آریا بانو

آخرين مطالب

به نقش محوري زنان کمتر توجه شده است سياسي

  بزرگنمايي:

شهيندخت مولاوردي در همايش نقش‌آفريني زنان گروه صنعتي ايران خودرو در اقتصاد مقاومتي و توسعه که در مجموعه صنعتي ايران خودرو برگزار شد، با اشاره به تقارن روز و هفته گراميداشت مقام زن و مادر با ماه‌هاي پاياني دولت يازدهم، اين تقارن را فرصتي براي تبيين عملکرد دولت در حوزه زنان دانست و گفت: معمولا در کشورمان دوره اول دولت‌ها صرف ريل‌گذاري و تمهيد مقدمات براي اجراي برنامه‌ها و طرحها در حوزه‌هاي مختلف مي‌شود.

وي افزود: در اين دولت هم در دوره اول ريل‌گذاري‌هاي لازم انجام شده  است. طبق پيش‌بيني‌هاي برنامه ششم توسعه چه اين دولت سر کار باشد و چه نباشد، مسير پنج سال آينده کشور از جمله در حوزه زنان مشخص و معين است.

معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده تاکيد کرد: امسال سال اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل بود. نبايد تصور کنيم با پايان يافتن سال‌ها، عناوين و شعار آن سال هم تمام مي‌شود بنابراين دوره اقتصاد مقاومتي به سر نيامده حتي اگر شعار جديدي براي سال آينده داشته باشيم.

مولاوردي اضافه کرد: اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي به شکل جدي در دستور کار دولت است. طبق گزارش اخير معاون اول رييس جمهور- به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتي- به گواهي آمار ارائه شده، اقتصاد ايران در سال 95 نسبت به سال 94 مقاومتي‌تر شده است.

وي با بيان اينکه سياست‌هاي کلي نظام خطاب به همه قوا و مجمع تشخيص مصلحت نظام ابلاغ مي‌شوند و فقط دولت مسئول اجراي آن‌ها نيست، تصريح کرد: اين مساله درباره ديگر سياست‌هاي کلي نظام هم مصداق دارد. به عنوان مثال سياست‌هاي کلي خانواده هم که ابلاغ شده است تنها خطاب به دولت نيست و همه قوا و دستگاه‌هاي نظام بايد در کنار هم به اجراي آنها همت بگمارند.

معاون  رييس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: اقتصاد کشورمان بيماري مزمني دارد که يک سال زمان براي درمان آن کافي نيست. همه بايد با همدلي و همکاري براي رفع مشکلات موجود در مسير توسعه اقتصاد ايران تلاش کنيم.

وي با بيان اينکه زنان نيمي از جمعيت ونيروي انساني کشور را تشکيل مي دهند،گفت: تاکنون کمتر به نقش محوري و مهم زنان در خانواده و اجتماع توجه شده است البته اميدواريم اين نگاه اصلاح شود. زنان مي‌توانند در فعاليت‌هاي آموزشي و ترويجي بسيار موثر واقع شوند و اقتصاد خانواده و جامعه را با ترغيب خانواده به مصرف کالاهاي ساخت داخل تحت تاثير قرار دهند و الگوي مصرف جامعه را اصلاح کنند.

معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: امروزه در روند توسعه جوامع، جنسيت تا حدود زيادي رنگ باخته است. در کشورمان به اعتبار برخورداري زنان از سطح دانش و توانايي‌هاي علمي بالا و با توجه به افزايش اثرگذاري ظرفيت‌هاي نوين مثل حوزه IT در توسعه، زنان متخصص کشورمان مي توانند فارغ از محدوديت‌هاي سابق از جمله نابرابري‌هاي جنسيتي، نقش موثرتري در توسعه و پيشرفت کشور ايفا کنند.

مولاوردي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به شخصيت حضرت فاطمه (س) گفت: اگر حضرت فاطمه (س) را آن‌گونه که بودند و نه آن‌گونه که ما يا بعضي‌ها مي پسنديم ،معرفي کنيم، قطعا ايشان الگويي متعالي نه تنها براي مسلمانان يا زنان بلکه براي همه مردم در اعصار مختلف هستند.

وي با بيان اينکه زندگي کوتاه اما پربار حضرت زهرا (س)، براي همه جنبه هاي زندگي و زمانه پرتلاطم بشر در عصر حاضر و همه زمان ها حاوي نکات و راهنمايي هاي سازنده و موثر است، افزود: دخت نبي مکرم اسلام، همچون پدر، همسر و فرزندانش الگوي زيست مومنانه و انساني است.

در اين مراسم از همسر مرحوم قاسم شجاعي نگهبان - جانباخته ساختمان پلاسکو- که قرار است از ابتداي سال آينده به عنوان کارمند ايران خودرو  فعاليت خود را آغاز کند، با اهداي لوح تقدير، تجليل شد همچنين از چند تن از کارکنان و بازنشستگان زن نمونه مجموعه صنعتي ايران خودرو تقدير به عمل آمد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/4362/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعرخوانی دختر شیرین زبان

کونسیسائو: طارمی حالا همان بازیکنی است که همیشه بود

ترکیب تیم ملی فوتسال در بازی دوم جام ملت‌ها

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان مشخص شد

قدوس متفاوت از نیم‌فصل اول مقابل لوتون

میداوودی: استقلال نکونام لایق قهرمانی است

بدشانسی گریبان یک تراکتوری را گرفت

علی علیپور جایگاهش را پس گرفت

سهیل مهدی: خودمان راخرج قهرمانی یا سقوط تیم‌ها نمی‌کنیم

کری خوانی گرافیکی هوادار ادامه دارد

گزارش زنده؛ ایران 0 - 0 بحرین

ماهی خاویار به رودخانه روستای نورالدین اومده!

نمایش و نقد «گیج گاه» به ارسباران رسید

حضور 3 فیلم کانون در جشنواره بین‌المللی کودکان لکنوی هند

بازی دیدنی پیمان معادی در سریال افعی تهران

تا قیامت منتظرت میمونم

مردم دختر ترشیده رو هم اینجوری شوهر نمیدن!

زن‌ها وفا نمی‌بینند که بی‌وفایی می‌کنند

قطعه «سرگشته» از موسیقی متن سریال در چشم باد

امدادرسانی هوایی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

پاسخ ضرغامی به بحث گرانی ورودی موزه‌های ایران

داستان شنیدنی سعدی و پدرش را از زبان حجت الاسلام عالی

تو نمیتونی به دیگران عشق ببخشی، وقتی خودت اون رو نداری!

برخورد سخت کامیون و سواری سر تقاطع

آفرین به این دست فرمون

آموزش کیک ابری با طعمی متفاوت

یک غذای فوق العاده خوشمزه و اقتصادی

این 9 کار را بعد از 40 سالگی انجام ندهید

تا حالا دچار انجماد عملکردی شدید؟!

فرود فضانورد روسی با سرعت ونتاج کوپه استون مارتین بر روی قطب شمال!

گواردیولا: پارسال لوکاکو ما را قهرمان اروپا کرد

وضعیت مبهم سنگربان پرسپولیس؛ بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟

حسینی یاد ذوب‌آهنی های محبوب را زنده نگه داشت

استقلال و پرسپولیس یک قدم تا واگذاری

کنایه تاج به باشگاه‌های معترض سقف قرارداد

استراتژی استقلال خوزستان برای بقا جواب داد

بارسلونا در اضطراب؛ الان وقت ال‌کلاسیکو نبود

تیموری: برای قهرمانی جام حذفی می‌جنگیم

در السد برای اولین بار خشم ژاوی را دیدم

محل برگزاری فینال جام حذفی مشخص شد

عماد گَند زد!

حسین رفیعی: سیامک حرف میزنه من میخندم

هنرنمایی زنده یاد رضا داوودنژاد در «زندگی به شرط خنده»

همکاری علی نصیریان و شبنم مقدمی در «نوروز»

هرجایی زالو درمانی نکنید!

خیام خوانی زیبا و تماشایی با خوانندگی آکا صفوی

واکنش سازمان ثبت احوال به حذف نام پدر از کارت هوشمند ملی

بهترین روش برای تشخیص هندوانه رسیده

نماهنگ نسخه طوفان

دستامو بگیر، آقای دلم