آریا بانو

آخرين مطالب

بسته اجتماعی ایسنا در یازدهمین روز بهمن اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - بررسی تاثیر سامانه اخیر در وضعیت بارشی کشور، تدوین برنامه توسعه شبکه ملی مراقبت‌های سرطان در کشور، فرهنگیان طلبی از بانک سرمایه ندارند، هواشناسی درباره برف اخیر هشدار داده بود نه اخطار، از جمله مهمترین اخبار اداره اجتماعی ایسنا در روز چهارشنبه (11 بهمن‌ماه) است.

به گزارش ایسنا، اداره اجتماعی ایسنا ، امروز حدود 50 خبر تولید کرده که گزیده‌هایی از مهمترین این اخبار به همراه تیتر و لینک در زیر می‌آید:
بررسی تاثیر سامانه اخیر در وضعیت بارشی کشور
سرویس محیط زیست ایسنا امروز به بررسی میزان‌ بارش‌های اخیر پرداخت. در این خبر شاهرخ فاتح رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با ایسنا ، ضمن برآورد وضعیت بارندگی کشور از جمله تهران بر اثر فعالیت سیستم بارشی اخیر گفت: سامانه بارشی اخیر تنها چهار میلی‌متر به بارش کشور و 19 میلی‌متر به بارش تهران اضافه کرد.
برف، پاک‌کننده قوی آلاینده‌ها / تاثیر موقت برف بر کاهش آلودگی هوا
همچنین امروز احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقش پررنگ برف در از بین بردن آلاینده‌های موجود در هوا، تصریح کرد: اگر چه برف یک پاک‌کننده قوی آلاینده‌ها است، اما قطعا تاثیر آن موقت است و به محض پایدار شدن شرایط جوی و تولید آلاینده‌ها شرایط کیفی به حد ناسالم می‌رسد.
وی تاکید کرد: طی روزهای گذشته، بارش برف در تهران باعث بهبود کیفیت هوا و تمیز شدن آن شد به ویژه اینکه برف به دلیل داشتن حالت اسفنجی، پاک کننده قوی است که آلودگی‌ها را در خود جذب می‌کند و به سطح زمین می‌آورد. به همین علت قدیمی‌ها تاکید دارند که نباید برف اول خورده شود، چون این برف حاوی آلاینده‌های هوا است.
چرا برف کمر درختان شهر را شکست؟/ تبعات زیست محیطی نمک‌پاشی برای یخ‌زدایی چیست؟
افزون بر اینها، در این سرویس، امید نوری متخصص فضای سبز شهری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شکستن تعدادی از درختان در پی بارش برف در شهرتهران از آنچه «کم توجهی مسئولان نسبت به هرس به موقع درختان» خواند انتقاد کرد و گفت: اگر درختان هرس شده بودند این اتفاق نمی افتاد. فشار برف بر درختان سبب شکسته شدن تعدادی از آن‌ها از جمله درختان «اقاقیا» و «زبان گنجشک» در سطح شهر شد اما اگر درختان هرس شده بودند این اتفاق نمی‌افتاد. به جز درخت توت، کمتر درختی را در سطح شهر دیده‌ام که در فصل زمستان هرس شده باشد.
اتمام طراحی برنامه "پزشک خانواده"/وزارت بهداشت در انتظار تصمیم مجلس
در سرویس سلامت ایسنا نیز امروز محمد شریعتی قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام اتمام طراحی "برنامه پزشک خانواده"، تاکید کرد که زمان‌بندی اجرای این برنامه مرتبط با میزان منابعی خواهد بود که مجلس برای آن تصویب می‌کند.
وی درباره زمان‌بندی و نحوه اجرای برنامه پزشک خانواده نیز گفت: از آنجا که "برنامه پزشک خانواده"، قانون است و قانون باید اجرا شود، این برنامه را در 12 گام و البته مرتبط با الزامات طراحی کردیم؛ اما نکته مهم آن است که زمان‌بندی اجرای گام‌های مختلف برنامه پزشک خانواده تنها مربوط به وزارت بهداشت نیست، بلکه دقیقا با میزان منابعی که مجلس برای این برنامه تصویب می‌کند و در اختیارمان قرار می‌دهد، ارتباط دارد. البته منابع، تنها پول نیست و سایر اختیارات و امکانات را نیز شامل می‌شود، اما تامین منابع مالی بخش مهمی است که باید در نظر گرفته شود.
تدوین برنامه توسعه شبکه ملی مراقبت‌های سرطان در کشور
افزون بر این سرویس امروز خبر تدوین برنامه توسعه شبکه ملی مراقبت‌های سرطان در کشور منتشر کرد. علی مطلق رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت درگفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به این برنامه، مراکز درمان سرطان شامل رادیوتراپی، شیمی درمانی و جراحی در قالب مراکز تیپ دو و سه تعریف شده‌اند و مشخص شده تا 10 سال آینده باید چه تعداد مرکز و با چه تجهیزاتی داشته باشیم. علاوه بر آن برنامه‌ای تدوین شده تا مراکز موجود نیز تجهیز شوند.
فرهنگیان طلبی از بانک سرمایه ندارند/ اسم مطالبات وصول نشده، «اختلاس» نیست
در سرویس آموزش و پرورش ایسنا، خبری در مورد صندوق فرهنگیان منتشر شده است. مهدی نیکدل مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه نه تنها فرهنگیان، طلبی از بانک سرمایه ندارند بلکه بابت وام بدهکارند و وجوهی از صندوق از بین نرفته است گفت: آموزش و پرورش و صندوق ذخیره به بانک سرمایه بابت وام‌هایی که دریافت کرده‌اند بدهکار است؛به ادعای بانک، سود عدم واریز اقساط آن وام ها به 150 میلیارد تومان رسیده این در حالیست که شرکت‌های اقماری ما هم بدهکار بودند.
ابطال مجوز موقت سمن‌ها بعد از 5 سال/ امکان دریافت مجوز دائم از وزارت کشور
در سرویس خانواده نیز رضا حجتی مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان به ایسنا گفت که مجوزهایی که هم اکنون توسط معاونت ساماندهی وزارت ورزش و جوانان صادر می‌شود موقت و 5 ساله است و بعد از این مدت به شکل خودکار باطل می شود.
وی با بیان اینکه اعضای سمن هایی که بعد از 29 سال همچنان تمایل به فعالیت در سازمانهای مردم نهاد دارند، می‌توانند از وزارت کشور مجوز بگیرند اظهار کرد: اعتبار نامه موقت سمن‌های جوانان به این دلیل صادر می شود که آنها بتوانند مراحل توانمندسازی را طی کنند. بعد از این مرحله در صورتی که این افراد علاقه مند به فعالیت باشند باید مجوز دائم خود را از وزارت کشور دریافت کنند.
گرسنگی در 8 کشور جهان بحرانی شده است
همچنین در سرویس خانواده خبری در مورد کشورهای گرسنه منتشر شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد معضل گرسنگی در هشت کشور جهان به سطح بحرانی رسیده است. سازمان‌های غذایی ملل متحد هشدار دادند تعداد افراد گرسنه ساکن در مناطق جنگ زده رو به افزایش است به گونه‌ای که در هشت کشور سطح ناامنی غذایی به بحران رسیده است.
بر اساس این گزارش، کشورهای دیگری که از بالاترین سطح ناامنی غذایی رنج می برند به ترتیب شامل سوریه، لبنان، جمهوری آفریقای مرکزی،‌ اوکراین، افغانستان و سومالی هستند.
گزارشی از کرایه‌های میلیونی دریافت نکردیم/ مدیریت تاکسی‌ها در فرودگاه امام با تاکسیرانی نیست
در سرویس شهری ایسنا، امیر سیدهنجن مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در فرودگاه امام دو نوع شرکت تاکسیرانی فعالیت می‌کنند که بین شهر و درون شهر را پوشش می دهند. همه تاکسی‌های فرودگاه زیر نظر سازمان تاکسیرانی نیست و تنها یک سوم تاکسی‌های فرودگاه زیر نظر سازمان است. طبق توافقنامه ای که با فرودگاه امام منعقد شده است، نرخ، نوبت‌دهی،‌ نظارت و مدیریت تاکسی‌ها بر عهده فرودگاه امام است و سازمان تاکسیرانی تنها تامین تاکسی‌ها را بر عهده دارد.
وی با تاکید بر اینکه با تاکسیرانان متخلف فرودگاه امام خمینی(ره) به شدت برخورد خواهد شد از شهروندان و مسافران درخواست کرد که موارد تخلف و شکایات خود را به مسولان شهرداری اعلام کنند.
مقصر نهایی حادثه شهران معرفی شد/ هواشناسی درباره برف اخیر هشدار داده بود نه اخطار
در سرویس حوادث ایسنا، امروز در خبری اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت که در مورد برف اخیر سازمان هواشناسی اعلام هشدار کرده و چندین هشدار داده و این هشدارها به مردم اطلاع داده شده بود. پیش‌بینی‌هایی نیز انجام شده بود اما موارد مطرح شده از سوی هواشناسی هشدار بود و اخطار نبود. هواشناسی گفته بود در ارتفاعات بارش برف رخ می‌دهد البته این دلیل نمی‌شود که ما برای بدترین شرایط خود را آماده نکنیم و دستگاه‌های مختلف مدیریت بحران باید خود را برای بدترین شرایط آماده کنند.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار امروز در اداره اجتماعی به شرح زیر است:
بررسی تاثیر سامانه اخیر در وضعیت بارشی کشور
چرا برف کمر درختان شهر را شکست؟/ تبعات زیست محیطی نمک‌پاشی برای یخ‌زدایی چیست؟
گزارشی از کرایه‌های میلیونی دریافت نکردیم/ مدیریت تاکسی‌ها در فرودگاه امام با تاکسیرانی نیست
مقصر نهایی حادثه شهران معرفی شد/ هواشناسی درباره برف اخیر هشدار داده بود نه اخطار
فرهنگیان طلبی از بانک سرمایه ندارند/ اسم مطالبات وصول نشده، «اختلاس» نیست
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/32543/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ناراحتی سپاهانی‌ها از موضع‌گیری جدید در آنتن

