آریا بانو

آخرين مطالب

همت بنیاد شهید آذربایجان شرقی برای خانه دار شدن ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

آریا بانو - در چارچوب تلاش های دامنه دار بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی برای خانه دار شدن ایثارگران معزّز، موانع و چالش های تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند طی جلسۀ سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با معاون وزیر و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش «ایثار»، علی اکبر سلمانی، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در این جلسه که در جریان سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیات مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران در شرکت عمران شهر جدید سهند برگزار شد، گفت: برابر یکی از توافق های منعقد شده بین بنیاد شهید آذربایجان شرقی و شرکت عمران شهر جدید سهند، باید زمین مسکونی 600 نفر از ایثارگران استان توسط شرکت عمران شهر جدید سهند تامین شود که امروز شاهد واگذاری قرارداد زمینِ 177 نفر از این تعداد بودیم و انتظار داریم زمین های باقی مانده، در اسرع وقت تحویل ایثارگرانِ مشمول شود.
وی افزود: یکی دیگر از توافق هایی که در سال های ماضی منعقد شده بود و صورتجلسۀ آن به امضای مدیرعامل اسبق شرکت عمران شهر جدید سهند و به تائید مرحوم عابدین خرم، استاندار پیشین آذربایجان شرقی رسیده بود، واگذاری گروهیِ زمین برای ساخت 258 واحد مسکونی ایثارگران بود که احیاء و اجرایی شدن آن نیازمند مساعدت و پشتیبانی شرکت عمران شهرهای جدید ایران و اهتمام شرکت عمران شهر جدید سهند است.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی همچنین خواستار عملیاتی شدن مفاد مصوبۀ پنجمین جلسۀ کارگروه مسکن ایثارگران شد و گفت: برابر این مصوبه باید شرکت عمران شهر جدید سهند 7هزار واحد مسکونی را به ایثارگران آذربایجان شرقی واگذار کند.
سلمانی یادآوری کرد: هزاران ایثارگرِ فاقد مسکن یا بد مسکنِ آذربایجان شرقی چشم انتظار گشایش های جدید و تحقق تکالیف قانونیِ دستگاه های اجرایی در قبال تامین مسکن جامعۀ ایثارگران هستند.
وی افزود: حراست از آرمان های شهدا و تکریم فرهنگ ایثار و شهادت از مهم ترین زیربناهای تقویت نظام جمهوری اسلامی است و یکی از مهم ترین مصادیق تحقق این رسالت، صیانت از جامعۀ ایثارگران و خانواده های معظم آنان در قالب ارائۀ انواع خدمات شهروندی در ساحت های اقتصادی و اجتماعی است. به این منظور و برای تعیین چارچوب ارائۀ خدمات به این قشر معزّز، قوانین و مقرراتی در کشور وضع شده که یکی از آنها قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است.
سلمانی گفت: ماده 7 این قانون، تکلیف تامین مسکن ایثارگران را به روشنی مشخص کرده و انتظار ایثارگران عزیز و خادمان ایشان در بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز اهتمام دستگاه های اجراییِ مسئول، برای تسریع و تسهیل در صاحبخانه شدن خانوارهای ایثارگر است.
وی تاکید کرد: بسیاری از خانواده‌های ایثارگران به خاطر صدماتی که در راه حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع از کیان و استقلال کشور در طول هشت سال جنگ تحمیلی و ادوار دیگر به آن‌ها وارد شده است، توانایی کسب درآمد کافی را از دست داده‌اند. این مشکل باعث شده درصد بزرگی از آن‌ها برای تهیه مسکن مناسب برای خود و خانواده‌شان با چالش روبرو شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیات مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران نیز در این جلسه وعده داد موضوع مسکن خانواده های شاهد و ایثارگر آذربایجان شرقی در شهر جدید سهند به طور ویژه پیگیری ‌شود.
سعید غفوری گفت: در همین چارچوب، دستیارم، مامور ارتباط با بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی برای حل موانع و چالش های احتمالیِ فرا روی تحقق تکالیف قانونی شرکت عمران شهر جدید سهند در قبال تامین مسکن ایثارگران هستند و وظیفه دارند گزارش پیشرفت فرایندهای تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند را مرتباً به بنده اعلام کنند تا تصمیمات مقتضی اتخاذ و اجرایی شود.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1189036/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری از مرکز کهکشان راه شیری که توسط تلسکوپ بسیار بزرگ ESO ثبت شده است

ماجرای «گورهای گاوچران» چیست؟

اصرار سلیمی به بازی برای استقلال با بخیه

ستاره استقلال از باشگاه طلبکار است

نقش اول تعویضی که رئال را نجات داد

حرکت متفاوت از منجنیق پرسپولیس

مهاجم سابق پرسپولیس: مراقب باشید جام از دست نرود

مقصد احتمالی مارکو رویس مشخص شد

خواننده جنجالی رپ در کنار مادرش

امیرکاظمی: ساده ترین مسائل رو هم با هوتن مشورت میکنم

توصیه‌های پلیس به زائران خانه خدا

ریزش سقف ایران‌مال پس از بارندگی شدید و آبگرفتی در این مرکز خرید

آتش سوزی عظیم یک کارخانه در استافوردشر انگلیس

دخترت رو خوشحال کن!

تو خواهر سلطانی...

تصاویری از رژه نظامیان روسیه در میدان سرخ

گوناگون/ عادت‌های ساختنی مطالعه برای امتحانات

طرز تهیه بستنی معجون خانگی بدون ثعلب

طرز تهیه کیک شکلاتی

نقش ژنتیک در بیماری ام اس

حجامت می‌تواند نیاز جنسی را مهار کند!

رفع تیرگی پوست با حجامت!

واکنش بامزه دوقلوها به قایم شدن پدرشون

ترکیب رنگ های استایل مردانه

ربات اپتیموس حالا می‌تواند در کارخانه تسلا کارهای واقعی انجام دهد

مجموعه 14 جلدی «به دنیا آمده‌ام» رونمایی می‌شود

ماجرای های ابروی آنچلوتی

حزباوی با قهرمانی در یک جام جدید

کانون چوگان قهرمان جام بنفشه چوگان شد

حق با امباپه بود؛ چرا رئال را انتخاب کردم

اعلام زمان نشست خبری سرمربیان هوادار و پرسپولیس

ناکامی عنوان داران کشتی جهان و المپیک در کسب سهمیه پاریس

تبریز، شهری طلسم شده برای گل‌گهر

اولین واکنش حامدی‌فر به اتفاقات جنجالی

ابراز علاقه جهانبخش برای بازی در بوندس‌لیگا و سری A

مصدومیت ستاره؛ فینال لیگ قهرمانان در خطر

چهارمین قضاوت بنیادی‌فر برای استقلال

بانوان اراکی دوباره از تماشای بازی محروم شدند

همکاری‌های پیمان معادی با دخترش باران

بازسازی سکانس معروف «خانه بدوش» با شخصیت‌های لگو

کاهش وزن خیلی سریع با بدنتان چه می‌کند؟ /ینفوگرافیک

موسیقی می تواند مصائب جامعه را کاهش دهد

اجرای زیبای سینا شعبانخانی از آهنگ «یارم»

آیا عامل مرگ بتهوون مسمومیت با سرب بود؟

هشدار هواشناسی برای 6 استان؛ ورود سامانه بارشی جدید در هفته آتی

تصاویری از روستای امام زاده ابراهیم در گیلان پس از آتش سوزی

دفاع از همسر به جنایت ختم شد

دفاع تمام قد رویانیان از «طرح نور»

تصاویری از سیل در مازندران

بارندگی شدید و آب گرفتگی معابر شهری خراسان‌شمالی