آریا بانو

آخرين مطالب

وعده توزيع 250 هزار توماني به بيکاران، کارانه نيست، بيکارانه است سياسي

  بزرگنمايي:

عليرضا عبدالله‌زاده با اشاره به موضوع حاشيه نشيني و راهکارهاي برون رفت از معضلات ناشي از آن اظهار کرد: حاشيه نشيني مهاجرتي به شهرها در جوامع مدرن اتفاق مي‌افتد و شهرها به دليل جذابيت‌هاي اقتصادي و اجتماعي بيشتر مورد توجه قرار مي‌گيرند.

وي افزود: در دنيا تلاش شده است تا حاشيه نشيني مديريت و ساماندهي شود؛ برخورد با اين موضوع بايد از دريچه توانمندسازي و درک آسيب هاي ناشي از آن باشد. زماني که عده اي از روستا  به شهر مهاجرت مي‌کنند مدتي طول مي کشد تا با آداب و رسوم منطقه جديد آشنا شوند و شغل پايداري براي خود پيدا کنند. در اين ميان دولت ها در دنيا سعي مي‌کنند به اين افراد کمک کنند.

مشاور معاون رفاه اجتماعي وزارت رفاه با بيان اينکه حاشيه نشيني در اطراف کلانشهرهاي ما مشکلاتي ايجاد کرده است گفت: علت اين است که برخورد با حاشيه نشين‌ها بيشتر  برخورد امنيتي، انتظامي و قضايي بوده است و از جنس برخورد مددکاري اجتماعي و جامعه شناسي نبوده است. با اشخاصي روبرو هستي که ديده نمي‌شوند، تهديد مي‌شوند و مشکل دارند، زيرا همواره به دنبال اين بوده ايم که آنها را جمع کنيم تا چهره شهر مخدوش نشود.

عبدالله زاده ادامه داد: اين حاشيه‌نشين‌ها زماني که به تهران مي‌آيند اغلب تا زماني که شغل پايداري پيدا کنند به سمت دستفروشي مي‌روند و در حالي که در دنيا دستفروشان را ساماندهي مي‌کنند اما در ايران آنها را تا سر حد مرگ کتک مي‌زنند. متعجب هستم که آقاي کانديداي رياست جمهوري مي‌گويد مشکلات اجتماعي در تهران دارد حل مي‌شود ، آيا با پاک کردن صورت مسئله مي‌توان مشکلات را حل کرد؟ آيا اگر اين دستفروش کار خود را از دست بدهد به سمت دزدي و قاچاق مواد مخدر متمايل نمي شود؟.

شناسايي 3000 منطقه حاشيه‌نشين/بازگشت 30 هزار کودک بازمانده از تحصيل به مدرسه

وي با اشاره به اينکه تا 10 سال قبل هم به حاشيه نشيني توجه نمي‌شد اما در زمان انتخابات شاهد آن هستيم که با حاشيه نشين‌ها و فقرا عکس يادگاري مي‌گيرند گفت: حاشيه نشين امنيت اجتماعي ندارد. براي اولين بار در اوايل دولت يازدهم 3000 منطقه حاشيه نشيني شناسايي شد و سعي کرديم در همه محله ها کيوسک‌هاي پليس و خانه بهداشت داشته باشيم.خانه هاي تسهيل گري در محلات حاشيه‌اي ساخته شد و وظيفه تسهيل گران اين بود که خانه به خانه به محله ها سر بزنند و مشکلات را شناسايي کنند.

مشاور معاون رفاه اجتماعي وزارت رفاه افزود: براي اين امر 200تا 300 ميليارد تومان اعتبار گذاشتند و نگاه دولت نگاه امنيتي و چکشي نبود.  يک اقدام ديگر دولت يازدهم بيمه سلامت همگاني براي 11 ميليون نفر در کشور بود که بر اساس آمارها بيش از 85 درصد  آنها حاشيه نشين بودند.

شناسنامه دار شدن 30 هزار کودک بدون اوراق هويتي/ توزيع سبد کالا براي 9 ميليون نفر

عبدالله زاده برخورداري 30 هزار کودک بدون اوراق هويتي به شناسنامه را از ديگر اقدامات دولت دانست و گفت: اين ها کودکاني بودند که پدرشان افغانستاني و مادرشان ايراني بودند و شناسنامه نداشتند.  علاوه بر اين 125 هزار کودک بازمانده از تحصيل شناسايي شدند که با همکاري ان.جي.اوهاي محلي  30 هزار نفر از آنها تا کنون به مدرسه بازگشته اند.

وي افزود: همچنين براي 9 ميليون نفر 14 دوره سبد کالا اعطاء شد که بخش قابل توجهي از مشمولان آن حاشيه نشين ها و فراموش شدگان بودند. توزيع دوره اول و دوم سبد کالا به شکل اشتباهي انجام شد و دولت در همان زمان از مردم عذرخواهي کرد و پس از آن روش توزيع سبد کالا تغيير کرد و در قالب کارت‌هاي اعتباري در اختيار مشمولان قرارگرفت و اين گونه شانيت و کرامت آنها هم به هنگام خريد از فروشگاه‌ها حفظ شد. خوشحال هستيم که در اين دولت به جاي عکس گرفتن با فقرا با نگاه علمي سعي در شناسايي و حل مشکلات شده است.

