آریا بانو

آخرين مطالب

تکرار زوج موفق رادان و کیایی در چهارراه استانبول فرهنگي

تکرار زوج موفق رادان و کیایی در چهارراه استانبول

  بزرگنمايي:

بانو نیوز -
اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,چهارراه استانبول
چهارراه استانبول در ابتدا با نام "پلاسکو" مجوز ساخت گرفت اما به گفته کارگردان به خاطر جلوگیری از حاشیه های احتمالی نسبت به جنجالی بودن اسم برای فروش بیشتر به چهارراه استانبول تغییر نام داد.
به گزارش میزان، فیلم سینمایی "چهارراه استانبول" به کارگردانی "مصطفی کیایی" در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.
این فیلم در کاخ رسانه‌های جشنواره فیلم فجر، پردیس ملت با استقبال خوبی روبرو شد و توانست نظرات متفاوتی را از آن خود کند و حال از این فیلم به عنوان یکی از شانس های اصلی گیشه در سال 97 یاد می شود.
چهارراه استانبول در ابتدا با نام "پلاسکو" مجوز ساخت گرفت اما به گفته کارگردان به خاطر جلوگیری از حاشیه های احتمالی نسبت به جنجالی بودن اسم برای فروش بیشتر به چهارراه استانبول تغییر نام داد.
این فیلم با موضوعی خاص به شیوه آثار قبلی کیایی مشکلی اجتماعی را مطرح می کند که در کنار داستان اصلی حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو مطرح می شود. اما این داستان فرعی نتوانسته به تنه اصلی متصل شود.
اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,چهارراه استانبول
کیایی برخلاف آثار قبلی کمی دچار شعارزدگی در فیلمنامه شده و تمام قدرت خود را صرف کارگردانی و جلوه بصری و ویژه چهارراه استانبول کرده است. آثار قبلی کیایی مثل خط ویژه و بارکد در کنار داستان اصلی مشکلی اجتماعی را ماهرانه مطرح می کرد اما در چهارراه استانبول دیالوگها به شدت رو بوده و برای مخاطب پیام اخلاقی صادر می کند.
کیایی آگاهانه و هوشمندانه سراغ چالشی مهم به نام آتش سوزی پلاسکو رفته اما به دلایلی سوژه این چنین را سوزانده است. فیلم در بخش هایی از زمان خود تعلیق مناسبی ایجاد کرده و مخاطب را تا مرز تاثر پیش می برد اما به یکباره طناب خط روایی داستان از بین می رود.
اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,چهارراه استانبول
بازیگران فیلم چهارراه استانبول مانند اکثر آثار کیایی از یکدستی خاصی برخوردار هستند و شاید دلیل اصلی آن تکرار همکاری متوالی آنها در آثار قبلی کیایی است. زوج محسن کیایی و بهرام رادان همچون فیلم بارکد در این فیلم هم رگه هایی از کمدی را ایجاد کرده اند و نشان دادند که زوج مناسبی برای هم هستند.
یکی از بازی های درخشان این فیلم را باید در بازی "مسعود کرامتی" دید. بازی بی نظیری که کرامتی را مستحق نامزدی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد قرار داد. اما سایر بازیگران مخصوصاً بازیگران زن این فیلم نتوانستند درخشش خاصی از خود نشان دهند.
کیایی در سال 1388 با فیلم متوسط "بعد از ظهر سگی سگی" به عرصه کارگردانی پا گذاشت اما بسیار زود خاطره آن فیلم را اثر موفقی به نام "ضد گلوله" از ذهن ها" پاک کرد. وی توانست برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه از سی‌امین جشنواره فیلم فجر را برای فیلم ضدگلوله از آن خود کند.
فیلم سینمایی "چهارراه استانبول" دغدغه درست کارگردان نسبت به زمانه خود را نشان داده و از کیایی چهره ای شاخص در عرصه سوژه یابی می سازد اما متاسفانه نمی تواند خواسته کارگردان به نمایش بگذارد. شاید چهارراه استانبول با تدوینی مناسب بتواند در نقاط عطف خاص خود مخاطب را تا لحظه آخر درگیر فیلم نماید. اتفاقی که در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر برای این اثر نیفتاد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

داستان عشق سال های تحریم

عکس بی‌هوای خانم بازیگر در یک روز سرد

کارگردان «کلمبوس»: با بدسلیقگی‌های جشنواره فجر دلزده شدم/ اصلا نمی‌پسندم که مهاجرت کنیم

فرجامی:هیچ تمایلی برای بازگشت به عرصه بازیگری ندارم/خیلی وقت است که دیگر سینما نرفته‌ام

جدیدترین تصاویر از فیلم بامبلبی منتشر شد/روایت ماشین‌هایی که حرف می‌زنند

گزارش تصویری/ مراسم تشییع پیکر پیام صابری

دریافتی 8 ماهه امسال صداوسیما از خزانه ملت: یک تریلیون و 381 میلیارد تومان

گزارش تصویری اکران خصوصی فیلم سینمایی «مارموز» در پردیس سینمایی کوروش

معرفی هیات انتخاب بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر

برگزاری نخستین دوره"امکان"، با هدف عرضه آثار برتر تئاتر دانشگاهی/"آرش" به تئاتر شهر رسید/نمایشنامه "نقطه سر خط" در "عصری با نمایش"/ فصلنامه "نمایش شناخت" متولد می‌شود / نیلوفر خوش خلق جایگزین پریناز ایزدیار در "بینوایان" شد/ پوستر "بازیافتی‌ها" منتشر شد

اجرای گروه کر شهر تهران در تالار وحدت

طنین سازهای کوبه‌ای هوران در تالار اندیشه حوزه هنری

اعلام آمار تماشاخانه‌های اداره کل هنرهای نمایشی تا 16 آذرماه

استقبال تماشاگران از مستند "اسرار دریاچه" در جشنواره سینماحقیقت

"ای کاش زودتر فهمیده بودم..."، عاشقانه‌ای تنها برای یک شب

پیکر پیام صابری در جمع سینماگران تشییع شد

نگاهی به "خواسته‌های متقابل عکاسان تئاتر و کارگردان‌ها" در همایش ده روز با عکاسان / اعلام برنامه روز هشتم همایش ده روز با عکاسان

"سراغی از من" در رادیو نمایش / نقد نمایش "خرده نان" در ارسباران

"اسرار دریاچه"؛ فیلم برتر تماشاگران در پایان روز دوم جشنواره سینماحقیقت

آگاهی از ایدز با زبان هنر / جشنواره ملی نقاشی "روبان قرمز" برگزار می‌شود

نمایشگاه نقاشی "هنر فراتر از محدودیت‌ها" در گالری پردیس ملت

نامزدهای جوایز انتخاب منتقدان اعلام شد/ تکرار پیشتازی «سوگلی»

درخشانی: الان بازیگری داریم که مجری بهتری است،‌اشتباه کرد بازیگر شد

تام استرن با "فلسفه و تئاتر" به بازار کتاب می‌آید / علی منصوری و ترجمه نمایشنامه‌های شپرد و چرچیل

انسان در انتظار نجات، حجم‌هایی برآمده از تاریخ و طبیعتی جدا از واقعیت / گالری‌گردی هنرآنلاین در 4 نمایشگاه

گروه تندر به ایوان شمس می‌رود / انزابی‌پور: هیچ شرکتی برای اجرای ما در سالن‌های بزرگ سرمایه‌گذاری نمی‌کند

نمایشی بر اساس پژوهش روی گونه‌های نمایش ایرانی / روایت نسیم تاجی از"بنگاه تئاترآل"

عضو هیئت انتخاب دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت: انگار مستندسازان از روی دست هم فیلم می‌سازند

نگاهی به خاستگاه کارگاه توجیهی بخش طراحی لباس هشتمین جشنواره مد و لباس فجر

ایثاریان: بخش اعظم هزینه تولید مستند "اسرار دریاچه" صرف بخش پژوهش شد / آقابابایی: دستاورد تولید این پروژه در بخش علمی بسیار حائز اهمیت است

انتشار فراخوان بخش جواهرات و زیورآلات هشتمین جشنواره مد و لباس فجر

معرفی بهترین فیلم‌های سال 2018 به انتخاب سایت ‌اند ساند / "رُما" در صدر فهرست قرار گرفت

کمال تبریزی: پیشنهاد می‌کنم فیلمسازان برخی آثارشان را به جشنواره فجر ندهند

معرفی هیئت انتخاب بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

کمدی - تراژدی‌ از پادشاهی در آستانه زوال / روایت محمد فاتحی از نمایش "پادشاه می‌میرد"

"آنگاه نگاه گاه آه" علی قمصری در تالار رودکی

نمایشگاه ساخت ایران در نیاوران برگزار می‌شود

انتشار فراخوان دبیرخانه جشنواره تئاتر دانشگاهی برای انجمن‌های تئاتر سراسر کشور

بازی رنگ و بوم در "تائو"

همجواری شاعرانه با مصائب زندگی... / نگاهی به مستند "اهل آب" ساخته آزاده بیزارگیتی

خسرو سینایی: سالن‌های کوچک فرهنگ‌سراها می‌تواند بستر اتفاقات بزرگ باشد

اعلام نامزدهای جایزه بازیگری جشن دوازدهم منتقدان

تماشای نقاشی خط از زاویه غیر روبه رو در گالری مژده

گریم لیلا بلوکات در سریال «هشتگ خاله سوسکه»/عکس

سردرگمی اکران گریبانگیر «بهت» شد

بهنام بانی: شادی گلم فی‌البداهه بود و بیشتر جنبه فان داشت

«بن افلک» با فیلم جنایی «مرز سه‌گانه» می‌آید

حاشیه فراستی از قبل طراحی شده بود!/ پخش «من‌وشما» بدون ظلی‌پور و قندی

دنیا هنوز به آخر نرسیده است... / نگاهی به مستند "فقدان" ساخته فاطمه ذوالفقاری

«خندوانه» تذکر گرفت!