آریا بانو

آخرين مطالب

نارضايتي از زندگي را کنار بزنيد! خانواده

  بزرگنمايي:

مسلماً براي شما هم پيش آمده از هيچ‌يک از موفقيت‌‌هاي خود احساس شادي و رضايتمندي نداشته و احساس کنيد ‌اين آن چيزي نبوده است که به دنبال‌اش بوده‌ايد و يا آن حس خاصي که به دنبالش بوده‌ايد را به شما نمي‌‌دهد. افراد موفق زيادي نيز در اطراف شما وجود دارند که ازديدگاه ديگران بي‌نظير و سعادتمند هستند اما در درون خود احساس بي‌کفايتي و تهي بودند مي‌‌کنند.

نارضايتي از زندگي را در چهره و مکالمات بسياري از افراد در جامعه به وضوح مي‌‌توان مشاهده نمود گله و شکايت مداوم از اوضاع و شرايط اعم از اجتماعي، اقتصادي، شغلي و زندگي شخصي همراه با صورت‌‌هاي افسرده و دلزده انسان‌‌هاي بسياري که حتي حوصله هم‌صحبتي با يکديگر را ندارند و ترجيح مي‌‌دهند در تنهايي خود فرو روند و يا افرادي که مدام با خود و دنياي اطراف‌شان در جنگ بوده و ابراز ناراحتي مي‌‌کنند که چرا؟ چرا من در جايي که مي‌‌خواهم نيستم؟ چرا خانه‌اي را که مي‌‌خواهم ندارم؟ چرا در رشته‌اي درس مي‌‌خوانم که دوست ندارم؟ چرا شغلم آزارم مي‌‌دهد؟ و مهم‌تر از همه چرا من خوشحال و شاد نيستم عده بسياري فارغ ازدغدغه‌‌هاي عامه مردم در رفاه کامل زندگي مي‌‌کنند ولي برخي از آنان نيز بسياري از ‌اين چراها را هر روز براي خود مطرح مي‌‌کنند.

تا به حال انديشيده‌ايد از زندگي خود چه مي‌‌خواهيد؟ تا چه اندازه به خواسته خود رسيده‌ايد؟ متاسفانه برخي خود نيز نمي‌‌دانند چه چيزي باعث خرسندي و رضايت خاطرشان مي‌‌شود و همين مسئله سبب سردرگمي‌‌ و نارضايتي‌شان نسبت به زندگي و دنياي اطراف مي‌‌شود. زماني که ندانيد خواسته واقعي‌تان، آنچه شادتان مي‌‌سازد چيست قادر نخواهيد بود آرامش و خوشبختي را تجربه کنيد.

خواسته‌تان را شناسايي کنيد
بهترين راه براي رسيدن به احساس رضايتمندي شناخت دقيق احساسات و خواست‌‌هاست وقتي ندانيد از زندگي خود چه مي‌‌خواهيد چگونه مي‌‌توانيد شرايطي را فراهم آوريد که در آن به رضايتمندي برسيد در ‌اين صورت قدم اول شما رسيدن به وضوح و کشف خواسته واقعي‌تان است براي رسيدن به ‌اين مرحله برگه‌اي را برداشته و آن را به دو قسمت تقسيم کنيد در يک ستون تمام آنچه در زندگي روزمره‌تان شما را آزار مي‌‌دهند بنويسيد و در ستون مقابل آنچه که مي‌‌خواهيد را يادداشت کنيد تمامي‌‌ آنچه را مي‌‌خواهيد تجربه کنيد.

ريسک کنيد
فراموش نکنيد براي دستيابي به موفقيت و رسيدن به آرزوهايتان داشتن رفتارهاي محافظه کارانه مشکلات شما را کمتر نمي‌‌کند جهت پيشرفت نياز به جسارت و قدرت ريسک پذيري داريد حتي ممکن است زماني احساس کنيد که بايد متفاوت‌تر از قبل زندگي کنيد و برخي از سبک‌‌هاي زندگي روزانه‌تان را تغيير دهيد. تغيير هم براي شما و هم اطرافيانتان سخت خواهد بود ولي بايد پذيرفت براي رشد شخصي گاهي نياز است الگوهاي کهنه را بازسازي و متد‌‌هاي جديدتري را امتحان کنيد.

هدفمند حرکت کنيد
پس از رسيدن به وضوح و شناخت نسبت به خواسته‌‌ها آنچه بايد به دنبالش باشيد بررسي مسيرها و راههاي است که شما را به خواسته‌تان مي‌‌رساند و اين مستلزم داشتن روابط عمومي ‌‌بالا و تعامل با ديگران است. چنانچه اطرافيان شما از خواسته‌‌ها و علايق‌تان مطلع باشند قادر خواهند بود پيشنهادات و راهکارهاي خوبي به شما دهند.
براي رسيدن به خواسته‌تان تمامي‌‌ راهها را بررسي کنيد و در نهايت آنچه شما را شاد و راضي مي‌‌کند را انتخاب نماييد مسلماً نظر اطرافيان و خانواده نيز مهم است اما نبايد فراموش کرد زماني مي‌‌توانيد همسر و يا والد و حتي فرزند و دوست خوبي باشيد که در درون احساس قدرتمندي و رضايت کنيد. به عنوان مثال تاثير نارضايتي در شغل در رفتار و اعمال شما و در تمامي ‌‌روابط‌تان هويدا خواهد بود..

افکار خود را مديريت کنيد
فراموش نکنيد براي دستيابي به موفقيت و رسيدن به آرزوهايتان داشتن رفتارهاي محافظه کارانه مشکلات شما را کمتر نمي‌‌کند جهت پيشرفت نياز به جسارت و قدرت ريسک پذيري داريد حتي ممکن است زماني احساس کنيد که بايد متفاوت‌تر از قبل زندگي کنيد و برخي از سبک‌‌هاي زندگي روزانه‌تان را تغيير دهيد. تغيير هم براي شما و هم اطرافيانتان سخت خواهد بود ولي بايد پذيرفت براي رشد شخصي گاهي نياز است الگوهاي کهنه را بازسازي و متد‌‌هاي جديدتري را امتحان کنيد.

رضايت از زندگي
روانشناسان معتقدند چنانچه فردي احساس کند زندگي‌اش آن چيزي نيست که به دنبال‌اش بوده و رضايت و لذت کافي را از روند زندگي دريافت نمي‌‌کند بهتر است به جاي جنگيدن و تغيير اوضاع و شرايط بيروني ابتدا از درون خود شروع کند نحوه تفکر و نگرش خود را نسبت به خواسته‌‌هايش تغيير دهد. اکثراً افراد بر‌اين باورند براي داشتن زندگي خوب و تغيير در حال‌شان بهتر است تغييراتي در زندگي خود به‌وجود آورند. روانشناسان معتقدند بهتر است قبل از تغيير محل زندگي، شغل و خيلي تغييرات اساسي ديگر در زندگي ابتدا از درون خود شروع کنيد. شايد فردي بتواند در محدوده زندگي خود تغييرات بسياري ‌ايجاد کند اما واقعيت ‌اين است هيچ شخصي قادر نيست بدون ‌ايجاد تغيير دروني دنيا و يا انسان‌‌هاي ديگر را تغيير دهد. در جهاني زندگي مي‌‌کنيم با قوانيني بسيار پيچيده و آدم‌‌هايي با تفاوت‌‌هاي فکري، فرهنگي و رواني متفاوت، حال چگونه مي‌‌توان همه‌ اين متغيرها را بر وفق مراد خويش ساخت، هر شخص دنياي خود را مي‌‌سازد بهتر است اجازه دهيم ديگران نيز آن‌گونه که مي‌‌خواهند زندگي کنند. افکار شما ديد و نگرش‌تان را به زندگي کنوني تعيين مي‌‌کند در کجا‌ ايستاده‌ايد، در حال چه کاري هستيد، هر آنچه هم اکنون داريد دستاورد افکار، باورها و ذهنيات‌تان است. توجه داشته باشيد آنچه هم اکنون داريد متناسب با روحيات و انگيزه‌‌هاي قبلي‌تان است.

شما قادريد افکار خود را مديريت کنيد بر آن‌‌ها دقيق شده و دريابيد آيا شما را به جايي که مي‌‌خواهيد مي‌‌رساند يا خير؟
آيا طرز تفکر کنوني شما را به هدف نزديک‌تر مي‌‌کند يا خير؟ در صورتي که جواب ‌اين سوالات منفي است نيازي نيست با ‌اين افکار منفي مقابله کنيد به ياد داشته باشيد با هر آنچه مقابله کنيد بدان قدرت مي‌‌بخشيد. چه بخواهيم و نخواهيم در ذهن و گفتگو‌‌هاي دروني همه ما افکار منفي و مثبت بسياري وجود دارد، بهتر است آن‌‌ها به حال خود رها کنيد و به دنبال جايگزيني مناسب باشيد. افکار مخرب و مزاحم زندگي شما را نابود مي‌‌سازند.

افکار قدرتمند
حقيقت است که افکار دنياي اشخاص را مي‌‌سازد پس بايد هر شخصي به دقت بررسي نمايد درحال ساختن چه دنيايي براي خود است.
شما براي خود چه دنيايي ساخته‌ايد؟
از دنياي خود راضي هستيد؟
آيا‌ اين همان چيزي است که به شما احساس رضايتمندي و سعادت مي‌‌بخشد؟

پژوهشگران معتقدند انسان‌‌ها به‌طور ذاتي افکار خود را به صورت اتوماتيک بسيار جدي گرفته و بدان باور دارند تا حدي که افکارشان بر تمامي ‌‌ابعاد زندگي روزانه خواه ناخواه تاثيرگذار خواهد بود، افکاري که گاه بشر را مي‌ترساند يا از خود متنفر مي‌‌سازد و در مواقعي از ديگران نا اميد مي‌کند. افکار قدرتمند آدمي ‌‌سبب مي‌شود دنياي متحول و يا انساني زمين‌گير شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/5916/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واقعا ماجراجویی شگرفی بود

پرواز اندازه آدم رو برملا می‌کنه!

چه قاتل کیوتی هستی

علیرضا کمالی از فیلم هفت و نیم

«آژانس دوستی» و تماشای یک تیتراژ واقعی/ گرامیداشت آدم‌های رفته!

توضیحات طناز طباطبایی در مورد سکانس شاهکار «خشم و هیاهو»

جزئیات تازه در پرونده مرگ زهره فکور صبور

برگزاری اختتامیه جشنواره «طنزپهلو» در زادگاه «گل آقا»

گوشی نامزدش را چک می کنه

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

سفر به تهران قدیم؛ شیره‌کش‌خانه‌های سیار در تهران لو رفتند/ تصاویر

تیزر قطعه جدید «قسم» با صدای رضا صادقی

واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج - اصفهان

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از 5 اردیبهشت

گوناگون/ رمزگشایی از روستایی که یک شبه ناپدید شد!

بخشی از سوئیس که متعلق به ایتالیاست

با دَمنده ی هوا، پهپاد درست کرد!

یکی از پربازدیدترین جاذبه های مصر

جوانمردی امیرالمؤمنین(ع) در جنگ ها

نمایی زیبا از چالکندی دزفول

آتش گرفتن قطار حین حرکت در کانادا

استیک مرغ با طعمی بی نظیر

درمان اختلالات گفتاری و بهبود بلع در بیماران پارکینسون

پوشش سنتی و دیدنی زنان اروپایی

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

«وویجر 1» پس از 5 ماه با زمین تماس گرفت

در کانادا به کجاها سر بزنیم؟

گیتی آذرپی درگذشت

نگاهی به رقیبان آزادکار ایران برای کسب سهمیه

تارتار و هدایت ملوان با درد شدید

مشکل عجیب یونایتد برای اخراج تن‌هاخ

عصبانیت ژاوی پس از شکست 3-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید

خوشحالی بازیکنان اینتر و سردادن شعار میلان ما اینجا هستیم

کلیپ زیبای باشگاه اینتر به مناسب 2 ستاره شدن لوگوی این تیم

واکنش اکانت اینستاگرام لالیگا به دو گل پیروزی‌بخش بلینگام

حیرت بارسلونا؛ داور ال‌کلاسیکو نمره قبولی گرفت

جنجال در فوتبال آفریقا به خاطر طراحی یک پیراهن!

واکنش کافو به لقب جالب لوکاس واسکز در رئال

رفتن پیولی از میلان قطعی شد

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

همنوازی نوازندگان ایرانی و روسی در سنت‌ پترزبورگ

تیزر ویدئویی آهنگ جدید «عشقم» از ناصر زینعلی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

هشدار دانشمندان درباره همه‌گیری آنفلوانزا در جهان

2 توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا

وضعیت شهر شنژن چین درپی بارندگی شدید

اطلاعیه چهارم فراجا درباره طرح برخورد با کشف حجاب

رئیس سازمان انرژی اتمی: سالانه یک میلیون ایرانی از خدمات دارویی هسته‌ای استفاده می‌کنند