آریا بانو

آخرين مطالب

اکسير جواني مي‌خواهيد؟ عسل و دارچين را دريابيد زنان جهان

  بزرگنمايي:

انسان از همان بدو خلقت دريافته است که روند پيري مانند جاده‌اي يک طرفه است که برگشت ندارد. براي همين هميشه به دنبال راهي براي مقابله با آن بوده است. در واقع بشر از همان ابتدا به دنبال اکسير جواني بوده و از همان ابتدا افسانه‌هاي زيادي در اين خصوص شکل گرفته است.

اين روزها هم که دانشمندان بيکار ننشسته‌اند و در آزمايشگاه‌هاي خود مدام با کندوکاو در سلول‌هاي موش‌هاي آزمايشگاهي، استفاده از مواد شيميايي خاص براي معکوس کردن روند پيري، کاهش فعاليت ميتوکندري و خلاصه کلي کار ريز و درشت ديگر سعي دارند پيري را از انسان دور کنند. بدون شک شما هم نمي‌خواهيد به اين زودي‌ها گرد پيري روي سر و صورتتان بنشيند و دور از جانتان آن «شتر معروف» در خانه‌تان را پيدا کند. ترس از پيري و بيماري در وجود بشر بوده و خواهد بود؛ اما لازم نيست کارهاي عجيب و گاها خطرناک انجام دهيد تا جوان بمانيد.

شما محققان را به حال خود بگذاريد تا ميتوکندري ها را زير و رو کنند. همين روش‌هاي ساده را دريابيد. خوشبختانه اين روزها عسل و دارچين در هر آشپزخانه‌اي پيدا مي‌شود. با ترکيب اين دو ماده‌ي ساده براي خودتان اکسير جواني بسازيد. به همين سادگي به همين جواني!

عطر دارچين، طعم عسل
عسل و دارچين يک زوج کامل و بي‌نقصي تشکيل مي‌دهند که با طبيعي‌ترين و سالم‌ترين شيوه، خدمت زيادي به سلامتي تک‌تک ما مي‌کند. در واقع از ترکيب اين دو مي‌توان به اکسير جواني کم خرجي دست يافت و از آن استفاده کرد. البته با يک بار استفاده کردن معجزه نمي‌کند اما مصرف منظم آن پيري و بيماري را از شما دور خواهد کرد. اين ترکيب سيستم ايمني بدن را تقويت کرده و باکتري‌ها و ويروس‌ها را از کار مي‌اندازد.

عسل: خدا قوت زنبور عسل
عسل يک ماده‌ي غذايي باارزش است. اين ماده‌ي غذايي ضدباکتري و ضدالتهاب بوده و خواص آنتي‌اکسيداني آن شهره‌ي عام و خاص مي‌باشد. هيچ‌چيز به اندازه‌ي عسل با شيريني و سخاوت تمام، سرفه‌هاي بي‌امان را تسکين نمي‌دهد. اگر استرس و خستگي جسمي کلافه‌تان کرده خيلي زود به سراغ عسل برويد. اگر ديابتي هستيد بايد بدانيد که مصرف ميزان کم و معقول آن برايتان مشکلي به بار نمي‌آورد (البته بهتر است حتماً با پزشکتان مشورت کنيد).

دارچين فراتر از يک ادويه‌ي ساده
باورتان مي‌شود که دارچين حاوي کلسيم است؟ البته خواص آن به همين جا ختم نمي‌شود. اين ادويه‌ي خوش عطر حاوي منگنز، منيزيم، پتاسيم، آهن، فسفر، سديم، سلنيوم و زينک(روي) نيز مي‌باشد. البته دارچين از ويتامين‌ها نيز بي‌بهره نيست. ويتامين A،B1 ،B2 ،B3 ،B5 و B6 و همچنين اسيد اسکوربيک و ويتامين‌هاي E و K نيز جزو ويتامين‌هاي اين ادويه‌ي خوش عطر مي‌باشند.

اين ادويه‌ي به ظاهر ساده ميزان قابل‌توجهي اسيدهاي آمينه مانند «والين»، «ترئونين»، «تريپتوفان»، «آرژنين» و «آلانين» دارد. دارچين يک ضدعفوني‌کننده‌ي طبيعي است که مي‌تواند با ويروس‌ها و باکتري‌ها مقابله کند براي همين هم در ترکيب خميردندان‌ها و دهان‌شويه‌ها استفاده مي‌شود.

عسل و دارچين , اکسير جواني
ماسک عسل و دارچين باعث از بين بردن جوش هاي صورت ميشود.

مي‌رسيم به خواص معجزه‌آساي ترکيب اين دو ماده‌ي پرخاصيت:

خداحافظ سرماخوردگي، سرفه و سينوزيت
ترکيب عسل و دارچين براي درمان سرماخوردگي و تسکين سرفه و سينوزيت بسيار مفيد است. براي اين کار يک قاشق غذاخوري عسل را با يک چهارم قاشق غذاخوري دارچين و اگر لازم بود کمي آب جوش مخلوط کرده و ميل کنيد. اين کار را به مدت سه روز انجام دهيد تا حالتان خوب شود.

نبايد يه مو از سرتون کم بشه
ترکيب عسل و دارچين به اضافه‌ي روغن نارگيل مي‌تواند مشکل ريزش مو را تا حدي کاهش دهد. براي اين کار يک قاشق غذاخوري عسل را با يک قاشق غذاخوري دارچين و دو قاشق غذاخوري روغن نارگيل مخلوط کنيد. اين ترکيب را به موهايتان بزنيد و 15 دقيقه صبر کنيد و سپس موهايتان را بشوييد.

کليه‌ها و مثانه جاي عفونت نيست
مادربزرگ‌ها هميشه از اين ترکيب براي درمان عفونت مثانه استفاده مي‌کردند. به خاطر اينکه ترکيب اين دو ماده‌ي ضدعفوني‌کننده باعث از بين بردن باکتري‌ها شده و ميکروب‌هاي عفونت‌زا را از بين مي‌برد. براي اين کار دو قاشق غذاخوري پودر دارچين را با يک قاشق غذاخوري عسل و آب ولرم ترکيب کرده و ميل کنيد.

اگر از مشکلات گوارشي رنج مي‌بريد دارچين و عسل را دريابيد. يک چهارم قاشق غذاخوري پودر دارچين را با دو قاشق غذاخوري عسل و کمي آب ولرم مخلوط کرده و ميل کنيد. در اين صورت ميزان اسيد معده کنترل شده و مشکلات گوارشي‌تان کمتر مي‌شود

معجزه‌ي عسل و دارچين براي خوش‌اندامي
لاغري و تناسب اندام شما را به مراتب جوان‌تر و زيباتر نشان مي‌دهد. خوشبختانه ترکيب اين دو ماده‌ي غذايي پرخاصيت باعث تنظيم متابوليسم يا همان سوخت و ساز بدن مي‌شود که به تناسب اندام کمک زيادي مي‌کند. توصيه مي‌کنيم يک قاشق غذاخوري عسل را با يک قاشق غذاخوري دارچين مخلوط کرده و روزانه دو مرتبه ميل کنيد (نيم ساعت قبل از صبحانه و نيم ساعت قبل از خواب).

عسل و دارچين دوست معده
اگر از مشکلات گوارشي رنج مي‌بريد دارچين و عسل را دريابيد. يک چهارم قاشق غذاخوري پودر دارچين را با دو قاشق غذاخوري عسل و کمي آب ولرم مخلوط کرده و ميل کنيد. در اين صورت ميزان اسيد معده کنترل شده و مشکلات گوارشي‌تان کمتر مي‌شود.

سيستم ايمني‌تان به سلامت
تمام بيماري‌ها و مشکلات زماني حاصل مي‌شوند که سربازهاي بدن ما به درستي از پس باکتري‌ها و ويروس‌ها برنيايند. اگر سيستم ايمني بدن قوي باشد به اين راحتي‌ها پاي بيماري به بدن ما باز نمي‌شود. مي‌توانيد با مصرف ترکيب عسل و دارچين کمک زيادي به تقويت سيستم ايمني بدنتان بکنيد. بايد بدانيد که عسل قدرت دفاعي گلبول‌هاي سفيد را بالا مي‌برد. براي همين بدن بهتر با باکتري‌ها و بيماري‌هاي عفوني مقابله مي‌کند. مصرف اين ترکيب همچنين خستگي و بي‌حالي را از شما دور مي‌کند.

درمان سرفه, ريزش مو
دارچين يک ضدعفوني‌کننده‌ي طبيعي است.

ماسک عسل و دارچين براي مقابله با آکنه و بستن منافذ پوست
عسل آنتي‌بيوتيک و ضدعفوني‌کننده است براي همين مي‌تواند باکتري‌هاي مسئول بروز جوش‌ها را ناکار کند. استفاده از عسل به عنوان ماسک مانع از تکثير باکتري‌ها در سطح پوست مي‌شود. اين ماده‌ي غذايي ترشح سبوم را کنترل مي‌کند براي همين هم منافذ پوست را تميز کرده و مي‌بندد. آنتي‌اکسيدان‌هاي موجود در عسل پوست را مرطوب و از بروز چين و چروک جلوگيري مي‌کند. دارچين نيز خاصيت ضد باکتريايي دارد و ترکيب آن با عسل براي رفع جوش‌ها و تنگ کردن منافذ پوستي فوق‌العاده بوده و براي همه‌ي انواع پوست‌هايي که جوش مي‌زند مناسب است.

اگر پوست نازکي داريد به طوري که مويرگ‌هايتان پيداست (همان کوپروزها يا رگه‌هاي زير پوست) نيز مي‌توانيد به ترکيب عسل و دارچين اعتماد کنيد. براي اينکار 3 قاشق غذاخوري عسل را با يک قاشق غذاخوري پودر دارچين ترکيب کنيد هم بزنيد تا يکدست شود. ماسک را روي پوست صورتتان بزنيد و بيست دقيقه صبر کنيد و سپس صورتتان را بشوييد.

اگر جوش‌هاي صورتتان خيلي زياد است مي‌توانيد اين ماسک را قبل از خواب بزنيد و بگذاريد تا صبح ماسک روي صورتتان بماند. البته حواستان باشد اين ماسک باعث کثيف کاري ملافه‌تان خواهد شد. توصيه مي‌کنيم ماسک را به دور چشم‌ها نماليد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/4873/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود

حردانی: هواداران سنگ تمام گذاشتند