آریا بانو

آخرين مطالب

5 تمرین ساده برای رضایت از زندگی گوناگون

  بزرگنمايي:

بانو نیوز -
مهارتهای زندگی
رضایت از زندگی نیاز به یک تلاش آگاهانه دارد‎
لاری سانتوس، استاد روانشناسی و علوم شناختی دانشگاه ییل آمریکا می‌گوید: بررسی‌های علمی ثابت کرده است که رضایت از زندگی نیاز به یک تلاش آگاهانه دارد.
پروفسور سانتوس، مدرس کلاس‌هایی به نام "روانشناسی و زندگی خوب" می‌گوید: سعادتمندی ناگهان اتفاق نمی‌افتد. شما باید برای سعادت و رضایت تمرین کنید.
سانتوس معتقد است که این تمرینات کار ساده‌ای نیست و زمان احتیاج دارد. او کسی است که در این‌باره تجربه خوبی دارد، چون "روانشناسی و زندگی خوب" را در دانشگاه تدریس می‌کند.
بنابر گزارش بی‌بی‌سی، کلاس‌های درس او در تاریخ 316 ساله دانشگاه ییل پرطرفدارترین بوده و با بیشتر از 1200 دانشجو در دانشگاه به تازگی رکورد بیشترین شرکت‌کننده را شکسته است.
اساس درس‌های او بر قواعد روان‌شناسی مثبت‌گرا استوار است؛ شاخه‌ای از روانشناسی که درباره افزایش رضایت و تغییرات عادت‌های انسان تحقیق می‌کند.
اما چطور می‌توان تئوری‌های روان‌شناسی را در زندگی روزمره به طور عملی به کار برد؟
سانتوس می‌گوید: رضایتمندی چیزی نیست که همینطور اتفاق بیافتد. باید برای آن تمرین کنید. درست مثل ورزش و موسیقی که باید مدام تمرین کنید تا پیشرفت کنید و بتوانید موفق شوید.
سانتوس دو بار در هفته به دانشجوهایش درس می‌دهد که چگونه رضایت خود را از زندگی افزایش دهند.
او همچنین از دانشجوهایش می‌خواهد که هر یک برنامه‌های شخصی برای افزایش رضایت خود تهیه کنند تا به زندگی شادتر و سالمتری برسند.
موفقیت در زندگی
رضایتمندی چیزی نیست که همینطور اتفاق بیافتد باید برای آن تمرین کنید‎
در ادامه با چند تا از تمرین‌ها پروفسور سانتوس آشنا شوید:
1. فهرست قدردانستنی‌ها
سانتون از دانشجویانش می‌خواهد که در طول هفته هر شب فهرستی از چیزهایی که به خاطرش حس قدردانی و شکرگزاری دارند تهیه کنند.
او می‌گوید: شاید به نظر کار ساده‌ای باشد اما ما می‌بینیم دانشجوهایی که به طور مرتب این تمرین را انجام می‌دهند، راضی‌تر هستند.
2. خواب بیشتر و بهتر
به گفته سانتوس، ممکن است به نظر تمرین ساده‌ای باشد اما خیلی‌ها موفق به انجام آن نمی‌شوند. هشت ساعت خواب شبانه برای تمام هفته.
سانتوس می‌گوید: شاید به نظر خیلی پیش پا افتاده باشد اما می‌دانیم که خوابیدن بیشتر و بهتر احتمال ابتلا به افسردگی را کاهش و رویکرد مثبت افراد به زندگی را افزایش می‌دهد.
3. تمرکز ذهن
باید هر روز 10 دقیقه تمرین تمرکز کنید. سانتوس می‌گوید از زمان دانشجویی تمرین مرتب تمرکز ذهنی باعث می‌شده که حس بهتری داشته باشد.
حالا که استاد دانشگاه شده است به دانشجویانش توصیه می‌کند: تحقیقات متعدد نشان می‌دهد که مدیتیشن و سایر تمرین‌هایی که توجه کامل ذهن را به خود جلب کند، می‌تواند شما را شادتر و سعادتمندتر کند.
4. وقت بیشتری را با خانواده و دوستان بگذرانید
سانتوس می‌گوید: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که وقت گذراندن با دوستان و خانواده به شما احساس رضایت از زندگی خواهد داد.
روابط اجتماعی و رابطه سالم با افراد و دیدارهای رو در رو به طور مشخص باعث افزایش حس خوب زندگی و رضایت در انسان می‌شود.
سانتوس می‌گوید: در لحظه زندگی کنید، حتما زمانی را برای دور هم بودن اختصاص دهید و آگاهانه مراقب باشید که این زمان را چگونه سپری می‌کنید.
مفهوم زمان نقش بسیار مهمی در رضایت شما از زندگی دارد.
سانتوس می‌گوید: اغلب ما وقتی از ثروت صحبت می‌کنیم به این فکر می‌کنیم که چقدر پول داریم، اما تحقیقات نشان می‌دهد که ثروت در واقع رابطه مستقیم با زمان دارد. از قدیم گفته‌اند وقت طلاست.
5. حضورتان را در شبکه‌های اجتماعی کم کنید و معاشرت واقعی را بیشتر کنید
به نظر پروفسور سانتوس خیلی مهم است که از حس رضایت غیرواقعی که شبکه‌های اجتماعی و آنلاین ایجاد می‌کنند، دوری کنید.
سانتوس می‌گوید: تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که از شبکه‌های اجتماعی مثلا اینستاگرام استفاده می‌کنند در مقایسه با افرادی که وقت کمتری در این شبکه‌ها می‌گذرانند، احساس رضایت کمتری می‌کنند.
پس به این ترتیب اگر می‌خواهید در زندگی شادتر باشید، از حالا شروع کنید: قدر زندگی را بیشتر بدانید، با دوستان و خانواده معاشرت کنید، حداقل برای دقایقی از روز ذهن خودتان را از همه چیز پاک کنید، از شبکه های اجتماعی کمتر استفاده کنید و خوب بخوابید.
اگر این توصیه‌ها برای دانشجویان دانشگاه ییل کارساز بوده است برای شما هم خواهد بود.
منبع: سلامانه





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

گالری لباس عروس سوئدی

ایده هایی برای طراحی باغچه

درست کردن صابون به شکل دست!

ورزش کراس فیت چیست؟

درباره لاستیک خودرو یا تایر چه می‌دانید؟

عمق میدان در سینما چیست؟

آموزش ساخت تراریوم کاکتوس + عکس

بازی زیبا بروفه و همسرش در سریال قدیمی (فیلم)

لوازم‌جانبی بهینه‌سازی شده برای ویندوز 10 مایکروسافت

رابطه مقعدی چیست؟ + عوارض رابطه جنسی مقعدی

دانلود آهنگ رایگان و پخش آثار خوانندگان

کنایه ژوله به جُک سرخه‌ای رییس جمهور (فیلم)

خواص فلفل قرمز برای سلامت، زیبایی و درمان بیماری‌ها

واکنش تند منوچهر هادی به حواشی اخیر درباره سلبریتی‌ها (فیلم)

مدیریت دانش چیست؟

شلی عضلات در نوزادان؛ نشانه‌ها، دلایل و راه‌های درمان

بیوگرافی احمد شاملو؛ شاعر بزرگ معاصر

لیست اولیه تیم ملی اعلام شد! / 5 استقلالی و 3 پرسپولیسی در لیست کی روش

یواشکی‌های سینما به روایت حسن ریوندی (فیلم)

انتقاد تند محمدرضا حیاتی از مسئولان (فیلم)

لیست استخر‌های منطقه 6 تهران (آدرس و تلفن)

زندگینامه عبدالعظیم حسنی معروف به شاه عبدالعظیم

روش ختم ذکر یونسیه برای ازدواج چگونه است؟

فال روزانه سه شنبه 20 آذر 1397

روحانی: اگر با برجام‌ وFATF مخالفید، به‌مردم بگویید چقدر هزینه دارد

لیست بازیکنان جدید پرسپولیس در نیم‌فصل دوم

آشنایی با هنر خاتم کاری

معرفی خواص روغن مار برای مو

بیوگرافی زیبا بروفه و همسرش زنده یاد پیام صابری

خط و نشان همتی برای بانک‌ها

تسویه‌حساب‌ رئیسی و قالیباف با روحانی

شهردار تهران: در عمق 10 متری تهران آجر پیدا می‌کنید؛ یعنی این شهر چندین بار نابود شده است

ویژگی های شخصیتی خود رادر این تست شخصیت شناسی بشناسید

همه آنچه که باید درباره مبلمان مدرن بدانید!

آخرین پست اینستاگرام پیام صابری (فیلم)

روش درمان خوابگردی کودکان

شیرازگردی بازیگر زن "بانوی عمارت" (فیلم)

شکایت همسر مهناز افشار از "کیهان" و "فارس"

ذوق کردن سحر جعفری جوزانی برای تولد پدرش (فیلم)

متن تقدیر و تشکر از استاد

پیام تسلیت هنرمندان به زیبا بروفه در اینستاگرام

راهنمای پیشگیری از بارداری، ابزارها و روش ها (عکس)

مقابله با کم رویی با 4 قدم موثر

عجیب ترین جزیره های پر رمز و راز دنیا

تعبیر خواب حیوانات عجیب و غریب چیست؟

طبع گلاب چیست و چه فوایدی دارد؟

جدیدترین شعر کودکانه شب یلدا برای مهد کودک و دبستان

بهترین زمان خواندن نماز شب چه وقتی است؟

لیست استخرهای منطقه 4 تهران (آدرس و تلفن)

فال روزانه دوشنبه 19 آذر 1397