آریا بانو

آخرين مطالب

7 خطری که با حذف وعده های غذایی بدن شما را تهدید می کند پزشکي

7 خطری که با حذف وعده های غذایی بدن شما را تهدید می کند

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - عدم دریافت هر کدام از وعده های غذایی نه تنها کمکی به کاهش وزن نمی کند، بلکه یکی از عوارض آن، بروز چاقی بخصوص در ناحیه شکم است.
به گزارش آوای سلامت، عدم دریافت هر کدام از وعده های غذایی نه تنها کمکی به کاهش وزن نمی کند، بلکه یکی از عوارض آن، بروز چاقی بخصوص در ناحیه شکم است. به گزارش ازhealthyfoodteamحتی صرف نظر کردن از وعده شام، به هر دلیلی که باشد، عواقب خوبی برای بدن ندارد:
بی نظمی قاعدگی: زنانی که به طور مرتب از وعده های غذایی بخصوص صبحانه صرفنظر می ‌کنند بیشتر در معرض بی نظمی‌ های قاعدگی قرار می‌گیرند. به عقیده محققان این افراد علاوه بر سندرم پیش از قاعدگی از مشکل یبوست نیز رنج می ‌برند.
احساس گرسنگی دائم: زمانی که از وعده های غذایی صرف نظر می‌کنید معده شما سیگنال‌ هایی به مغز فرستاده و اعلام خالی بودن می ‌کند؛ در نتیجه از همان ابتدای روز حس گرسنگی در بدنتان شکل گرفته و باقی می ‌ماند. صبحانه نخورها در واقع بیشتر در دام تغذیه ناسالم می افتند.
پرخوری: تحقیقات نشان داده است، اگر در زمان مناسب به اندازه‌ی کافی صبحانه میل کنید در ادامه‌ روز پرخوری نخواهید کرد، زیرا صبحانه اولین وعده بعد از بیدار شدن از خواب است، بنابراین حذف صبحانه زمان گرسنگی از شب گذشته را افزایش می ‌دهد، میزان قند خون پایین آمده و ترشح انسولین با مشکل مواجه می ‌شود، زمانی که انسولین زیاد شود اسید‌های چرب بیشتری ذخیره بدن خواهد شد. در نتیجه احساس خستگی در نیمه روز به سراغ شما خواهد آمد.
از بین رفتن تعادل هورمونی: پرهیز از هر کدام از وعده های غذایی، منجر به افزایش هورمون کورتیزول در بدن می شود. هورمونی که اضطراب و استرس را در بدن افزایش می دهد. در این میان عدم تعادل هورمون انسولین در بدن نیز، منجر به نوسانات قند خون و بی ثباتی آن خواهد شد.
مشکلات گوارشی: با حذف وعده های غذایی، بدن به مواد مورد نیاز برای تامین انرژی و فعالیت دسترسی ندارد. مصرف سه وعده غذایی اصلی و دو میان وعده در روز برای عملکرد صحیح متابولیسم و سیستم گوارشی بدن ضروری است.
افزایش چربی در بدن: نخوردن وعده های غذایی باعث می شود بدن برای جلوگیری از کمبودهای تغذیه ای به جای مصرف چربی های بدن، آنها را ذخیره کند نه مصرف. همین روند، چاقی و بخصوص بروز چاقی شکمی را افزایش می دهد که خود خطری برای ابتلا به سندرم متابولیک، بیماری های قلبی، سکته مغزی و دیابت است.
تحلیل رفتن بدن: با حذف وعده های غذایی، متابولیسم بدن کند می شود و بیشتر احساس خستگی و کج خلقی می کنید. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد بزرگسالانی که صبحانه کاملی مصرف می‌کنند خوش خلق تر و مثبت‌تر از افراد دیگر هستند.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

چاره ای برای تورم بعد از زایمان

انواع ترشحات دوران بارداری

هر دارویی را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟

با خشکی چشم چه کنیم؟

با نوشیدن نوشیدنی‌هایی مثل نوشابه چقدر شکر مصرف می‌کنید؟

نوسانات کلسترول خون را چه طور کنترل کنیم؟

ریزش موی سر را با این محلول گیاهی از بین ببرید

تاثیر رژیم غذایی پرفیبر در کمک به درمان دیابت

آشنایی با پروتز مو و فواید و مضرات آن برای خانم ها و آقایان

تزریق سرم در موارد غیرضروری، ممنوع

تغذیه/ دیابتی ها مراقب قند میوه ها باشند

خوردن روزانه یک سیب، شما را از پزشک بی نیاز می‌کند

ماسک‌هایی برای از بین بردن منافذ باز پوست

مکمل‌های روغن ماهی چقدر مفیدند؟

درمان التهاب معده با طب سنتی

نحوه صحیح شستن صورت‌تان را بلدید؟

ملکه دانه‌های روغنی را می‌شناسید؟

خونی که از لثه می‌آید نشانه چیست؟

آیا رژیم‌های سم‌زدا واقعاً مفیدند؟

7 نکته برای کاهش وزن پس از بارداری

نکته‌هایی برای ترک عادت ناخن جویدن

دکتر سلام/ چند نکته درباره بریدگی انگشت با کاغذ

تغذیه/ رابطه مصرف سدیم و سرگیجه

دکتر سلام/ حواستان به تغییر بوی بدنتان باشد

درد کمر بدون سابقه قبلی را جدی بگیرید

دکتر سلام/ عوامل بروز درد و سوزش معده

اگر مدام سردرد می‌گیرید، حتما نگاه کنید!

با بالا رفتن وزن دقیقاً چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟

وقتی راه شکم بسته می‌شود!

رمز سلامتی با انتخاب روغن سالم

برای چربی‌سوزی بیشتر صبح ورزش کنیم یا شب؟

توصیه‌های برای پیشگیری از پیری پوست

گرانی لبنیات چه بلایی سر سلامت مردم می‌آورد؟

مهم‌ترین علل ناباروری در زوج‌های جوان؛ سمی خطرناک که عقیم‌تان می‌کند

چگونه شکمی صاف داشته باشیم؟

بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای برای مزاج‌های مختلف

اگر مدام سردرد می‌گیرد، حتما نگاه کنید!

چگونه ضربان نامنظم قلب را کنترل کنیم؟

صوت/ 9 نشانه نداشتن خواب خوب و تأثیر بد آن روی موفقیت

چه زمانی باید درمان دارویی فشار خون را آغاز کرد؟

11 غذای سرشار از امگا 3 که باید بشناسید

خواص دمنوش سماق برای کاهش وزن

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره استفاده از هندزفری

درمان جوش‌های سرسیاه بینی، چانه و کمر

20 ماده غذایی ضروری که افراد بالای 45 سال باید مصرف کنند

بیماری‌هایی که فکر می‌کنید دارید، اما در واقع ندارید!

به روش ژاپنی‌ها آب بنوشید تا بیشتر عمر کنید

20 روش ایمن برای کاهش وزن و لاغر شدن

چگونه قند خون را کنترل کنیم؟

بلایی که لاک پاک‌کُن‌ها و استون سرتان می‌آورند