آریا بانو

آخرين مطالب

4 روش فروشندگان سودجو پوشاک در آستانه شب عيد گفتگو

  بزرگنمايي:

fiogf49gjkf0d

محمدحسين مولاخواه  گفت: با توجه به نزديک شدن به ايام پاياني سال به ويژه در آستانه بهار، خريدهاي نوروزي انواع پوشاک از جمله پوشاک، کيف و کفش افزايش مي يابد و امکان دارد برخي از عرضه کنندگان اقلام خارجي مذکور با تبليغات غيرواقعي و طرح عناويني همچون حراج واقعي، فروش فوق العاده، OFF و حراج به علت تغيير شغل، درصدد فروش و کسب سود بيشتر باشند.

مديرکل دفتر نظارت بر کالاهاي غيرفلزي سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان افزود: بر همين اساس مردم نبايد فريب اينگونه تبليغات را بخورند و پس از مقايسه قيمت و کيفيت با محصولات مشابه در ساير فروشگاهها، اقدام به خريد کنند، ضمن اينکه برگزار کنندگان فروش فوق العاده نيز بايد مجوز لازم را از اتحاديه مربوطه کسب کرده باشند.

وي تصريح کرد: متاسفانه عده اي سودجو نيز براي کسب سود نامشروع، تلاش دارند تا با به اشتباه انداختن مشتري، يک اسم خارجي را انتخاب و مارک درست کرده و کالاي ايراني خود را به نام کالاي خارجي به فروش رسانند، در حاليکه اين مارک و برند، وجود خارجي ندارد و پوشاک فروخته شده تحت آن نام، در کارگاههاي زيرپله اي توليد شده باشد.

مولاخواه با بيان اينکه برخي از فروشندگان از فرصت خريدهاي مردم در ايام پاياني سال سوءاستفاده کرده و کالاهاي قاچاق را به مردم مي فروشند، خاطرنشان کرد: برخي فروشندگان، پوشاک خارجي را به شکل عمده و با قيمت اندک وارد کشور کرده و پس از چسباندن مارکهاي خارجي و حتي دستکاري در مشخصات پارچه، آن را بعنوان جنس مارک دار و اورجينال به فروش مي رسانند که اين تخلفي آشکار است و در ساير کشورها مستلزم پرداخت جريمه سنگين است.

وي اظهار داشت: در کشورهاي دنيا، قوانين به روشني عليه متخلفان تدوين شده و بدون اغماض به اجرا در مي آيد و در نتيجه، انديشه تخلف به ذهن کسي خطور نمي کند. پ

مولاخواه با بيان اينکه توليدکنندگان و فروشندگان پوشاک بايد مراقب رفتار خود در بازار داغ خريدهاي مردم در شب عيد باشند، ضمن اينکه توجه داشته باشند که توليد و فروش کالاي تقلبي نه تنها از نظر عرف، شرع مقدس و قانون ناپسند است، بلکه در جامعه بدبيني و بي اعتمادي ايجاد مي کند که در دراز مدت خسارت سنگيني به اقتصاد کشور و توليدات داخلي وارد خواهد کرد.

اين مقام مسئول در سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان خاطرنشان کرد: نصب برچسب قيمت يک الزام قانوني است و کليه عرضه کنندگان پوشاک مکلفند با الصاق برچسب بر روي کالا، قيمت واحد کالا را به طور روشن و مکتوب و بگونه اي که براي همگان قابل رويت باشد، اعلام کنند.

وي از اجراي طرح ويژه پايش بازار شب عيد در سراسر کشور خبرداد و گفت: اين طرح به منظور حمايت از مصرف کنندگان و کنترل بازار، ويژه نوروز 93 به اجرا در مي آيد که بر اساس آن از پانزدهم اسفندماه جاري به مدت يک ماه اجرايي خواهد شد.

مولاخواه خاطرنشان کرد: بازرسان و ناظران صنفي در اين طرح، ضمن نظارت بر سودهاي مجاز ، نصب برچسب قيمتها واحدهاي توزيعي پوشاک را نيز کنترل مي نمايند. در مقابل مردم نيز سعي کنند از فروشگاههايي که به حقوق مصرف کنندگان احترام نمي گذارند و با قانون گريزي و عدم درج قيمت بر روي کالا به دنبال اجحاف به مصرف کننده و گرانفروشي هستند خريد نکنند.

مدير کل نظارت بر کالاهاي غيرفلزي سازمان حمايت در مورد حداکثر سود واحدهاي عمده و خرده فروشي اقلام مختلف البسه اظهار داشت: مطابق با مصوبه کميسيون هيات عالي نظارت حداکثر سود فروش اقلام مختلف عمده فروشان 7 درصد و خرده فروشي 20 درصد بايد محاسبه شود.

وي ادامه داد: عرضه کنندگان عمده لباس زير، جوراب و کاموا و انواع کيف و کفش با 5 درصد و واحدهاي خرده فروش تنها حق دارند اجناس خود را با حاشيه سود 15 و 20 درصد به فروش برساند. البته توصيه به خريداران نيز اين است که فاکتور بخواهند چراکه در هنگام خريد و در صورتي که مشتري بخواهد واحدهاي صنفي موظف به ارائه فاکتور معتبر هستند تا درصورت لزوم، مشتري بتواند حق خود را از طريق قانوني پيگيري کند.

مولاخواه تاکيد کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد تخلف مي توانند شکايت خود را به سامانه 124 و يا ستادهاي مستقر در سازمانهاي صنعت، معدن و تجارت اطلاع داده و مطمئن باشند در کوتاهترين زمان ممکن به شکايت آنها رسيدگي خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/977/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود