پایگاه خبری تحلیلی آریا بانو

آخرين مطالب

5 تمرین ساده برای رضایت از زندگی اجتماعي

5 تمرین ساده برای رضایت از زندگی

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - لاری سانتوس، استاد روانشناسی و علوم شناختی دانشگاه ییل آمریکا می‌گوید: بررسی‌های علمی ثابت کرده است که رضایت از زندگی نیاز به یک تلاش آگاهانه دارد.

به گزارش ایسنا، پروفسور سانتوس، مدرس کلاس‌هایی به نام "روانشناسی و زندگی خوب" می‌گوید: سعادتمندی ناگهان اتفاق نمی‌افتد. شما باید برای سعادت و رضایت تمرین کنید.
سانتوس معتقد است که این تمرینات کار ساده‌ای نیست و زمان احتیاج دارد. او کسی است که در این‌باره تجربه خوبی دارد، چون "روانشناسی و زندگی خوب" را در دانشگاه تدریس می‌کند.
بنابر گزارش بی‌بی‌سی، کلاس‌های درس او در تاریخ 316 ساله دانشگاه ییل پرطرفدارترین بوده و با بیشتر از 1200 دانشجو در دانشگاه به تازگی رکورد بیشترین شرکت‌کننده را شکسته است.
اساس درس‌های او بر قواعد روان‌شناسی مثبت‌گرا استوار است؛ شاخه‌ای از روانشناسی که درباره افزایش رضایت و تغییرات عادت‌های انسان تحقیق می‌کند.
اما چطور می‌توان تئوری‌های روان‌شناسی را در زندگی روزمره به طور عملی به کار برد؟
سانتوس می‌گوید: رضایتمندی چیزی نیست که همینطور اتفاق بیافتد. باید برای آن تمرین کنید. درست مثل ورزش و موسیقی که باید مدام تمرین کنید تا پیشرفت کنید و بتوانید موفق شوید.
سانتوس دو بار در هفته به دانشجوهایش درس می‌دهد که چگونه رضایت خود را از زندگی افزایش دهند.
او همچنین از دانشجوهایش می‌خواهد که هر یک برنامه‌های شخصی برای افزایش رضایت خود تهیه کنند تا به زندگی شادتر و سالمتری برسند.
در ادامه با چند تا از تمرین‌ها پروفسور سانتوس آشنا شوید:
1. فهرست قدردانستنی‌ها
سانتون از دانشجویانش می‌خواهد که در طول هفته هر شب فهرستی از چیزهایی که به خاطرش حس قدردانی و شکرگزاری دارند تهیه کنند.
او می‌گوید: شاید به نظر کار ساده‌ای باشد اما ما می‌بینیم دانشجوهایی که به طور مرتب این تمرین را انجام می‌دهند، راضی‌تر هستند.
قدر زندگی را بیشتر بدانید، با دوستان و خانواده معاشرت کنید، حداقل برای دقایقی از روز ذهن خودتان را از همه چیز پاک کنید، از شبکه های اجتماعی کمتر استفاده کنید و خوب بخوابید 2. خواب بیشتر و بهتر
به گفته سانتوس، ممکن است به نظر تمرین ساده‌ای باشد اما خیلی‌ها موفق به انجام آن نمی‌شوند. هشت ساعت خواب شبانه برای تمام هفته.
سانتوس می‌گوید: شاید به نظر خیلی پیش پا افتاده باشد اما می‌دانیم که خوابیدن بیشتر و بهتر احتمال ابتلا به افسردگی را کاهش و رویکرد مثبت افراد به زندگی را افزایش می‌دهد.
3. تمرکز ذهن
باید هر روز 10 دقیقه تمرین تمرکز کنید. سانتوس می‌گوید از زمان دانشجویی تمرین مرتب تمرکز ذهنی باعث می‌شده که حس بهتری داشته باشد.
حالا که استاد دانشگاه شده است به دانشجویانش توصیه می‌کند: تحقیقات متعدد نشان می‌دهد که مدیتیشن و سایر تمرین‌هایی که توجه کامل ذهن را به خود جلب کند، می‌تواند شما را شادتر و سعادتمندتر کند.
4. وقت بیشتری را با خانواده و دوستان بگذرانید
سانتوس می‌گوید: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که وقت گذراندن با دوستان و خانواده به شما احساس رضایت از زندگی خواهد داد.
روابط اجتماعی و رابطه سالم با افراد و دیدارهای رو در رو به طور مشخص باعث افزایش حس خوب زندگی و رضایت در انسان می‌شود.
سانتوس می‌گوید: در لحظه زندگی کنید، حتما زمانی را برای دور هم بودن اختصاص دهید و آگاهانه مراقب باشید که این زمان را چگونه سپری می‌کنید.
مفهوم زمان نقش بسیار مهمی در رضایت شما از زندگی دارد.
سانتوس می‌گوید: اغلب ما وقتی از ثروت صحبت می‌کنیم به این فکر می‌کنیم که چقدر پول داریم، اما تحقیقات نشان می‌دهد که ثروت در واقع رابطه مستقیم با زمان دارد. از قدیم گفته‌اند وقت طلاست.
سعادتمندی ناگهان اتفاق نمی‌افتد. شما باید برای سعادت و رضایت تمرین کنید 5. حضورتان را در شبکه‌های اجتماعی کم کنید و معاشرت واقعی را بیشتر کنید
به نظر پروفسور سانتوس خیلی مهم است که از حس رضایت غیرواقعی که شبکه‌های اجتماعی و آنلاین ایجاد می‌کنند، دوری کنید.
سانتوس می‌گوید: تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که از شبکه‌های اجتماعی مثلا اینستاگرام استفاده می‌کنند در مقایسه با افرادی که وقت کمتری در این شبکه‌ها می‌گذرانند، احساس رضایت کمتری می‌کنند.
پس به این ترتیب اگر می‌خواهید در زندگی شادتر باشید، از حالا شروع کنید: قدر زندگی را بیشتر بدانید، با دوستان و خانواده معاشرت کنید، حداقل برای دقایقی از روز ذهن خودتان را از همه چیز پاک کنید، از شبکه های اجتماعی کمتر استفاده کنید و خوب بخوابید.
اگر این توصیه‌ها برای دانشجویان دانشگاه ییل کارساز بوده است برای شما هم خواهد بود.
انتهای پیام




