آریا بانو

آخرين مطالب

قیمت گواهی اسقاط خودرو 30 تا 35 میلیون تومان است اقتصادي

قیمت گواهی اسقاط خودرو 30 تا 35 میلیون تومان است
  بزرگنمايي:

آریا بانو - «مهران سالاری» در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد درباره قیمت‌های خودروهای فرسوده اظهار داشت: قیمت‌های خودروهای فرسوده‌ای که امروز با آن مواجهیم کاذب است و مردم نیازی به هزینه برای خرید خوردوهای‌های فرسوده برای واردات خودرو ندارند.
به گزارش ایرنا، دبیر ستاد نوسازی ستاد اسقاط خودروهای فرسوده گفت: برای واردات خودرو نیازی نیست که افراد حقیقی یا حقوقی حتما خودرو فرسوده داشته باشند یا خریداری کنند، فقط کافی است با ورود به سامانه اسقاط خوردهای فرسوده و تهیه گواهی اسقاط، فرایند ثبت نام را انجام دهند و بعد از آن به مراکز شماره گذاری برای عوارض اسقاط خودرو معرفی خواهند شد.
سالاریه، مسیر جمع آوری خودروهای فرسوده را ثبت نام مالکان در طرح های خودروهای داخلی برشمرد و گفت: قیمت‌هایی که این روزها برای خرید و فروش خودروهای فرسوده در جریان است، کاذب بوده و نیازی هم به آن نیست.
دلالان بازار خودرو چند روز گذشته از تخلف سایت «دیوار» در نمایش قیمت ها استفاده کردند و بازار خودروهای فرسوده را با راه انداختن شایعه ای مبنی بر «شرط ترخیص خودروهای وارداتی، اسقاط خودروی فرسوده است » داغ کردند.
اظهارات رئیس کمیسیون صنایع مجلس درباره افزایش قیمت خودرو‌های فرسوده
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث افزایش قیمت خودرو های فرسوده در طرح تعویض با خودروهای وارداتی؛ دولت در این باره نباید دخالت کند تا در یک فضای مثبت اقتصادی و رقابتی هرچیزی جای خودش را پیدا کند.
به گزارش تسنیم، عزت‌الله اکبری تالارپشتی درباره بحث افزایش قیمت خودرو‌های فرسوده در طرح تعویض با خودرو‌های وارداتی اظهار داشت: در حال حاضر آیا بسیاری از افراد جامعه می‌توانند، برای مثال پیکان‌شان را بفروشند و یک ماشین به‌روز بخرند؟ به طور قطع خیلی از آن‌ها نمی‌توانند این کار را انجام دهند. حالا اگر ماشین فرد کمی نرخش بالا برود و باعث تقویت مالی او شود، اشکال دارد؟ اگرچه باید دولت این فضا را مدیریت کند و در قانون هم این مورد را ذکر کردیم که این سخت‌گیری انجام نشود که اگر در جا‌هایی دولت تشخیص داد از برخی موارد باید عبور کند، این کار را انجام بدهد و مشکل را حل کند.
او افزود: به اعتقاد من واردات خودرو می‌تواند تولید را تنظیم کند و باعث ایجاد رقابت شود. اگر چه این کار قدری تأخیر دارد که البته شاید این تأخیر به علت تعویض وزیر باشد.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید به این نکته که باید هرچه زودتر دولت این کار را شروع کند، اظهار کرد: اگر دولت ارز ندارد به بخش خصوصی اجازه دهد، ارز منشأء خارجی، ارزی که در اختیار مردم قرار دارد و ارز‌های صادراتی که دولت می‌تواند، برای آن‌ها مشوق نیز ایجاد کند را وارد عمل کند و آن‌ها را به این سمت هدایت کند تا این نیازی که در کشور است را از این طریق تنظیم شود.
اکبری‌تالار‌پشتی خاطرنشان کرد: به نظر من این کار آرامشی را در جامعه ایجاد می‌کند و همچنین سبب رضایت عمومی خواهد شد و این در حالیست که در سال گذشته خودرؤسازان و قطعه‌سازان بزرگ با من مکاتبه داشتند که ما با واردات خودرو هیچ مخالفتی نداریم و کار خودمان را انجام می‌دهیم.
وی ادامه داد: به اعتقاد من باید یک سطحی را که خود دولت و وزارت صمت اعلام کرده که حداقل 500 هزار تقاضا برای خودرو وجود دارد اما خودرو نیست که در واقع نیاز بازار است را یادآوری کنیم و از طرفی یک بحثی که از طرف دولتی‌ها مطرح می‌شود، اینست که آن‌ها به دنبال تنظیم‌بازار هستند و ما می‌گوییم شما تنظیم تولید کنید و بالطبع آن تنطیم‌بازار خودش ایجاد می‌شود.
اکبری تالار پشتی عنوان کرد: درحال حاضر بخش خصوصی و خودروساز‌های بزرگ ما مانند سایپا و ایران خودرو که شرکت‌های بزرگ خودروسازی ملی هستند از نظر من اگر دولت دخالت نکند و مدیران را آزاد بگذارد و فقط نقشه راه و خواسته‌اش را به آن‌ها نشان دهد، آن‌ها می‌توانند به سراغ بهترین‌ پروژه‌ها بروند و تمام ظرفیت‌ها را بر روی هم بگذارند و شرکت‌های دانش بنیان را وارد کنند و خودرو‌های مورد نیاز را تولید کنند. چرا که هیچ کشوری نمی‌تواند همه خودروها را تولید کند و یک تنوع و نیازسنجی می‌شود و با در نظر گرفتن سیاست‌های دولت، هم تولید و هم واردات انجام می‌شود.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درپاسخ به این پرسش که برخی از محصولات در صنعت خودرو فاقد استاندارد اجباری هستند که می‌توان به بدنه خود‌روها اشاره کرد از این رو برای کیفیت این بخش چه برنامه‌ای در پیش روست، تصریح کرد: من بار‌ها تأکید کردم، سخت‌گیری‌هایی که استاندارد انجام می‌دهد، کار درستی است اما این سختگیری‌ها نباید به گونه‌ای باشد که تعارض ایجاد کند.اگرچه استاندارد منطقی که دارد هم‌ به نفع جان مردم و همچنین به نفع مال مردم است اما اگر سخت‌گیری‌های انتهایی را در همان ابتدا انجام شود در اجرا ممکن است با مشکلات مواجه شویم.
اکبری تالار پشتی خاطرنشان کرد: ریاست استاندارد با حضور خودروسازان در کمیسیون دعوت و مسائل‌شان را مطرح کردند و صحبت‌های لازم انجام شد. آن‌ها نیز واقع‌بین هستند و همراهی لازم را انجام دادند و در تولید اتوبوس و خودرو‌های سواری استاندارد همکاری می‌کند اما سختگیری‌هایی که انجام می‌شود، طبیعی است و باید بشود اما بشکلی که به تولید آسیب نرسد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1185823/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صحبت‌های پزشک ورزشگاه پس از مداوای هوادار متعصب استقلال

عبداللهی: همه تیم‌ها باید با تمام وجود بازی کنند

مصلح: استقلال فقط دو تا شوت زد

واکنش نکیسا به شکست ذوب‌آهن مقابل استقلال

به یاد مسعود اسکویی و صدای جادویی او که از بین ما رفت

رضایی: یک روزی جوابش را می‌دهم

درگیری حامدی‌فر و مهرداد رضایی

اوسمار: می‌دانستیم بازی سختی مقابل نساجی داریم

تارتار: موقعیت زیاد داشتیم ولی کم‌ دقت بودیم

شوت دیدنی آذرباد راهی به دروازه استقلال نداشت

جنجال حامدی‌فر و رضایی به بازی برگشت رسید!

مورایس: جوری حرف می‌زنند انگار سپاهان هر سال قهرمان بوده

کارشناس داوری: روزبه چشمی باید اخراج می‌شد

خلیل‌زاده: این برد تقدیم هواداران و مالک باشگاه

نعمتی: می‌خواهیم تا قهرمانی جام حذفی پیش برویم

واکنش بازیکن ذوب‌آهن به درگیری با حامدی‌فر

ربات انسان‌نمای تسلا در نقش کارگر کارخانه

داستانک/ پدر پیر

صداقت: نیمه اول آن شجاعت و کیفیت را نداشتیم

پورموسوی: امروز شجاعانه بازی کردیم

حجازی: بی‌انصافی بود اگر نمی‌بردیم

عباسی: می‌توانستیم امروز برنده بازی باشیم اما نشد

اعتراض هوادار فولاد به عبداله ویسی در مورد وضعیت فولاد

نادری: خوشحالم توانستیم برنده بازی باشیم

تقدیر سپاهان از پرشورهای کم تعداد

واکنش رضا میرزایی بعد از سوت پایان بازی

اسماعیلی‌فر: امیدوارم نساجی در لیگ بماند

صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه استقلال

تو فقط سر عقد بیا امضا کن برو!!

مسابقه جالب تشخیص چهره‌ی بهرام رادان با امیر کاظمی

پدری که یک سال هر شب به مزار دختر خود سر میزند

تصنیف «قصه گیسو» با اجرای قدیمی از حسام الدین سراج

قتل دردناک زن مطلقه به دست پدرش

به‌به عجب چاییِ، همش تبرکِ!

گوناگون/ چطور می‌توان از سحر و جادو در امان ماند؟

بارش برف بهاری در گردنه چری

ارتفاع 5 متری برف بهاری در مرز قزوین و مازندران

تصاویری زیبا از اسب‌های وحشی در طبیعت

خوراک قارچ و هویج بخارپز رژیمی

طرز تهیه کورن داگ سوخاری ساده و خوشمزه

تأثیر دل شکستن و بغض بر روی قلب در طب سنتی

معجون جادویی تقویت قلب در طب سنتی

8 ایده خلاقانه برای تبدیل لاک براق به لاک مات

بزرگترین معماهای علم جهان

دور از رخ تو چشم مرا نور نمانده است

فرجی: نمی‌دانم چرا جو فقط علیه پرسپولیس است؟

جنگ لیائو با میلانی‌ها؛ شما نمی‌فهمید!‏

نویدکیا: خوب بازی کردیم اما نفت آبادان گل زیبایی به ما زد!

امیری: از برد مقابل نساجی ناراحتیم!

ستاره استقلال از بازی با فولاد محروم شد