آریا بانو

آخرين مطالب

چهره هاي بيسکويتي بين ستاره هاي هاليوودي و ايراني گفتگو

  بزرگنمايي:

بانو نيوز -

خراسان/زيبايي و مشخصه هاي ظاهري هر انسان منحصر به خودش است؛ انسان ها در جزئيات متفاوت هستند ، اما تب زيبايي به ويژه در ميان ستاره ها باعث شده است که آنها به سمت هرچه زيباتر شدن گرايش پيدا کنند تا آن جا که بيشتر شبيه يکديگر شوند. معيارهاي زيبايي بر اساس فرمول رياضي ثابت است اما به آن معنا نيست که اگر هر فردي تمام ويژگي هاي معادلاتي را داشته باشد کاملا زيبا و جذاب خواهد بود.
با توجه به آمارهاي رسمي بيش از 40 هزار عمل جراحي پلاستيک در ايران انجام مي شود و حدود 60 درصد آن ها مربوط به عمل بيني است.
ستاره هاي پيشتاز ايراني
متاسفانه تغيير استاندارد زيبايي ميان ستاره ها و گرايش آن ها به عنوان الگوي جامعه به سمت عمل هاي زيبايي باعث شده است کشورمان در زمينه آمار جراحي زيبايي جزو پنج کشور اول دنيا و در زمينه جراحي بيني همچنان در ميان ساير کشورها پيشتاز باشد.
شراره رخام، بهنوش بختياري، نگار فروزنده، شيلا خداداد، سپند اميرسليماني، حسام نواب صفوي ، پرستو صالحي، نيوشا ضيغمي، تينا آخوندتبار، برزو ارجمند، صبا کمالي، سحر جعفري جوزاني و .... از جمله بازيگراني هستند که براي زيبايي بيشتر دست به عمل جراحي و تزريق بوتاکس زده اند؛ هرچند برخي از آن ها اعتراف کرده اند که پشيمان شده اند و از ايفاي بيشتر نقش ها بازمانده اند.
هاليوودي ها و عروسک شدن
هنرمندان از قشرهايي هستند که در جامعه توجه بيشتري به چهره آن ها مي شود به همين دليل استفاده از روش هايي که باعث جوان ماندن پوست آن ها شود، در ميانشان بسيار رايج است.
ستاره هاي هاليوود هم از جراحي ها عقب نمانده اند و مي توان گفت برخي از آن ها مانند هلن ميرن، ناتالي پورتمن، جورج کلوني، ميکي رورک، مايکل داگلاس، کامرون دياز، تام کروز، نيکول کيدمن، مگان فاکس، اسکارلت جوهانسون، هيلاري داف و.... به اين کار اعتياد پيدا کرده اند.
به عمل زيبايي «نه »بگوييم!
در کشور ما به دليل عوارض جراحي هاي زيبايي، کمپين هايي عليه زيبايي هاي مصنوعي به وجود آمد که طي آن بازيگران تصاوير بدون آرايش خود را در صفحات شخصي شان به نمايش مي گذاشتند. البته چندي پيش نيز نيکي کريمي گفته بود :« ماه گذشته زياد سينما رفتم و فيلم ديدم و چيزي که خيلي توجهم را جلب کرد، متاسفانه بازار داغ لب‌ها و چانه‌ها و گونه‌هاي تزريق شده و کاشته شده و خلاصه انواع و اقسام عمل‌ها و تزريق‌ها براي رسيدن به زيبايي و کمال مطلوب بود. بعد از ديدن فيلم «گذشته» و ديدن سيماي ساده «برنيس بژو» با خودم فکر کردم، واقعا چه بر سر اين جامعه آمده است؟»
پرستو صالحي نيز از زاويه اي ديگر و در جايگاه بازيگري که جراحي زيبايي کرده و به نوعي قرباني چنين عمل هايي شده، در مقام منتقد ظاهر شد و در تلويزيون درباره عوارضي که تزريق ژل برايش به همراه داشته است، سخن گفت.
سحر زکريا درباره عمل زيبايي بازيگراني که تازه وارد عرصه سينما و تلويزيون شده اند، لب به اعتراض گشود و شبنم قلي خاني نيز در مصاحبه اي به صراحت گفته است: من مخالف صد در صد عمل‌هاي زيبايي هستم و اين موضوع از چهره خودم نيز کاملا مشخص است.
البته در اين ميان بازيگراني هستند که در گذشته جراحي يا تزريق بوتاکس داشته اند و هم اکنون ضمن ابراز پشيماني، براي آگاه سازي مردم تلاش مي کنند.
بيسکويت قالبي نباشيد
اين اعتراض ها درهاليوود با شدت بيشتري در جريان است تا آن جا که بازيگران سرشناسي چون مريل استريپ،کيت وينسلت، کورتني کاکس، کامرون دياز، دني مينوگ، آماندا هولدن، جيمي لي کرتيس، کايلي مينوگ، جوليا رابرتز، اما تامسون، راشل وايزدست و .... دست به اعتراض زده و کمپين هايي عليه جراحي هاي زيبايي و بوتاکس تشکيل داده اند.
همچنين کمپين " ممنوعيت تبليغات عمومي جراحي زيبايي" با تاکيد بر سلامت استخوان و جلوگيري از آسيب و پوکي استخوان نيز تشکيل شده است.
مريل استريپ که سال ها پيش اعتقاد داشت براي بازيگرشدن خيلي زشت است ، حالا يکي از بزرگ ترين بازيگران محسوب مي شود و کمتر دوره اي است که بازي او تحسين نشود و يکي از نامزدهاي اسکار نباشد. وي جوانان را اين طور نصيحت مي کند: «دختران و پسران جوان! بدانيد آن چيزي که شما را از ديگران متمايز مي کند يا شما را عجيب جلوه مي دهد، نقطه قوت شماست. در اين زمانه که همه سعي مي کنند مثل بيسکويت هاي قالبي يک شکل به نظر برسند، کسي انتخاب مي شود که متفاوت باشد.»
جراحي مي کنند تا ديده شوند
براي آشنايي بيشتر با جراحي هاي زيبايي و عوارض آن با دکتر آرش بيرقي طوسي، فوق تخصص جراحي پلاستيک و زيبايي گفت وگو کرديم.
وي مي گويد: جراحي هاي زيبايي در همه کشور ها به گونه اي انجام مي شود که بسيار نامحسوس و ظريف باشد اما متاسفانه در کشور ما بيشتر به مد تبديل شده است و در حقيقت جراحي مي کنند تا ديده شوند.
عضو انجمن جراحان پلاستيک و زيبايي ايران با بيان اين که تزريق ژل، چربي و ... جراحي به حساب نمي آيد اما بسيار رواج پيدا کرده است، اضافه مي کند: در تزريق ها، بايد دقت شود وگرنه به عفونت، واکنش وحساسيت منجرمي شود که تا سال ها فرد را درگير مي کند.
او با اشاره به عوارض جراحي بيني که شايع تر است، مي گويد: مشکلات تنفسي مهم ترين عامل جراحي بيني به حساب مي آيد. البته اين در حالتي است که جراح بدون توجه به استحکام غضروف و ميزان کوچکي بيني دست به جراحي بزند. کشيدن ابرو، پوست صورت و عمل هاي اين چنيني نيز، به مهارت جراح و محل صحيح بريدن نياز دارد تا بتوان عمل موفقي داشت وگرنه بعد از مدتي محل بخيه ها کشيده مي شود و حالت افتادگي پيدا مي کند.
پايين آمدن سن جراحي
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي با اشاره به گرايش بيشتر آقايان به جراحي هاي زيبايي نسبت به گذشته مي گويد: سن عمل هاي زيبايي پايين آمده است و افراد بين سنين 18 تا30 سال بدون توجه به عوارض آن عمل مي کنند .هرچند تقاضا در دو سه سال گذشته کمتر شده است اما در اين ميان افراد سودجويي هم هستند که سعي مي کنند از تب و تاب گرايش مردم به زيبايي سوءاستفاده کنند و با روش هاي جعلي مثل استفاده از نخ و تزريق که نتيجه قطعي ندارد، از آب گل آلود ماهي بگيرند.



لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/8461/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گفت و گوی خبرنگاران با امیررضا معصومی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران

اهدای جایزه برترین فدراسیون سال به فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر

صحبت های علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی پس از انتخاب به عنوان برترین سرمربی سال 1402

تجلیل از حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان و شوخی های پیمان یوسفی

گل اول اورتون به لیورپول توسط جارد برنثویت در دقیقه 27

خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت

ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!

تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا

آخرین خبر در مورد حضور یحیی در تراکتور

رفتار عجیب از رییس فدراسیون کشتی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد!

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

دوره ما اینطوری نبود!

ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

موزیک ویدئوی تماشایی با ساز خوش صدای «ویولنسل»

تنبیه یک شامپانزه توسط مادرش به دلیل سنگ زدن به مردم!

محاصره پلنگ ایرانی توسط چند قلاده سگ‌ در شاهرود

حمله ناکام و دردناک پلنگ به خانواده جوجه تیغی ها

شکوفه های زیبا در کره جنوبی

کباب انگشتی با سس گوجه خوشمزه

شاورما یکی از خوشمزه ترین ساندویچ‌هاست

عوامل موثر در زایمان زودرس

اگر زن شاغل است حساب مشترک باز کنید

رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

هرروز یک سری مشکل هست!

اولین قهرمانی لیگ به حزباوی رسید

نشست خبری محرم نویدکیا سرمربی مس رفسنجان قبل از دیدار با پیکان

رضا عنایتی در کنفرانس قبل از بازی پیکان - مس رفسنجان شرکت نکرد

رییس صداوسیما: در ورزش ستاره بودن کافی نیست

ترکیب اصلی اورتون-لیورپول؛ نبرد برای بقا و قهرمانی

رییس صداوسیما: از ورزشکارانی که از حضور مقابل نماینده‌های رژیم صهیونیستی امتناع می‌ورزند تقدیر می‌کنیم

ناهید کیانی به عنوان بانوی ورزش ایران در سال 1402 انتخاب شد

علی نادری به عنوان برترین سرمربی سال انتخاب شد

برترین صحنه ورزشی سال؛ پیروزی تیم ملی برابر ژاپن

گفتگوی جالب علیرضا دبیر با ورزشکار کودک ورزش‌های زورخانه‌ای

عصبانیت "نقی" از تیپ پایتختی‌ها در سفر خارج

یه زخم گردن باعث سوءتفاهم شد!

روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی

آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی به نقل از وکیلش

با «مثبت آموزش» به روز باشید

فیلم سینمایی "شیفت شب"؛ فردا شب از آی‌فیلم

چهره ها/ پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد همسرش

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیل

آغاز بالن سواری تاریخی پایتختی‌ها