آریا بانو

آخرين مطالب

همسر شما،تنها جسم نیست گوناگون

  بزرگنمايي:

بانو نیوز -
پیوند زناشویی,زندگی زناشویی,روحیه همسر
غفلت از نیازهای جسمانی قابل جبران است ولی بی توجهی به نیازهای روحی و اخلاقی تاثیر مستقیم بر روح و روان فرد دارد و جبران کردن این خدشه روحی بسیار مشکل است.
انسانها دارای دو نوع نیاز هستند یکی نیازهای جسمی و مادی و دیگری نیازهای روحی و اخلاقی . زمانی که زن و مرد با یکدیگر پیوند زناشویی می بندند توجه به این نیازها از جانب همسر بسیار اهمیت پیدا میکند. در این مورد توجه به نیازهای روحی و عاطفی بیشتر از نیازهای جسمانی اهمیت دارد ،زیرا غفلت از نیازهای جسمانی قابل جبران است ولی بی توجهی به نیازهای روحی و اخلاقی تاثیر مستقیم بر روح و روان فرد دارد و جبران کردن این خدشه روحی بسیار مشکل است.
با توجه به مطالب بالا میتوانیم به برخی از نیازهای روحی و اخلاقی به طور مختصر اشاره کنیم که توجه به این نیازها میتواند به بهتر شدن زندگی زناشویی کمک شایانی نماید.
عاشقانه
1) شما باید بدانید که همسرتان در مقابل دیگران چه نوع رفتاری را نسبت به خودش دوست دارد. پس از آگاهی همان کار را بکنید،زیرا اگر غیر از این رفتار را انجام دهید، در روحیه همسرتان تاثیر سوء میگذارید. تکرار این آثار سوء نیز نتیجه اش معلوم است ،فاصله عمیقی میان شما و همسرتان ایجاد میکند.
2) شما باید بدانید که همسرتان بیش از هر چیز کدام اخلاق و رفتار شما را در خانه دوست دارد. با آگاهی از آن ،همان رفتار را از خود نشان دهید چون در غیر این صورت همسرتان از لحاظ روحی از شما فاصله میگیرد و این فاصله به تدریج بیشتر میشود تا به جدایی منجر گردد.
3) باید به این مطلب توجه داشته باشیم که قبل از ازدواج آزاد بودید به هر کجا می خواستید می رفتید و با هر کسی که مایل بودید معاشرت میکردید ،ولی حالا آزاد نیستید. همسرتان ساعت هاست که خانه را برای ورود شما آماده کرده و انتظار شما را میکشد ، لذا نباید به تنهایی مشغول به تفریح شوید. اگر لازم است که برای انجام کاری دیر به خانه بیاید از قبل دلیلش را به همسرتان بگویید ،چون انتظار مجهول روح را خسته میکند و اگر تکرار شود یک حالت یاس در زندگی زناشویی به وجود می آورد.
4) همچنان زن باید بداند که نباید بدون اطلاع شوهرش مدت زیادی از خانه بیرون باشد . منظور از این کلمه این نیست که زن وقتی شوهرش در خانه نیست حتی برای انجام دادن کار ضروری بدون اطلاع شوهرش از خانه بیرون نرود.نه !این اجازه را شوهر یه طور کلی در اثر تبعیت از زندگی پیشاپیش به وی داده است .ولی اگر به خانه فامیلی دعوت شود از قبل جریان را به شوهرش بگوید اگر اجازه داد برود و گرنه ،عذر بخواهد.
5) اگر برخوردی میان دو فامیل رخ بدهد ،مرد و زن نباید خود را داخل معرکه کنند و از یک طرف دعوا حمایت نمایند .حتی آن برخورد نباید تاثیری در رفتار زن و شوهر به جای بگذارد.
6) زن نباید پس از به دنیا آمدن بچه ،همه محبت خود را معطوف او بکند و شوهر را فراموش نمایند ،بلکه باید به شوهر بفهماند که این فرزند را بدین جهت دوست دارد که پاره جگر شوهرش است و در غیاب او خاطرات شوهرش را برایش زنده میکند ،چون در غیر این صورت به مرد لطمه وارد میشود و به دنبال پیدا کردن محبت دیگری میرود که نتیجه این کار بسیار روشن و رنج آور است.
7) از همه مهمتر این که نسبت به هم وفادار باشید چون این صفت وفاداری بزرگترین تکیه گاه زن و مرد در زندگی مشترکشان است .هر کدام از آنها با احساس این وفاداری مطمئن میشوند که تنها نیستند .در همه حال یار و مونس و غمخوار و دلسوزی دارند که در سلامتی و بیماری و خوشی ها و بدبختی ها و به خصوص در دوران پیری تنها نیستند.
8) گذشت زمان ازدواج را در نظر شما یک امر عادی جلوه ندهد و نسبت به هم سرد نشوید بلکه سعی کنید همان اشتیاق و علاقه ای را که در اول ازدواج نسبت به هم داشتید، حفظ کنید ،چون اگر غیر از این باشد خانه کم کم در نظر شما زندان میشود و هر کدام سعی میکنند از این زندان نجات یابند ،ممکن است بعضی از زنان و شوهران جوان بگویند این کار چگونه امکان دارد؟در پاسخ آنان میگوییم شما میتوانید با زنده نگه داشتن خاطرات روزهای ازدواج آن اشتیاق و علاقه را در خود حفظ کنید . هر سال روز ازدواج خود را جشن ساده بگیرید البته در حضور فامیل و یا اعضای خانواده .بدین وسیله خاطرات خود را زنده نگه می دارید.
9) از سختگیری های بی منطق دوری کنید. متاسفانه اغلب مردم (بخصوص مردان) در اثر یک سلسله اندیشه های واهی و غیر منطقی مراقبت از زن و فرزندان را با سختگیری و اعمال فشار اشتباه میکنند.درست است که مراقبت از فرزندان و همسر لازم است و یک عمل اخلاقی و عقلانی است لکن هیچ گونه رابطه ای با سختگیری و اعمال خشونت و استبداد ندارد ،چون آن مراقبت ها باید از روی عقل و تدبیر و احتیاط انجام شود تا طرف مقابل احساس نکند که تحت مراقبت و کنترل است ،چون بروز این احساس هم طرف را وادار به ستیزه جویی میکند و هم مقدمه دلسردی نسبت به طرف مقابل است.
10) به حرف بدگویان ترتیب اثر ندهید .ممکن است کسی با شما دشمن باشد.حسادت و عیب جویی یک عادت طبیعی و خصلت زشتی است که متاسفانه در اغلب مردم وجود دارد بخصوص درمورد مشاهده سعادت و خوشبختی خانواده ها؛چون وقتی یک همسایه حسود و یا فامیل نزدیک حسود زندگی و رفاه شما زن و مرد را ببیند ناخود آگاه حس حسادت، آنها را وادار به اقدام علیه شما میکند.
از مجموع این مطالب چنین نتیجه می گیریم که مهمترین وظیفه برای زن و مرد در زندگی مشترک آن است که به نیازمندی های روحی و جسمی یکدیگر توجه داشته باشند و نگذارند هیچ کدام از عوامل خارجی در زندگی آنان موثر واقع شوند .در این جا گذشت و فداکاری و شهامت لازم است تا زوجین بتوانند از حریم زندگی خود دفاع کنند.
منبع: تبیان


لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/33396/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

معرفی 5 فیلم هندی برتر 2024

اجرای خصوصی تصنیف «جام مدهوشی» از علی اصغر شاه زیدی

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

گیر افتادن گربه‌ای در سیل دبی

نماهنگ حماسی «الله اکبر» با صدای محمود کریمی

اوضاع فرودگاه کیش و دبی یک روز پس از باراش شدید باران

نماهنگ «تنبیه متجاوز»

املت قارچ ایرانی را مثل کافه ها بپزید

اقدامات لازم در زمان افت قند خون بیماران دیابتی

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

معرفی دفاع راست ایده‌آل؛ یاشوا کیمیش

توخل به پپ رسید؛ هدف بعدی مورینیو است

مربی موفق ایرانی در لیگ عراق لژیونر شد

احتمال محرومیت هواداران بایرن در بازی با رئال

پنالتی و گل اول پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟

اوسمار: نتیجه 3 بر صفر عالی است؛ کارمان را انجام دادیم

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت

پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ 50 متر سه وضعیت

جنجال در آبادان؛ نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان