آریا بانو

آخرين مطالب

رفع موهاي زائد صورت، به طبيعي ترين حالت خانه داري

  بزرگنمايي:

بانو نيوز -
رشد موهاي زائد در صورت يکي از مشکلات و دردسرهاي عديده خانم ها در زمينه زيبايي ميباشد. متأسفانه راه هاي شيميايي زيادي براي از بين بردن موهاي زائد وجود دارد که هر کدام به نحوي به پوست آسيب ميزنند.

موهاي زائدبه عقيده ي ما، روش هاي طبيعي و سنتي متوانند به شما براي رسيدن به هدفتان کمک کنند؛ در نتيجه بعد از تحقيقاتي توانستيم چند روش طبيعي براي رفع موهاي زائد صورت؛ پيدا کنيم. با ما همراه باشيد تا اين روش ها را در اختيارتان قرار دهيم.
لايه بردار ژلاتينيمي توانيد براي از بين بردن موهاي زائد صورت در منزل ماسک لايه بردار ژلاتيني بسازيد. تمام کاري که لازم است انجام دهيد اين است که 2 يا 3 قاشق چاي خوري شير را با 3 يا 4 قطره آب ليمو و يکي دو قطره روغن استو قدوس مخلوط کنيد.
سپس مخلوط به دست آمده را براي مدت 15 ثانيه در مايکرو ويو بگذاريد. ميکس به دست آمده را بر روي صورت قرار داده و براي چند دقيقه صبر کنيد سپس آنرا بکنيد. دقت کنيد اين مخلوط را نزديک چشم و ابروها نبريد. وقتي ماسک را مي کنيد متوجه مي شويد مو هاي زائد و جوش هاي سر سياه از روي صورت بر داشته مي شوند.
لايه بردار ليمو- پرتقال يا زرد آلو- عسللايه بردارهاي ميوه اي مي توانند به از بين بردن موهاي زائد صورت بدون نياز به محصولات شيميايي کمک کنند.براي درست کردن لايه بردار ليمو – پرتقال يک قاشق چاي خوري از پودر ليمو و پرتقال را به اضافه بادام بلغور جو مخلوط کنيد. 2 قاشق چاي خوري روغن زيتون و يک قاشق جاي خوري آب رز را به آن اضافه کنيد.
از مخلوط اين مواد با يکديگر خميري به دست مي آيد. اين خمير را به مدت 5 تا 8 دقيقه بر روي صورت قرار دهيد و سپس صورت خود را با آب بشوييد. براي نتيجه دادن لازم است اين کار را دو تا سه بار در هفته انجام دهيد.
براي لايه بردار زرد آلو نصف برگه خشک شده زرد آلو را آسياب کرده تا پودر شود. سپس 1 قاسق چاي خوري عسل به آن اضافه کنيد و به مدت 5 الي 10 دقيقه بر روي صورت قرار دهيد. سپس با آب ولرم بشوييد. اين ماسک نيز بايد دو تا سه بار در هفته استفاده شود.
خمير زردچوبهاز زمان هاي بسيار دور در هند از زردچوبه براي بهبود بخشيدن پوست استفاده مي شده است. براي درست کردن اين خمير يک يا دو قاشق چاي خوري زردجوبه را با شير و آب مخلوط کرده و به مدت 15 تا 20 دقيقه بر روي پوست خود قرار دهيد و بگذاريد روي پوست خشک شود و سپس با آب گرم بشوييد. اين خمير بيشتر در مورد افراد با مو هاي نازک جواب مي دهد. براي مو هاي پرپشت تر بايد مقداري بلغور جو نيز به آن اضافه کنيد.
راه هاي طبيعي از بين بردن موهاي زائد صورت ماسک تخم مرغيک راه حل طبيعي ديگر براي از بين بردن مو هاي زائد صورت با تخم مرغ ساخته مي شود. مواد لازم عبارت اند از سفيده تخم مرغ، يک قاشق سوپ خوري شکر و نصف قاشق چاي خوري آرد ذرت. اين مواد را را با هم مخلوط کنيد. خمير به دست آمده را بر روي صورت گذاشته و تا خشک شدن آن صبر کنيد. بعد از خشک شدن ماسک را به آرامي برداريد. خواهيد ديد موهاي زائد از بين مي روند.
جلو گيري از رشد مو هاي زائدچاي نعنا بر ميزان توليد هورمون هاي مردانه در بدن شما تاثير مي گذارد. بنا براين اگر به مقدار کافي ار آن بنوشيد مي تواند بر کم کردن رشد موهاي زائد صورت تاثير بگذارد. تحقيقات نشان مي دهد زناني که چاي نعنا مي نوشند ميزان توليد هوورمون تستسترون که يک هورمون مردانه است کاهش مي يابد که باعث کاهش رشد مو هاي زائد مي شود. هر پنج روز يک بار در هفته دو فنجان چاي نعنا بخوريد.
هورمون ها را کنترل کنيدبعضي اوقات مانند يائسگي، موهاي زائد به دليل هورمون ها رشد بيشتري پيدا مي کند. اين شرايط فقط بايد توسط پزشک تشخيص داده شود. برخي اوقات پزشکان قرص هاي کنترل بارداري تجويز مي کنند. غذا هاي حاوي فيتو استروژن بخوريد. غذا هاي حاوي اين ماده به تنطيم هورمون استروژن در بدن کمک مي کند ومنجر به کاهش رشد مو هاي زائد مي شود.


لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/6380/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تاثیر بد تنش‌های والدین بر روی کودکان

گفتنی‌هایی از خانه تا مدرسه

اگر کودک از انجام تکالیف مدرسه اجتناب می‌کند !

دختری با اطاق مرتب

بازی‌های مناسب کودکان پنج و شش ساله

آموزش برخورد مۆدبانه به کودک

با فرزندتان خوش بگذرانید !

یک درمان دم‌دستی برای کوچولوها

10 روش برای تقویت اعتماد به‌ نفس کودک

10 چیزی که نباید به کودکانمان بگوییم !

دلم یک دوست می خواد

مرزبندی بین بازیهای دخترانه و بازیهای پسرانه

خوابیدن کنار مامان و بابا

چه نوع کتابی مناسب کودک ما است؟

ارتقاء هوش هیجانی برای پرورش کودک موفق

بازی چگونه رشد کودکان شما را افزایش می‌دهد !

کودکی که به دیگران وابسته است !

اجازه ندهید کودک تان این برنامه ها را ببیند

علت فحش دادن(بدزبانی) در کودکان و راه حلهای پیشنهادی

جو فراست و خودخواهی

آموختن درسهای پول تو جیبی فرزندان

راههای عملی جهت افزایش تمرکز در کودکان

کودکانی که دیر می‌خوابند دچار ترس شبانه می‌شوند

رابطه اسباب بازی و شغل آینده کودک

راههایی برای تقویت هوش کودکان

مقابله با لجبازی‌های کودکانه!

والدین افسرده چگونه با کودکانشان بر خورد کنند؟

رفتار با کودکان لوس !

نشانه های اولیه لکنت زبان در کودکان

شخصیت شناسی از روی نقاشی بچه ها

دخترها به پدر نیاز دارند !

بچه‌تان موقع درس خواندن بی حواس است؟

دختری که رفتارهای پسرانه دارد و پسری که رفتارهای دخترانه دارد !

کودک خردسال خود را برای تولد فرزند جدید آماده کنید

چگونه فرزندی باهوش تربیت کنیم؟

به کودک لجباز رشوه ندهید

نکاتی مهم برای والدینی که دوقلو دارند

فیلم های غیر اخلاقی در سنین پایین

از نظر بهداشت روان کودک سالم کیست؟

درس خواندن و خواب آلودگی درفصل بهار

به خاطر بچه‌ ها با همسرتان زندگی می‌ کنید؟

زبان آموزی در حین بازی

چطور به کودکان کمک کنیم تا بهتر و به اندازه بخوابند

اگر می خواهید از فرزندتان انتقاد کنید این نکات را به یاد داشته باشید

روش های مقابله با دزدی کودکان

این تکنیک‌ها برای افزایش تمرکز توصیه می‌شود...!

علت اصلی دعوای خواهر - برادرها

خاله‌بازی، استقلال کودک را افزایش می‌دهد

نشانه‌های کودکان با اعتماد به نفس بالا و پایین

چگونه فرزندانمان را برای امتحانات پایان سال آماده کنیم؟