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

استفاده از سمن‌های فعال در کارگروه "مشاورین جوان" در استان ها

حمایت درست خانواده‌ها، از اعتیاد فرزندان پیشگیری می‌کند

شرایط اقتصادی امسال، مراجعات به کمیته امداد را افزایش داده است

از واکنش‌ها به دریاچه مصنوعی تبریز تا سرانجام حکم پزشک کیارستمی

ابتکار: 25 تا 30 درصد تولید کار ناخالص ملی کار زنان خانه‌دار است

امتیاز ویژه کمیته امداد به مددجویان برای سکونت در روستا

ابتکار: ارزش گذاری کار زنان عادلانه نیست

لزوم توجه به حقوق کودکان کار توسط شهرداری تهران

دعوا نمک زندگی نیست

خانواده متوفیان زلزله کرمانشاه 5 میلیون تومان دیگر دریافت می‌کنند

اینجا جان دوباره می‌دهد

آغاز فعالیت اولین راننده‌های ناشنوای تاکسی در کره جنوبی

شیب صعودی مددجویان در البرز/ پرداخت اجاره دشوار شده

شش روش پرداخت نذر قربانی

گزارش مرکز پژوهش‌ها درباره وضعیت ازدواج دختران در سنین پایین

حوادث شغلی جان 16 هزار نفر را در یک دهه اخیر گرفت

آیا زلف اشتغال جوانان را می‌توان به وام دهی سمن‌ها گره زد؟

سیاست های جمعیتی باید برپایه گفتمان تخصصی باشد

فال لعنتی و خط و نشان‌های عروس و مادر شوهر

پیامدهای خوب و بدهای "مدلینگ" کودکان و چند توصیه به خانواده‌ها

افزایش جمعیت بی‌خانمان‌های شاغل در هنگ کنگ

کاهش سن مصرف مواد مخدر به 11 سال!

کاهش نرخ امید به زندگی در انگلیس و آمریکا

پشت پرده کلیپ زجرآور آزار دختر مرندی چیست

ادامه اجرای دو طرح ملی "گفتگوی خانواده " و "تاب‌آوری اجتماعی"

آموزش، کلید کاهش فقر در مکزیک

طعم گس طرحی که تبعیض را فریاد می‌زند

اجرای طرح ملی گفت و گوی خانواده سرعت می گیرد

ابتکار: زنان 30 درصد پستهای دولتی را به دست می گیرند

تحقق 20 درصد اشتغال کشور توسط کمیته امداد

اختصاص230 میلیارد تومان به «بیمه زنان سرپرست خانوار» در بودجه 97

فرماندار: ازدواج زیر 13 ساله‌ها در خنداب صحت ندارد

آمارهایی از جمعیت جهان

کمک به خودمراقبتی کودکان در برابر تهدیدات با قانون حمایت از حقوق کودکان

حمایت از زنان سرپرست خانوار بیشتر می شود

4 زن، اسیر کلاه قرمزها

تهرانی‌ها بیش از 4 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

صدور "کد شناسه" برای 2000 سمن بعد از گذشت 5 سال

پوشش بیمه‌ای نیروهای فنی و مهندسی اعزامی به خارج از کشور الزامی است

راه‌حل‌های ساده یک خانواده برای تولید زباله‌ کمتر

شیرخوارگاه‌ها کمبود «شیرخشک» ندارند

بسته خبری اداره اجتماعی ایسنا در روز چهارشنبه

2 هزار تشکل جوانان از وزارت ورزش مجوز می گیرند

بازنشستگان تامین اجتماعی "سهامدار" می‌شوند + جزییات

خودکشی سریالی از یک پل/ چرا چمران؟

آغازثبت‌نام«وام ضروری»بازنشستگان ازشهریور/افزایش حداقل‌حقوق‌ها به3.5میلیون با همسان‌سازی حقوقها

اتهام 300 کشیش کاتولیک پنسیلوانیا به آزار هزاران کودک

رایزنی شهرداری برای حریم راه آهن/سرریز معتادان هرندی به منطقه 16

نخل های تشنه بر لب کارون

اشتغال زنان عامل قدرت اقتصادی چین