آریا بانو

آخرين مطالب

براي بهبود رابطه تان، اين کارها را بکنيد خانواده

  بزرگنمايي:

اختلاف نظر در رابطه عاطفي طبيعي است و هر رابطه اي ممکن است دچار مشکل شود اما آنچه اهميت دارد، طريقه حل کردن آن است. شما چگونه مشکلات رابطه عاطفي خود را حل مي کنيد؟ اگر دوست داريد که ترفندهاي بهبود يک رابطه عاشقانه را بدانيد، با ما همراه باشيد.

براي صحبت کردن برنامه ريزي کنيد 

زماني که مشکلات آغاز مي شوند، برقراري ارتباط با طرف مقابل سخت مي شود. از آنجا که شما و شريک زندگي تان از هم دلگيريد، تمايلي نيز به حرف زدن با يکديگر نداريد اما گفتگو در اين زمان يکي از اساسي ترين کارهايي است که بايد در اولويت زندگي تان قرار دهيد. بنابراين به موارد زير توجه کنيد.

به عنوان مثال هر روز صبح 15 دقيقه را به صحبت کردن در مورد برنامه هايي که در طول روز داريد، اختصاص دهيد يا در اواسط روز، به شريک زندگي تان زنگ بزنيد و اوضاع کارش را جويا شويد.

خالي کردن زماني مناسب براي صحبت کردن در مورد مشکلات نيز از اهميت زيادي برخوردار است. در اين شرايط بسياري از استرس هاي شما از ميان مي رود و راه براي رسيدن به يک نقطه نظر مشترک، باز مي شود. 

سعي کنيد شرايط صحبت کردن را آسان کنيد. به عنوان مثال اگر شريک زندگي تان استرس کاري دارد، اول به او نشان دهيد که حامي اش هستيد، سپس در شرايط که هر دوي شما احساس آرامش داريد، گفتگو را آغاز کنيد.

در مکان هاي عمومي با هم صحبت کنيد 

اگر احساس مي کنيد که ممکن است در طول مکالمه هايتان عصباني شويد و فرياد بکشيد، بهتر است که مکاني عمومي مانند پارک، رستوران يا کافي شاپ را براي صحبت کردن انتخاب کنيد. در اين شرايط آرامش تان را بهتر حفظ خواهيد کرد.

شنونده خوبي باشيد 

اگر يکي از طرفين رابطه احساس کند که حرف هايش شنيده نمي شود، مشکلي بر مشکلات شما اضافه خواهد شد. براي جلوگيري از اين مسئله، بهتر است که شنيدن را تمرين کنيد. به علاوه:

هنگام صحبت کردن، به چشم هاي طرف مقابل تان خيره شويد. از نگاه کردن  به اطراف، گوشي موبايل يا هر چيز ديگر، زماني که شريک زندگي تان در حال صحبت کردن است، خودداري کنيد.

حرف هاي طرف مقابل تان را با جملاتي مانند «بله»، «مي دانم» يا «خوبه، ادامه بده» تاکيد کنيد. اين کار به او انگيزه لازم را براي ادامه مکالمه مي دهد.

از اول شخص مفرد، يا همان «من»، استفاده کنيد 

اگر در صحبت هايتان مدام از کلمه تو استفاده کنيد، اين احساس را به طرف مقابل تان منتقل مي کنيد که تمام تقصيرها گردن اوست. به بيان ديگر، اين طور به نظر مي رسد که در حال سرزنش او هستيد. بنابراين تا جاي ممکن سعي کنيد به جاي «تو»، از «من» استفاده کنيد. به عنوان مثال به جاي «تو هيچوقت تختت را جمع نمي کني» اين جمله را بيان کنيد: «من ممنون ات مي شوم اگر تختت را جمع کني.»

عشق تان را نشان دهيد 

اگر شريک زندگي تان احساس کند که شما او و کارهايش را ستايش نمي کنيد، از شما دلسرد مي شود و همين موضوع مشکلات بيشتري را به همراه خواهد داشت. به همين دليل بيان جمله هاي تشکرآميز مانند «متشکرم» يا «من به تو افتخار مي کنم» در هر رابطه اي واجب است. به عنوان مثال اگر همسرتان پس از صرف غذا، ظرف ها را شست و آشپزخانه را تمييز کرد، از او تشکر کنيد تا بدانيد که قدردان محبت هايش هستيد. با اين کار، او نيز رفتاري متقابل نشان خواهد داد.

قبل از صحبت کردن، فکر کنيد 

ممکن است گاهي به دليل مشکلات به وجود آمده، زود از کوره در رويد و جملاتي را به زبان آوريد که بعدها برايتان پشيماني به همراه آورد يا اين که احساس بدي را به همسرتان منتقل کند که غيرقابل جبران باشد، در اين شرايط بهتر است قبل از اين که کلامي را به زبان آوريد، خوب به عواقبش فکر کنيد.

 

بهبود يک رابطه عاشقانه

تماس بدني در يک رابطه عاطفي اهميت بسياري دارد

 قبل تمام شدن صحبت هاي شريک زندگي تان، حرف نزنيد 

قطع کردن صحبت هاي طرف مقابل و توضيح دادن در جواب حرف هاي او خود يکي از دلايل بروز مشکلات است. اگر عادت داريد که وسط حرف هاي همسرتان بپريد، بهتر است که همين حالا اين عادت را رها کنيد و به اجازه دهيد که تمام حرف هايش را قبل از پاسخ شما، تمام کند. اين کار نه تنها به او اين احساس را منتقل مي کند که حرف هايش اهميت دارد بلکه شما نيز منظور او را به خوبي درک خواهيد کرد.

اگر مقصر شماييد، معذرت خواهي کنيد 

گاهي اوقات، براي اين که يک رابطه پيش رود، معذرت خواهي لازم است. بنابراين سعي کنيد که با طرف مقابل تان صادق باشيد و در جايي که لازم است پشيماني خود را نشان دهيد. پس از معذرت خواهي نيز به فکر جبران کاري که کرده ايد باشيد. به عنوان مثال بگوييد: «من واقعا از تو به علت اين که دير به خانه آمدم، معذرت مي خواهم. از اين پس حتما تو را در جريان قرار مي دهم.»

به دنبال راه حل باشيد 

اولين قدم براي حل کردن مشکلات، شناسايي آنهاست. واقعا مشکل شما کجاست؟ به عنوان مثال اگر شما و همسرتان اخيرا بگومگوهاي زيادي با هم داشته ايد، به دنبال دليل آن باشيد. شايد مشکلي که شما با آن دست و پنجه نرم مي کنيد با مشکل شريک زندگي تان تفاوت داشته باشد. شايد شما از اين که همسرتان در کارهاي خانه به شما کمک نمي کند ناراحت و دلگيريد، در حالي که همسرتان شما را فردي پرتوقع مي داند. پس زماني را به بررسي مشکلات و علت وقوع آنها اختصاص دهيد.

از نيازهايتان بگوييد 

پس از اين که علت مشکل را شناسايي کرديد، بايد به دنبال راهي براي ابراز احساسات تان باشيد. براي اين منظور بهتر است که از «من» به جاي «تو» استفاده کنيد. هر چه در دلتان است را به زبان بياوريد تا شريک زندگي تان نيازها و کمبودهايي را که شما احساس مي کنيد، بشناسد. به عنوان مثال بگوييد: «کارهاي خانه آنقدر زياد است که روي سرم تلمبار شده است، من دوست دارم که گاهي از تو کمک بگيرم.»

به قول تان وفادار باشيد

بعد از اين که مکالمه با شريک زندگي تان را به نتيجه رسانديد و براي بهبود آن تصميماتي گرفتيد، مهم است که به تمام آنها پايبند باشيد، در غير اين صورت همان مشکلات قبل، حتي به شکل بدتر، تکرار خواهند شد. به عنوان مثال اگر به همسرتان قول داده ايد که زباله ها را هر شب به بيرون از خانه ببريد، در انجام اين کار کوتاهي نکنيد. با زير قول زدن تان تمام اعتماد و ارزش حرف هايتان را به زير سوال خواهيد برد.

با هم خوش بگذرانيد 

تقسيم کردن لحظات خوش با شريک زندگي تان، صميميت شما را بيشتر خواهد کرد. به همين دليل سعي کنيد که گاهي از روزمرگي به دور و اوقات فراغت خود را با شريک زندگي تان به اشتراک بگذاريد. اگر در طول هفته زمان زيادي براي اين کار نداريد، نگران نشويد، آنچه مهم است کيفيت است نه کميت. بنابراين زمان تان را هر چند کوتاه، به بهترين شکل ممکن سپري کنيد. با هم فيلم مورد علاقه تان را ببينيد يا براي بازديد از مکاني ديدني به بيرون از شهر برويد و...

تماس بدني داشته باشيد  

تماس بدني در يک رابطه عاطفي اهميت بسياري دارد. ممکن است شما تمام مشکلات را حل کرده باشيد اما اگر به صورت فيزيکي علاقه و حمايت خود را به همسرتان نشان ندهيد، کار شما نيمه تمام خواهد ماند. رابطه جنسي، گرفتن دست در مکان هاي عمومي، در آغوش کشيدن، بوسيدن و... از جمله راههايي است که حمايت شما را به همسرتان ثابت مي کند، پس آن را دريغ نکنيد.

به يکديگر فضا دهيد 

گاهي اوقات لازم است که به شريک زندگي تان زمان دهيد تا به تنهايي يا با دوستانش روزش را بگذراند. فضا دادن، رابطه شما را شاداب نگه خواهد داشت. وابستگي خوب است اما شما بايد زندگي خود را داشته باشيد و بتوانيد در نبود عشق زندگي تان هم نيازهايتان را برآورده کنيد. بنابراين هر چند وقت يک بار به شريک زندگي تان اجازه دهيد تا بدون حضور شما براي زندگي اش تصميم بگيرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/4584/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ماجرای کت درآوردن حقیقی مربی شمس آذر برای داور بازی!

فخریان: جواب اعتماد کادرفنی را دادم

گفت و گوی خبرنگاران با سیدحسین حسینی در پایان بازی استقلال و شمس آذر

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

ترانه «شریک جرم» با صدای روزبه نعمت اللهی

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

یک دسر شکلاتی پرتقالی و خوشمزه برای مهمونی هاتون

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی

اگر هنگام مسواک زدن از لثه شما خون می‌آید بخوانید

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا؛ انتخابات را از نو برگزار کنید

هوادار استقلال دچار حمله عصبی شد

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر

تفاضل گل استقلال و پرسپولیس برابر شد

فریاد باقری با مهم‌ترین گل سال به تراکتور

جدول لیگ برتر؛ استقلال به صدر رسید

زندی: اصلاً خوب نبودیم؛ استقلال تیم یکدستی دارد

ستاره‌های سپاهان در دو چالشِ مورایس

گزارش اکیپ؛ بایرن نه، زیدان به یونایتد می‌رود!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

قطعه ای زیبا با تکنوازی ساز «ابوا»

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو ژاپن موسیقی رو اینجوری آموزش میدن!

خواص مصرف لیموی یخ زده در طول روز که تا به حال نشنیده اید