آریا بانو

آخرين مطالب

توصيه‌هاي پليس درباره خريد‌هاي اينترنتي نوروزي اقتصادي

  بزرگنمايي:

سرهنگ علي نيک نفس افزود : شاهد تبليغات گسترده و زيادي از حراج‌هاي نوروزي در شبکه‌هاي اجتماعي و کانال‌هاي آنها هستيم که با وعده تخفيف ويژه و ارزان به دنبال طعمه مي‌گردند. شهروندان بايد توجه داشته باشند ؛ حتما در خريدهاي اينترنتي از فروشگاه‌هايي خريد  کنند  که داراي نماد اعتماد الکترونيکي باشند.

وي با اشاره به اينکه برخي از فروشگاه‌هاي غير مجاز ممکن است اقدام به جعل اين نماد کنند، خطاب به شهروندان ،  ادامه داد: با کليک کردن بر روي تصوير لوگوي نماد اعتماد الکترونيکي، صفحه مجوز مربوطه را مشاهده مي‌کنيد، مطمئن شويد که صفحه‌ مزبور، صفحه اصلي مرورگر شماست نه يک عکس و تصوير از يک مرورگر.  وي با بيان اينکه شهروندان بايد  دقت داشته باشند که صفحه مجوز دار حتما بايد با آدرس enamad.ir آغاز شده باشد، گفت: حتما آدرس اينترنتي (URL) سايت فروشگاه يا بازار الکترونيکي با آدرسي که در اين صفحه معرفي مي‌شود بايد يکسان باشد.

رئيس مرکز تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا افزود:  هموطنان مي توانند دامنه وب سايت فروشگاه مورد نظر خود را در فهرست کسب و کارهاي داراي نماد اعتماد الکترونيکي منتشر شده در سايت نماد اعتماد به آدرس enamad.ir جستجو کنند.سرهنگ نيک‌نفس در بخش دوم توصيه‌هاي خود درگاه‌هاي بانکي براي پرداخت مبلغ خريد را توضيح داد و گفت: شهروندان بايد مراقب باشند تا در هنگام پرداخت وجه خريداري شده به سايت‌هاي فيشينگ ارجاع داده نشوند.

وي با بيان اينکه فيشينگ؛ کپي دقيق رابط گرافيکي وب‌گاه بانکي است که با ورود کاربر به اين صفحه قلابي و وارد کردن اطلاعات بانکي خود در اين صفحه، اين اطلاعات از سوي فيشرها به سرقت مي‌رود، افزود: راه تشخيص سايت‌هاي فيشينگ در قسمت URL سايت کاملا واضح است و کاربران بايد حتما دقت کنند که در کنار آدرس سايت، عبارت https:// ذکر شده باشد.

رئيس مرکز تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا،  وجود علامت قفل مانند، در کنار صفحات آدرس اينترنت بانکي را هم در تشخيص اعتبار سايت اينترنتي، از ديگر موارد تشخيص صفحات جعلي بانکي عنوان کرد و گفت: حتما در هنگام ورود اطلاعات بانکي خود در درگاه‌هاي بانکي در بستر فضاي وب، از صفحه کليدهاي مجاز استفاده کنند.

سرهنگ نيک‌نفس، تغيير رمز اول و دوم بانکي را در اين فصل ضروري خواند و افزود: شهروندان در خريدهاي نوروزي خود بهتر است رمز اول و دوم بانکي خود را به صورت هفتگي تغيير دهند تا مانع برداشت غير مجاز از حساب بانکي خود شوند.رئيس مرکز تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا،  با بيان اينکه شاهد تبليغات گسترده کلاهبرداران و سارقان سايبري با ترفند قاليشويي در شبکه‌هاي اجتماعي و وب سايت‌هاي درج آگهي هستيم، گفت: حتما براي تماس با اين مراکز شماره آنها را از 118 دريافت نمائيد و مطمئن شويد که اين قاليشويي داراي مجوز است و سپس قالي و فرش خود را در اختيار آنها قرار دهيد.

سرهنگ نيک‌نفس افزود: هموطنان مي‌توانند به سايت اتحاديه قاليشويان شهر و استان خود مراجعه کرده و ليست قاليشويي‌هاي داراي مجوز را مشاهده کنند.

وي همچنين در خصوص تبليغات اعزام نظافتچي در سايت‌هاي تبليغاتي براي خانه تکاني نوروزي گفت: شهروندان براي خانه تکاني نيز سعي کنند  از شرکت‌هاي معتبر خدماتي که مجوز دارند نيروي کار بخواهند.

رئيس مرکز تشخيص و پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا ناجا همچنين در خصوص خريد و يا فروش لوازم دست دوم نيز هشدار داد و گفت: خريداران و فروشندگاني که در سايت‌هاي تبليغاتي اقدام به تبليغ کرده‌اند بايد توجه داشته باشند تا در دام مجرمان سايبري نيفتند.وي در توضيح کلاهبرداري‌هاي خريد و فروش کالاي دسته دوم افزود: مثلا مجرم سايبري اقدام به تبليغ يک دست مبل دست دوم با ظاهري خوب و سالم به قيمت بسيار نازل در سايت‌هاي تبليغاتي مي‌کند و از خريداران درخواست مي‌کنند تا وجه مورد معامله را براي وي واريز نمايند تا وي به ارسال کالاي مورد نظر اقدام کند. حتما وجه کالا را بعد از رويت و دريافت کالا واريز نمايند.
براساس گزارش سايت پليس، سرهنگ نيک نفس گفت  : همچنين برخي افراد تحت عنوان خريدار کالاي دسته دوم به خانه شما آمده و به دنبال شناسايي محل و راه‌هاي سرقت از منزل شما مي‌باشند و يا اينکه در يک مکان خلوت با شما قرار مي‌گذارند تا وجه معامله را به شما بدهند در حالي‌که دوستان آنها در آن محل در کمين شما هستند تا آن وجه  را از شما سرقت کنند و يا باج‌گيري کنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/4282/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین سالگرد ازدواج ساده و خلوت آرین بهاری خواننده پازل بند و همسرش / خوشبخت باشید

پیرزن 81 ساله بعد از 60 سال به اولین عشق خود بله گفت / دود از کنده بلند میشه

تغییر چهره عسل امیرپور همسر سام درخشانی 9 سال بعد از ازدواجش / چقدر ساده و مهربون

رونمایی از استایل دامادی احمد مهرانفر ارسطو سریال پایتخت در ششمین سالروز ازدواجشان

علائم هشداردهنده حمله قلبی

به یاد مرتضی پاشایی، در کنسرت «محسن ابراهیم زاده»

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

اجرای آزمایشی طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در 5 استان

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

تفال/ تاب بنفشه می دهد طره مشک سای تو

تقویم تاریخ/ درگذشت "ملک‏ الشعراء بهار" ادیب و سیاستمدار

این دستور پخت مرغ زعفرانی را از دست ندهید

3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

زباله های فضایی در مریخ

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی