آخرين مطالب

5 تمرین ساده برای رضایت از زندگی گوناگون

  بزرگنمايي:

بانو نیوز -
مهارتهای زندگی
رضایت از زندگی نیاز به یک تلاش آگاهانه دارد‎
لاری سانتوس، استاد روانشناسی و علوم شناختی دانشگاه ییل آمریکا می‌گوید: بررسی‌های علمی ثابت کرده است که رضایت از زندگی نیاز به یک تلاش آگاهانه دارد.
پروفسور سانتوس، مدرس کلاس‌هایی به نام "روانشناسی و زندگی خوب" می‌گوید: سعادتمندی ناگهان اتفاق نمی‌افتد. شما باید برای سعادت و رضایت تمرین کنید.
سانتوس معتقد است که این تمرینات کار ساده‌ای نیست و زمان احتیاج دارد. او کسی است که در این‌باره تجربه خوبی دارد، چون "روانشناسی و زندگی خوب" را در دانشگاه تدریس می‌کند.
بنابر گزارش بی‌بی‌سی، کلاس‌های درس او در تاریخ 316 ساله دانشگاه ییل پرطرفدارترین بوده و با بیشتر از 1200 دانشجو در دانشگاه به تازگی رکورد بیشترین شرکت‌کننده را شکسته است.
اساس درس‌های او بر قواعد روان‌شناسی مثبت‌گرا استوار است؛ شاخه‌ای از روانشناسی که درباره افزایش رضایت و تغییرات عادت‌های انسان تحقیق می‌کند.
اما چطور می‌توان تئوری‌های روان‌شناسی را در زندگی روزمره به طور عملی به کار برد؟
سانتوس می‌گوید: رضایتمندی چیزی نیست که همینطور اتفاق بیافتد. باید برای آن تمرین کنید. درست مثل ورزش و موسیقی که باید مدام تمرین کنید تا پیشرفت کنید و بتوانید موفق شوید.
سانتوس دو بار در هفته به دانشجوهایش درس می‌دهد که چگونه رضایت خود را از زندگی افزایش دهند.
او همچنین از دانشجوهایش می‌خواهد که هر یک برنامه‌های شخصی برای افزایش رضایت خود تهیه کنند تا به زندگی شادتر و سالمتری برسند.
موفقیت در زندگی
رضایتمندی چیزی نیست که همینطور اتفاق بیافتد باید برای آن تمرین کنید‎
در ادامه با چند تا از تمرین‌ها پروفسور سانتوس آشنا شوید:
1. فهرست قدردانستنی‌ها
سانتون از دانشجویانش می‌خواهد که در طول هفته هر شب فهرستی از چیزهایی که به خاطرش حس قدردانی و شکرگزاری دارند تهیه کنند.
او می‌گوید: شاید به نظر کار ساده‌ای باشد اما ما می‌بینیم دانشجوهایی که به طور مرتب این تمرین را انجام می‌دهند، راضی‌تر هستند.
2. خواب بیشتر و بهتر
به گفته سانتوس، ممکن است به نظر تمرین ساده‌ای باشد اما خیلی‌ها موفق به انجام آن نمی‌شوند. هشت ساعت خواب شبانه برای تمام هفته.
سانتوس می‌گوید: شاید به نظر خیلی پیش پا افتاده باشد اما می‌دانیم که خوابیدن بیشتر و بهتر احتمال ابتلا به افسردگی را کاهش و رویکرد مثبت افراد به زندگی را افزایش می‌دهد.
3. تمرکز ذهن
باید هر روز 10 دقیقه تمرین تمرکز کنید. سانتوس می‌گوید از زمان دانشجویی تمرین مرتب تمرکز ذهنی باعث می‌شده که حس بهتری داشته باشد.
حالا که استاد دانشگاه شده است به دانشجویانش توصیه می‌کند: تحقیقات متعدد نشان می‌دهد که مدیتیشن و سایر تمرین‌هایی که توجه کامل ذهن را به خود جلب کند، می‌تواند شما را شادتر و سعادتمندتر کند.
4. وقت بیشتری را با خانواده و دوستان بگذرانید
سانتوس می‌گوید: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که وقت گذراندن با دوستان و خانواده به شما احساس رضایت از زندگی خواهد داد.
روابط اجتماعی و رابطه سالم با افراد و دیدارهای رو در رو به طور مشخص باعث افزایش حس خوب زندگی و رضایت در انسان می‌شود.
سانتوس می‌گوید: در لحظه زندگی کنید، حتما زمانی را برای دور هم بودن اختصاص دهید و آگاهانه مراقب باشید که این زمان را چگونه سپری می‌کنید.
مفهوم زمان نقش بسیار مهمی در رضایت شما از زندگی دارد.
سانتوس می‌گوید: اغلب ما وقتی از ثروت صحبت می‌کنیم به این فکر می‌کنیم که چقدر پول داریم، اما تحقیقات نشان می‌دهد که ثروت در واقع رابطه مستقیم با زمان دارد. از قدیم گفته‌اند وقت طلاست.
5. حضورتان را در شبکه‌های اجتماعی کم کنید و معاشرت واقعی را بیشتر کنید
به نظر پروفسور سانتوس خیلی مهم است که از حس رضایت غیرواقعی که شبکه‌های اجتماعی و آنلاین ایجاد می‌کنند، دوری کنید.
سانتوس می‌گوید: تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که از شبکه‌های اجتماعی مثلا اینستاگرام استفاده می‌کنند در مقایسه با افرادی که وقت کمتری در این شبکه‌ها می‌گذرانند، احساس رضایت کمتری می‌کنند.
پس به این ترتیب اگر می‌خواهید در زندگی شادتر باشید، از حالا شروع کنید: قدر زندگی را بیشتر بدانید، با دوستان و خانواده معاشرت کنید، حداقل برای دقایقی از روز ذهن خودتان را از همه چیز پاک کنید، از شبکه های اجتماعی کمتر استفاده کنید و خوب بخوابید.
اگر این توصیه‌ها برای دانشجویان دانشگاه ییل کارساز بوده است برای شما هم خواهد بود.
منبع: سلامانه





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

سازگاری متولدین تیر با ماه های دیگر سال

احمقانه‌ترین طلاق‌های تاریخ معاصر

زوجی که هر سال برای میکی موس جشن تولد می گیرند! (+تصاویر)

آقای داماد چه کاره‌اند؟

تصاویر خبری هفته گذشته: از مسابقات جام جهانی تا روز بین المللی یوگا

طالع بینی هفتگی عشق (دوم تا نهم تیرماه)

8 دستور برای خوشبختی در زندگی زناشویی

اشتباهات نامزدهای صفرکیلومتر

به پسری که قبل از ازدواج علاقه داشتم تمایل پیدا کرده ام!!

چگونه می توان با تنبلی تخمدان باردار شد؟

اگر رابطه جنسی بهتری می خواهید، هر شب این کار را انجام دهید

استقلال مالی زن چه معایب و مزایایی دارد؟

راه و رسم های عجیب فنلاندی ها

کم هزینه ترین دانشگاه های ایالات متحده

رابطه دیابت و بارداری

عروس و مادرشوهر بازنده!

نکاتی حساس درباره 4 هفته اول دوران نامزدی!!

بدون منت، گذشت کنید

علائمی که نشان از یکنواختی و سردی در رابطه دارند

مدیریت درد زایمان طبیعی به روش لاماز

افتتاح شهر لندن با مصرف انرژی 100 درصد تجدید پذیر

هدیه ای که بعد از 15 سال زندگی این پسربچه را تغییر داد

چیزهایی که نمی دانستید مخترع آن ها زن هستند

اگر این بناهای تاریخی مشهور مثل گذشته بازسازی شوند

تاثیر ورزش بر زندگی جنسی

اولین قدم ازدواج چیست؟

ادویه ای که باعث سقط جنین می شود

جا شدن در دل خواستگار با ترفندهای زیر

مردان بی مسئولیت و زنان تجمل گرا

آیا پیش از بارداری باید داروهایی را که مصرف می‌کنم تغییر بدهم؟

مهمترین نکات قبل از ازدواج

یبوست, عوارض آزاردهندۀ دوران بارداری

تغییرات زنان بعد از مادر شدن

با این روش 90 ثانیه ای لغات زبان خارجی را برای همیشه ملکه ذهن تان کنید

سگ‌ها چگونه از طریق حس بویایی دنیا را درک می‌کنند؟

چطور از فردی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته مراقبت کنیم؟

طالع بینی هفتگی عشق (بیست و ششم خرداد تا دوم تیر)

همسر شما هم ولخرج است؟

نامزدی با طعم پشیمانی

اگر برای شما پسر یا دختر دار شدن مهم است

اختلال نعوظ در مردان می تواند به دلیل کمبود این ویتامین باشد!

به راه آوردن نامزد رفیق باز

فاصله ها و خواستگاری های سنتی

آیا می توان از حاملگی پوچ پیشگیری کرد؟

عاشقی کردن در این جهان مدرن

عشق تان را مومیایی کنید

11 اشتباه دخترانه در ازدواج

بیماری های مقاربتی در کمین زنان باردار

واکنش زنان به انزال زودرس شوهر

با چه مردی خوشبخت تر خواهید بود؟