آریا بانو

آخرين مطالب

چرا بعضي از زنان در بزرگسالي جوش مي زنند؟ زنان جهان

  بزرگنمايي:

چرا بعضي از زنان در سنين بزرگسالي با آکنه مواجه مي‌شوند؟ يک تحقيق جديد نکته‌هايي را در مورد اين سوال فراهم آورده است. محققان ايتاليايي در تحقيقي 500 زن را موردبررسي قراردادند و بعضي از عوامل مرتبط با خطر آکنه را در سنين پس از 25 سالگي يافتند که اين عوامل شامل مصرف کم ميوه‌ها و سبزي‌ها، سطوح استرس بالا و سابقه خانوادگي آکنه هستند. متخصصان پوست مي‌گويند نتايج اين تحقيق اثبات نمي‌کند که اين چيزها مي‌توانند باعث بروز آکنه در بعضي از خانم‌ها شوند، اما اين امکان وجود دارد که اين عوامل در بروز آکنه دخيل باشند.

  دکتر دبرا جاليمان، استاديار بيماري‌هاي پوست در دانشکده پزشکي بيمارستان مونت سينايي در نيويورک مي‌گويد: «ما مي‌بينيم افرادي که رژيم غذايي آن‌ها سرشار از هله‌هوله‌ها است غالبا داراي آکنه بيشتري هستند.» دکتر جاليمان مي‌گويد در اين تحقيق اشاره مي‌شود که غذاهاي داراي شاخص گلوکز بالا (که باعث افزايش قند خون مي‌شوند) ممکن است در بروز آکنه دخيل باشند. از ميان غذاهاي داراي شاخص گلوکز بالا مي‌توان به نان و برنج سفيد، چيپس‌ها، کراکرها و شيريني‌ها اشاره کرد. به‌طور مشابه استرس مزمن مي‌توان سلامت کلي فرد را تحت تاثير قرار دهد ممکن است که تاثير استرس مزمن در پوست فرد بروز کند.

خبر خوب اين است که اکثر نوجوانان پس از سن 20 سالگي با از بين رفتن جوش‌هاي خود مواجه مي‌شوند. باوجوداين، محققان مي‌گويند 20 تا 40 درصد از افراد ممکن است در دوران بزرگ‌سالي خود نيز با بروز آکنه مواجه شوند. زنان در مقايسه با مردان غالبا بيشتر دچار آکنه دوران بزرگسالي مي‌شوند و اين امر به دليل تغييراتي است که در سطوح هورمون‌ها يا عدم توازن‌هاي هورموني رخ مي‌دهند. براي مثال ممکن است که زنان قبل از دوره قاعدگي يا زماني که مصرف قرص‌هاي ضدبارداري را شروع يا تمام مي‌کنند، دچار آکنه شوند.

  اما کاملا روشن نيست که چرا بعضي از زنان همچنان دچار آکنه مي‌شوند و بعضي دچار آکنه نمي‌شوند. براي بررسي اين مطلب دکتر نالدي به همراه گروه تحقيقاتي خود زنان 12 شهر ايتاليا را موردبررسي قراردادند که به کلينيک‌هاي بيماري‌هاي پوست مراجعه کردند.248 نفر از اين خانم‌ها دچار آکنه و 270 نفر از آن‌ها دچار ديگر مشکلات پوستي به‌غيراز آکنه بودند که به همين دليل به‌عنوان گروه کنترل در نظر گرفته شدند. محققان اين تحقيق دريافتند که عوامل سبک زندگي خاصي با احتمال تشخيص آکنه در ارتباط بودند.

 

ماسک براي جوش

کاملا روشن نيست که چرا بعضي از زنان دچار آکنه مي‌شوند و بعضي دچار آکنه نمي‌شوند

  در مقايسه با زناني که غالبا ميوه‌ها، سبزي‌ها و ماهي تازه بيشتري مي‌خورند، زناني که در طول چهار روز هفته ميوه‌ها، سبزي‌ها و ماهي تازه کمتري مي‌خوردند بيشتر در معرض دچار شدن به آکنه بودند. آنچه بيان شد نتايج تحقيقي است که در شماره دسامبر 2016 ژورنال The Journa- of the America- Academy of Dermatology منتشر شد. يکي از متخصصان پوست دخيل اين تحقيق مي‌گويد با وجود اين هنوز مشخص نيست که آيا ميوه‌ها و سبزي‌ها از آکنه جلوگيري مي‌کنند يا خير؟

دکتر بتاني شلوسر، دانشيار بيماري‌هاي پوست در دانشکده پزشکي دانشگاه نورث‌وسترن شيکاگو مي‌گويد: «زناني که رژيم غذايي آن‌ها حاوي ميزان کمي از اين غذاهاي سالم است، معمولا غذاهايي را مي‌خورند که شاخص گلوکز آن‌ها بالا است و من اين غذاها را عامل ايجاد آکنه مي‌دانم.»