نیمه‌نهایی با ازبکستان: همه چیز به نفع ایران

از قدرت و جذابیت لیگ ایتالیا غافلگیر شدم!

گل قیچی دیدنی جانلوکا اسکاماکا به فیورنتینا

استعلام مهم تراکتور منفی شد

شمسایی: ازبکستان رویای فراتر از آسیا دارد

آنچه امام علی (ع) به عقیل آموخت

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

دلنوشته احساسی مژده خنجری مجری تلویزیون برای تولد 6 ماهگی مهدیار پسرش / مبارکا باشه

پست عاشقانه‌ نوید محمدزاده برای تولد 27 سالگی فرشته حسینی / این زن و شوهر هر روز متفاوت تر از دیروز

محمد صادقی بازیگر جنجالی سریال بی همگان به طور غیر منتظره ای از ایران خارج شد

تصاویر کمتر دیده شده از استاد محمدرضا شجریان در جوانی

مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد

وضعیت شهر حاجی آباد زیرکوه در پی شکسته شدن 2 سد خاکی

جزئیات آزمون سراسری از زبان وزیر علوم

ترافیک پرحجم و روان در کندوان و هراز

تعادل موقع موتور سواری یعنی این!

طلوع زیبا و بارانی همراه با صدای نقاره‌ها در حرم مطهر رضوی

صفر تا صد طبخ شامی کباب لرستانی

سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

تو که با عاشقان درد آشنایی

آغاز اردو از هجدهم

صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود

سپاهان نمی‌تواند استقلال ملاثانی را دست‌کم بگیرد!

تیم دانشجویان ایران در راه مسابقات جهانی

جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای

سرگشتگی و یاس یک فضانورد

پوستر جدید فیلم سینمایی سال گربه منتش شد

چهره ها/ واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

بازجویی هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران ختم شد

سیکس پک چند؟ / هزینه‌های نجومی برای خوش‌اندامی یک‌شبه!

بنری که خواننده مطرح پاپ را به شدت شاکی کرد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری مشخص شد

4 گوشه دنیا/ جزیره‌ای که مرگ در آن فراموش می‌شود!

حرکت جنون‌آمیز مرد جوان وسط خیابان؛ نشستن روی سقف خودرو!

چیزهایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند

گفتگوی آخرین خبر با بانوی ورزش ایران

صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه 12 ساله

العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد

بازگشت ستاره جوان سپاهان

پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!

جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه

گرگ های زیادی اطراف همسرتون هستند

استوری جذاب الناز حبیبی با تم مشکی

«اسماعیل» دوست نداره من کار کنم