باشید

فیلم سینمایی "شیفت شب"؛ فردا شب از آی‌فیلم

چهره ها/ پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد همسرش

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیل

آغاز بالن سواری تاریخی پایتختی‌ها

اجرای آهنگ «شاید یه شب بارون» توسط مهدی دارابی

ترانه «نیمه گمشده» با صدای حامیم

رئیس سازمان سنجش: اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند

هشدار زرد هواشناسی؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده

محاکمه پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

مشاهده گله‌ی گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود

منطقه دیدنی آب بندان شفیع آباد در استان گلستان

بارش برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان

تنبیه یک شامپانزه توسط مادرش به یک دلیل سنگ زدن به مردم!

طرز تهیه پای چوپان

طرز تهیه بریانی مرغ هندی

بهترین زمان برای تولد نوزاد

ترفندها برای صمیمی شدن با نوجوان بد اخلاق

شروط یک عروس خانم برای آقا داماد، مجازی را ترکاند

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

اوسمار برای شاگردانش جلسه فنی گذاشت

اخراج امید ابراهیمی در دیدار الشمال و السد

وزیر ورزش و جوانان: به زودی پاداش ورزشکاران پرداخت می‌شود

صحبت های وزیر ورزش در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران

چالش متفاوت برای گلر پرسپولیس؛ حذفی و پنالتی!

هاشمی: در حال تدوین آیین نامه حق پخش تلویزیونی هستیم

زیباترین صحنه ورزشی در سال 1402 مشخص شد

بهترین گل ورزش ایران در سال 1402 مشخص شد

برترین تیم ملی ایران در سال 1402 به انتخاب مردم

شبیه سازی دیدار رئال مادرید - بارسلونا با لگو

چهره ها/ عکس متفاوت بهنوش طباطبایی در حرم رضوی

اعتصاب غذا به روش "مهران غفوریان"