او همچنين خاطرنشان مي‌کند که در اين تحقيق پيوندي ميان مصرف مواد لبني و آکنه يافت نشده که با مقاله قبلي محققان همين تحقيق در تضاد است. دکتر شلوسر مي‌گويد امکان دارد عوامل رژيم غذايي مرتبط با آکنه براي گروه‌هاي سني مختلف متفاوت باشند. علاوه بر رژيم غذايي سطوح استرس زنان نيز با خطر آکنه در ارتباط بود. در اين تحقيق زناني که سطوح استرس «بالا» يا «بسيار بالا» را گزارش دادند در مقايسه با ديگر زناني که سطوح استرس کمتري را گزارش دادند سه برابر بيشتر در معرض خطر آکنه بزرگسالي بودند. علاوه بر اين، خطر آکنه در زناني بيشتر بود که والدين يا خواهر و برادر آن‌ها آکنه بزرگسالي داشتند. زناني که هرگز حامله نشده بودند يا هيرسوتيسم (رشد غيرعادي مو روي صورت يا بدن زنان) داشتند نيز بيشتر در معرض خطر آکنه بزرگسالي بودند.

به عقيده دکتر جاليمان، اين يافته‌ها مي‌تواند منعکس‌کننده تاثير نشانگان تخمدان پلي کيستيک باشد که يک اختلال هورموني است و باعث مشکلات باروري، هيرسوتيسم و آکنه مي‌شود. در حقيقت، دکتر شلوسر مي‌گويد شرکت‌کننده‌هاي اين تحقيق شامل زناني بود که نشانگان تخمدان پلي‌کيستيک يا ديگر اختلال‌هايي داشتند که باعث بالا رفتن سطوح تستوسترون مي‌شوند. درنتيجه، نمي‌توان به‌طور قاطع نتايج اين تحقيق را به زنان ديگر نسبت داد که مشکل اختلال‌هاي هورموني ندارند.دکتر جاليمان خاطرنشان مي‌کند اگرچه اين تحقيق تاثير ميوه، ماهي، سبزي‌ها و کاهش استرس را در زدودن آکنه اثبات نمي‌کند، عاقلانه است که همواره مراقب رژيم غذايي و سبک زندگي خودمان باشيم. او توصيه مي‌کند ميوه، سبزي و ماهي زيادي بخوريد، چون براي سلامت کلي بدن خوب هستند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/4162/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر صنعت موسیقی

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

شور و شادی مردم اصفهان با اجرای سرود ای ایران در کنار زاینده رود

4 گوشه دنیا/ بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت کشف شد

مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی

کاپ‌کیک شکلاتی بدون فر و همزن

اگر این نشانه های ساده را دارید سلامتی تان به خطر افتاده است!

چطور با خودشیفته‌ها رفتار کنیم؟

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!

کدام تیم بیشترین شانس فتح لیگ قهرمانان اروپا را دارد؟

ترین‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

تمرین منچستریونایتد برای نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری

تمامی گل‌های هفته 29 لیگ برتر پرتغال

شبیه‌سازی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید با عروسک لگو

تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد

ستاره بایرن جرات شوخی با رئال را نداشت

چرا مارتینس با وجود 2 اخطاره بودن، اخراج نشد؟

سردار در جذاب‌ترین بازی انتقامی فصل اروپا

واکنش جالب شبنم مقدمی به آهنگ گل پامچال

تلویزیون آخر هفته چه فیلم هایی پخش می کند؟

شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟

نماهنگ «زندگی» با صدای محمد علیزاده

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

گربه علاقه‌مند به موسیقی!

صحنه ای خنده دار از دزدیدن موز توسط یک میمون!

تماشای خلیج فارس از ایستگاه فضایی

با این رسپی ماهی مخصوص بپزید

با ورزش کردن درد مفاصل را کاهش دهید

ترفند مسئولیت پذیر کردن کودکان

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

پشیمانی گوندوگان؛ ستاره بارسا دنبال عذرخواهی!

پیولی: رم باکیفیت‌تر از میلان بود!

شکست نماینده هاکی ایران در کاپ آزاد ترکمنستان

همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم

نصرتی به دنبال فرمول طلایی اوسمار

اولیایی: 33 سال است که به دنبال خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال هستند!

بلانکو تنها گلزن استقلال در سال 1403

ریوالدو اسطوره برزیلی پیشین بارسلونا 52 ساله شد

بررسی اتفاقات مهم فوتسال جام ملت‌ها

ماشینش «گاوکنترل» داره!

افشاگری عجیب امیرعلی نبویان از تقلب در بازی پدرخوانده و شب های مافیا

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود