آریا بانو

آخرين مطالب

مولاوردي: به دنبال شايسته‌سالاري هستيم سياسي

  بزرگنمايي:

مولاوردي در جمع دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي با اشاره به اهميت تحقق تعادل و توازن جنسيتي، گفت: تلاش کرده‌ايم برنامه‌ها و احکام پيشنهادي خود را براي برقراري توازن جنسيتي در برنامه ششم توسعه بگنجانيم. 

وي با بيان اينکه در دوره گذشته با افت شديد سرمايه اجتماعي مواجه بوديم،اظهارکرد: ما براي متعادل کردن سرمايه اجتماعي نيازمند برنامه‌ريزي دقيق و درستي بوديم و در اين راستا تدوين اطلس وضعيت زنان و خانواده و برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار گرفت. در اين دولت تلاش کرديم مسايل زنان و خانواده را اولويت‌بندي کنيم، در برنامه ششم توسعه احکام لازم را ارايه دهيم و چارچوب دقيقي در اين برنامه مد نظر قرار داديم.

مولاوردي با اشاره به اقدامات دولت يازدهم در زمينه ارتقاي سرمايه اجتماعي گفت: ارتقاي اعتماد به نفس زنان، اعتماد دولت و نظام به شايستگي زنان و ارتقاي اعتماد زنان به نظام و برنامه‌هاي دولت از مهمترين برنامه‌هاي دولت در اين زمينه بوده است و مي‌توانيم ادعا کنيم که در اين سه سطح توانسته‌ايم موفقيت‌هاي خوبي به دست آوريم.

معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه اظهارکرد: رويکرد دولت يازدهم در معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري اين بوده است که موضوع زنان و خانواده را به مسايل و گروه خاصي از اقشار جامعه تقليل ندهد و تلاش کرده مشکلات تمام قشرها را مورد توجه قرار دهد و با اين نگاه زيرساخت‌هاي لازم را فراهم کرديم و در صورت اجراي دقيق برنامه ششم توسعه اميدواريم در تحقق اهداف مورد انتظار جامعه قدم‌هاي جدي برداشته شود.

مولاوردي در ادامه گفت: مأموريت ساختاري معاونت امور زنان و خانواده شناخت مسايل، آسيب‌ها، ايجاد حساسيت و جلب توجه و مشارکت براي رفع مشکلات است و در کنار آن شناخت ظرفيت‌ها و مديريت آن‌ها را برعهده دارد. در اين مدت توانستيم در سطح دولتي 27 موافقتنامه با دستگاه‌هاي اجرايي منعقد کنيم ضمن اينکه از سازمان‌هاي مردم‌ نهاد در راستاي رفع مشکلات و آسيب‌هاي مربوط به زنان و خانواده، حمايت‌هاي لازم انجام شده است و امروز شاهد تحولي مهم در ارتقاي مشارکت اجتماعي زنان هستيم.

معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مشارکت سياسي، اقتصادي و اجتماعي زنان در طول دولت يازدهم از رشد خوبي برخوردار بوده است و اميدواريم روندي که در پيش گرفته شده با شتاب ادامه يابد. براي ترميم اعتماد و سرمايه اجتماعي نيازمند اقدامات چند وجهي هستيم و لازم است مجموعه قوا، در کنار يکديگر مشارکت و هماهنگي داشته باشند.

وي افزود: شناختي که از جامعه و روند اجرايي شدن برنامه‌هاي توسعه‌اي به دست آمده نشان مي‌دهد که نيازمند تعادل و توازن در همه عرصه‌هاي مربوط به زنان هستيم و از اين رو در برنامه ششم توسعه، احکام و موضوعات پيشنهادي مورد توجه قرار گرفته و تلاش شده است عملکرد و ساختار زنان و خانواده به عملکردهاي مورد انتظار نزديک شود و از عملکردهاي کليشه‌اي فاصله بگيرد.

مولاوردي تأکيد کرد: براي اولين بار پيش‌بيني کرده‌ايم که دستگاه‌هاي اجرايي در آثار تصميمات خود، موضوع زنان و خانواده را مورد ارزيابي قرار دهند و اطمينان داريم که با اجراي درست برنامه ششم توسعه، عدالت جنسيتي در حوزه‌هايي که پيش‌بيني شده تا حدود زيادي محقق مي‌شود.

معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه اين جلسه در پاسخ به سوال يکي از دانشجويان درباره اقدامات انجام شده براي حمايت از مهاجران افغانستاني، گفت: در پي دستور رهبر معظم انقلاب، تحصيل و آموزش کودکان افغان مورد توجه جدي قرار گرفت همچنين به منظور تعيين تکليف تابعيت فرزندان ناشي از ازدواج زنان افغاني با مردان ايراني، لايحه‌اي را ارايه داديم که در کميسيون اجتماعي دولت در حال بررسي است.

مولاوردي در پاسخ به سوال ديگري درباره مؤلفه‌هاي عدالت جنسيتي و رعايت اين عدالت در تمام نقاط کشور اظهارکرد: عدالت جنسيتي از وجوه عدالت اجتماعي است. همينطور که جامعه نيازمند عدالت اقتصادي و آموزشي است، به عدالت جنسيتي هم نياز دارد. در اين دولت تلاش شده است در تمام نقاط کشور اين عدالت، مورد توجه قرار بگيرد ضمن اينکه دولت برنامه‌ها و حمايت‌هاي متعددي از زنان و خانواده‌ها در نقاط محروم کشور داشته است.

معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به پرسشي درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها، گفت: بايد ساز و کارهاي قانوني و شرعي حضور زنان و دختران در اينگونه اماکن با رعايت تمام ملاحظات مورد توجه  قرار بگيرد و ظاهراً وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده که مقدمات اين موضوع در حال فراهم شدن است؛ ضمن اينکه در منشور حقوق شهروندي نيز اين موضوع مطرح شده است.

مولاوردي در پاسخ به پرسشي در زمينه ازدواج کودکان زير سنين قانوني، گفت: براي مقابله با اين پديده گزارش‌هاي لازم به مراجع ذيربط ارايه شده است و در حال بررسي‌هاي قانوني آن هستيم.

معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده تصريح کرد: قانون و فرهنگ مکمل يکديگر هستند و موضوع خشونت عليه زنان نيازمند مجموعه‌اي از تدابير قانوني، حمايتي و حفاظتي است.

به گزارش سايت معاونت امور زنان  و خانواده، مولاوردي تصريح کرد: رييس جمهور همواره بر جايگاه و حضور برابر زنان در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي، اقتصادي و سياسي، تأکيد دارند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/4623/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

ایرانی‌ترین غیرایرانی

رقبای ملی‌پوشان ایران مشخص شدند

نمک روی زخم آرسنال؛ لذت بردم که حذف شدید!‏

ورود کنعانی‌زادگان به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس

تراکتور با جت شخصی مقابل نساجی

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 0 پرسپولیس

افول لیگ برتر؛ به لقب لیگ کشاورزان سلام کنید!

پیکان و هوادار به تساوی رضایت دادند

سریال های معروفی که «لعیا زنگنه» بازی کرده است

کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد

اجرای احساسی و زیبای رضا بهرام در کنسرت

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

انتقاد نسبت به طول دادن دعا خواندن

کشف یک گودال عجیب در وسط مزرعه!

نمایی زیبا از گله اسب‌های آزاد

حمله جوان انگلیسی به یک اتوبوس!

تاریخچه «پودینگ برنج» را می دانید؟

عوارض مصرف بیش از اندازه میوه

کارتون دیدنی بره ناقلا

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

شروع ستاره لژیونر با توپ پُر در جام ملت‌ها

شکست عجیب ژاپن در روز اول جام ملت‌های فوتسال آسیا

سپاهان با روش جدید: زکی‌پور حمله کن

جایگاه پرسپولیس در آبادان فعلا خالی است

هشدار ژاوی به بازیکنان بارسلونا درباره ال‌کلاسیکو

ترکیب دیدار پرسپولیس و صنعت نفت اعلام شد

همای سعادت دوباره در دسترس نکونام

جایگاه روبه روی آزادی برای استقلال سولداوت شد

جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس

چگونگی انتخاب اردشیر رستمی برای نقش شهریار

دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی بخاطر شایعه ازدواج‌!

رحمان و رحیم پایتخت و یک اجرای دلی

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

تصاویری از سیل مرگبار در عمان

گوناگون/ روایتی از قرینه ترین کوچه پایتخت

خیابان‌های دبی رودخانه شدند!

چیز کیکی که تا به حال امتحان نکرده اید

مواد غذایی مناسب در اختلالات خواب

نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

دروازه‌بان ذوب‌آهن: پنالتی‌های مشابه سپاهان برای ما گرفته نشد

تورنمنت بین المللی بیشکک؛ بوکسورهای ایرانی فردا به مصاف حریفان خود می روند

آغاز جدال شهرداری گرگان و مهرام در نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال از فردا

حرکت دیدنی نریمان‌جهان؛گل اول پیکان به هوادار توسط محمدجواد آزاده

حضور مربیان تیم ملی در ورزشگاه پاس قوامین برای تماشای دیدار پیکان و هوادار

تجلیل مسئولان باشگاه هوادار از رضا عنایتی سرمربی تیم پیکان

پیام سپاهان برای تیم و هواداران پس از برد دربی

پاکدل مستقیم به رختکن رفت

سورپرایز رضا رشیدپور با اجرای یک برنامه متفاوت