مشاور معاون رفاه اجتماعي وزارت رفاه به بيمه کولبران اشاره کرد و گفت: متاسفانه به اسم مبارزه با قاچاق، کولبران را اذيت مي‌کردند. در اين دولت از طريق قانوني بيمه کولبران محقق شد تا ديگر مجبور نباشند از ترس جان از روستا به شهر مهاجرت کنند. همچنين تلاش کرديم در استان‌هايي چون لرستان سرمايه گذاري بيشتري کرده و آنجا را به مناطق گردشگري فعال تبديل کنيم.

عبدالله زاده بيمه کارگران ساختماني را نيز از خدمات دولت دانست و عنوان کرد: در حال حاضر نزديک به يک ميليون نفر تحت پوشش بيمه کارگران ساختماني هستند و ما براي نخستين بار از طريق سامانه رفاهي دولت کارگران ساختماني را شناسايي و ثبت کرديم و در اين مسير حدود 100 تا 200 هزار نفر که کارگر ساختماني نبودند و از بيمه سوءاستفاده مي‌کردند، حذف شدند.

وي با اشاره به بودجه 23 هزار ميلياردي شهرداري تهران گفت: شهرداري با پول ساخت اتوبان صدر مي توانست حاشيه نشين‌ها و دستفروشان تهران را ساماندهي کند.

وعده توزيع 250 هزار توماني به بيکاران، کارانه نيست، بيکارانه است!

مشاور معاون رفاه اجتماعي وزارت رفاه درباره طرح اعطاي کارانه 250 هزار توماني به بيکاران که از سوي يکي از نامزدهاي رياست جمهوري اعلام شده است گفت: هفت ميليون شغل ثبت نشده در کشور داريم. علاوه بر اين بسياري افراد از جمله زنان خانه دار مي‌توانند ادعا کنند شغلي ندارند. در اين صورت تخمين زده ميشود حدود 23 ميليون نفر ادعاي بيکاري کنند که براي اعطاي کارانه انها بايد سالانه 68 هزار ميليارد تومان يعني 1.5 برابر مبلغ يارانه‌ها اعتبار کنار بگذاريم.

عبدالله زاده افزود: اين سياست مشوق بيکاري است و مي‌توان به جاي کارانه عنوان "بيکارانه" را به آن اطلاق کرد. در حالي که اگر اين اعتبار به درستي توزيع شود مي‌تواند کار بيشتري توليد کند. ما در دوسال اخير 200 هزار شغل خانگي توليد کرديم و شرکت هاي ايجاد شده در بستر الکترونيکي از جمله تپسي و اسنپ 50 هزار شغل در تهران توليد کردند و کار به جايي رسيد که تاکسيراني هم وارد رقابت شد. بايد توجه کرد که برخورد امنيتي نمي تواند راهگشاي حل مسائل اجتماعي باشد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/4525/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

گل اول استقلال به شمس‌آذر توسط مهرداد محمدی

گل اول نساجی از روی نقطه پنالتی توسط باقری

اعتراف پوچتینو به عادت عجیب؛ خرافاتی نیستم

آلوز صدر جدول پاسورها را برای جلالی آب و جارو کند!

حضور پر رنگ نکونام روی سکوها

تراکتور، حسرت پیروزی در 1403

عباس‌زاده گره نساجی مقابل تراکتور را باز کرد

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

گزارش زنده؛ استقلال 1-0 شمس‌آذر قزوین

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

دلیل ازدواج نکردن امیر آقایی

موزیک ویدئوی «با تو» با صدای ماکان بند

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

جنگل حرا خلیج نایبند عسلویه

نحوه مصرف کرم ضدآفتاب برای مادران باردار و کودکان

شخصی که تناقص رفتاری دارد باید درمان شود

تراکتور و نساجی به یاد نادر دست نشان

سهرابیان از لیست استقلال خط خورد

شمس‌آذر با یک تغییر در اندیشه توقف استقلال

کری ستاره سیتی؛ چهارمین قهرمانی متوالی را می‌خواهیم

ساکت الهامی در مرز انفجار در ورزشگاه وطنی

نصرتی در دومین تجربه سرمربیگری تراکتور

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت

غیبت مربی رونالدو به دلیل عمل جراحی

مسی‌ها آماده شکست فولاد در هفته بیست و چهارم

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست

تصاویر باورنکردنی؛ کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

دف نوازی زیبا و شنیدنی در برنامه «معرکه»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

طرز تهیه دسر چوکو لاوا

با این معجون شگفت انگیز 10 سال بیشتر عمر کنید

محبت کردنشون خیلی جالبه

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی