آریا بانو

آخرين مطالب

بالاترین میانگین مخاطب از آن کدام فیلم است؟ فرهنگی هنری

بالاترین میانگین مخاطب از آن کدام فیلم است؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مهر / آمار مخاطبان سینمای ایران از 4 میلیون و 584 هزار نفر گذشت که در ادامه اکران فیلم‌ها باید دید آیا «تمساح خونی» جایگاه پرفروش‌ترین فیلم سال 1403 تا به امروز را به «مست عشق» می‌بازد؟
برمبنای آمار سمفا تا ساعت 23:30 شنبه شب 15 اردیبهشت ماه 1403، تاکنون 4 میلیون و 584 هزار و 305 نفر در 117 هزار و 433 سانسی که 9 فیلم سینمای ایران در سالن‌های سینمایی به نمایش گذاشته شده‌اند، به تماشای آثار نشسته اند و فروشی نزدیک به 269 میلیارد و 683 میلیون و 698 هزار تومان را برای سینمای ایران به ارمغان آورده‌اند.
در هفت روز گذشته، فیلم‌های سینمای ایران فرصت نمایش در 19 هزار سانس را پیدا کرده و توسط 951 هزار و 810 نفر تماشا شده اند. سینمای ایران درحالی که به‌واسطه تعطیلی سینماها در روزهای پایانی هفته کاهش نزدیک به 2 هزار سانس برای نمایش فیلم ها را تجربه کرده اما با افزایش هزار نفری مخاطبان نسبت به هفته قبلش مواجه بوده است؛ به این ترتیب در این هفته، میزان فروش سینمای ایران عددی معادل با 49 میلیارد و 789 میلیون و 164 هزار تومان بوده است که تقریبا مشابه رقم میزان فروش هفته گذشته سینمای ایران است.
بر این مبنا میانگین مخاطبان هر کدام از فیلم‌های سینمای ایران در هر سانس عددی نزدیک به 49 نفر بوده است در حالی که هفته گذشته این عدد نزدیک به 42 نفر بود.
«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی، پرفروش‌ترین فیلم هفته گذشته محسوب می‌شود، این فیلم که از 5 اردیبهشت اکران شده است به عنوان یک فیلم غیرکمدی رکوردهای قابل توجهی از خود برجای گذاشته است و در مدت 2 هفته گذشته با بلیت فروشی حدود 5 برابری نسبت به «تمساح خونی» و «سال گربه» با فاصله ای قابل توجه در جایگاه اول جدول فروش هفته گذشته قرار گرفته است.
این فیلم توانسته در هفت روز گذشته با فروشی معادل با 29 میلیارد و 440 میلیون و 594 هزار تومان، افزایش فروش 10 میلیاردی نسبت به هفته قبلش را تجربه کند؛ این فیلم با در اختیار داشتن 520 سالن سینما در سال جاری، توسط 538 هزار نفر تماشا شده است. بر مبنای آمار ارایه شده، میانگین مخاطبان فیلم «مست عشق» در هر سانس، عددی نزدیک به 75 نفر است بدین ترتیب این فیلم سالن های نمایش شلوغی را تجربه کرده است.
جهت آشنایی بیشتر «با مست عشق» می‌توانید گزارش «نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/ حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر» را بخوانید.
اما «تمساح خونی» همچنان پرفروش‌ترین فیلم سال 1403 محسوب می‌شود که در رده دوم جدول فروش هفتگی و با فاصله از «مست عشق» قرار می‌گیرد زیرا این فیلم توانسته در هفت روز گذشته به فروشی معادل با 7 میلیارد و 961 میلیون و 78 هزار تومان دست پیدا کند.
میانگین مخاطبان فیلم «تمساح خونی» در هر سانس، عددی نزدیک به 39 نفر بوده است حال آن که میانگین مخاطبان «مست عشق» به عنوان فیلم اول جدول فروش 75 نفر است. به نظر می‌رسد «تمساح خونی» در مقابل گام بلندی که عاشقانه شمس و مولانا برای تصاحب جایگاه اول فروش سال 1403 برداشته است هنوز عقب نکشیده است.
«تمساح خونی» که اکران خود را از 16 اسفند ماه سال قبل در قالب اکران نوروزی آغاز کرده است، با در اختیار داشتن 657 سالن سینما در سال جاری، توسط 2 میلیون و 153 هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از 130 میلیارد تومان رسیده است. این فیلم همچنان پرفروش‌ترین فیلم سینمایی سال 1403 محسوب می‌شود.
«سال گربه» دیگر کمدی این روزهای سینما در رده سوم جدول پرفروش‌ترین آثار سینمای ایران در هفت روز گذشته و بعد از «تمساح خونی» قرار می‌گیرد. 6 میلیارد و 361 میلیون و 322 هزار تومان عددی است که از فروش فیلم مصطفی تقی‌زاده در هفت روز گذشته اعلام شده است.
«سال گربه» که اکران خود را از 22 فروردین ماه سال 1403 به سرگروهی پردیس سینمایی مگامال آغاز کرده است، با در اختیار داشتن 578 سالن سینما در سال جاری، توسط 618 هزار نفر تماشا شده و با فروش 6 میلیاردی در هفته روز گذشته به فروشی بیشتر از 34 میلیارد تومان رسیده است.
چه فیلم‌هایی در رده چهارم تا هشتم قرار دارند
«بی بدن» در جایگاه چهارم جدول پرفروش‌های هفته قرار دارد و در یک هفته گذشته فروشی معادل با 3 میلیارد و 352 میلیون و 939 هزار تومان را به نام خود ثبت کرده است.
«بی بدن» که اکران خود را از 23 اسفند ماه سال 1402 در قالب اکران نوروزی آغاز کرده است، با در اختیار داشتن 504 سالن سینما در سال جاری، توسط 575 هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از 34 میلیارد تومان رسیده است، برنامه «هفت» در اولین قسمت فصل جدید خود میزبان کارگردان این فیلم بود.
«آسمان غرب» به تهیه‌کنندگی حبیب والی نژاد نیز در یک هفته گذشته توسط 34 هزار و 523 نفر تماشا شده و به فروشی معادل با 1 میلیارد و 380 میلیون تومان رسیده است و به این ترتیب این اثر در رده پنجم جدول فروش هفته‌ای که گذشت قرار می‌گیرد.
فیلم سینمایی «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» به کارگردانی سیدعلی موسوی نژاد با فروش 22 هزار بلیت در جایگاه ششم گیشه فروش سینماها قرار می‌گیرد. این فیلم نیز با در اختیار داشتن 218 سالن سینما و 830 سانس در هفت روز گذشته، پذیرای بیش از 22 هزار مخاطب بوده است و به فروشی معادل با 764 میلیون و 485 هزار تومان رسیده است.
«آپاراتچی» نیز در هفت روز گذشته توسط 7 هزار و 344 نفر تماشا شده و به فروشی بیش‌تر از 337 میلیون تومان رسیده است. بنابراین این فیلم نیز در رده هفتم جدول فروش قرار دارد.
«نوروز» به کارگردانی سهیل موفق نیز با در اختیار داشتن 87 سالن سینما در هفت روز گذشته، توسط 4 هزار و 362 نفر تماشا شده است و به فروشی معادل 176 میلیون و 333 هزار تومان دست یافته است. به این ترتیب این فیلم نیز در رده هشتم جدول فروش آثار هفت روز گذشته سینمای ایران قرار می‌گیرد.
«پرویز خان» به تهیه‌کنندگی عطا پناهی نیز در یک هفته گذشته توسط 522 نفر تماشا شده و به فروشی معادل با 18 میلیون و 652 هزار تومان رسیده است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1194147/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سکانسی از فیلم «رویاها» با همراهی موسیقی فردریک شوپن

ممنوعیت تردد در مسیر های منتهی به میادین اصلی در مشهد

نجات کبوتران توسط مردم در حرم امام رضا (ع)

مدیریت بحران خراسان رضوی: بارش‌ در مشهد در 200 سال گذشته بی‌سابقه بود

ریزش تگرگ به اندازه گیلاس تک‌دانه در مشهد

بارش 25 میلیمتری باران در مشهد ظرف نیم‌ساعت!

سیل در بلوار شهید ناصری مشهد خودرو را با خود بُرد

ویدئویی جالب از ترکیب کردن رنگ ها

کردستان بکر و جذاب

برای تب‌های گوارشی کودکان چه راهکاری مناسب است؟

«اسپیس‌ایکس» پنجاه و یکمین ماموریت مداری را در سال 2024 انجام داد

هوش مصنوعی طعنه و کنایه را تشخیص می‌دهد!

قند پارسی/هیچ دارویی بهتر از محبت نیست

علی علیپور در آخرین بازی فصل هست

لیورپول نه، پپ حریف اصلی‌ تیمش را اعلام کرد

تکلیف 3 وزن المپیکی کشتی فرنگی اعلام شد؛ گرایی چگونه به المپیک می‌رسد؟

دیوار زرد به احترام مارکو رویس

صعود نوشاد عالمیان به فینال انتخابی المپیک

نصیرزاده: تراکتور باارزش‌ترین برند فوتبال ایران است

محرومیت یک ساله تیم طارمی از رقابت‌های اروپایی

بیانیه رئیس باشگاه اینتر در پی بحران مالی اخیر

ماجرای گردنبند خاص

شوک بزرگ به پورتو؛ محروم از اروپا

چهره‌ها/ استایل زوج مشهور ایرانی در ترکیه

روحانی مهمان جعبه سیاه: دوست دارم برم کنسرت!

«اسکار» با امیر کربلایی‌زاده جلوی دوربین رفت

زودتر از خواستگارش سر قرار رسید!

پدر شهیدان والامقام «حسن ملائکه زاده» آسمانی شد

بررسی آخرین وضعیت ساماندهی گلزار شهدای ستارخان تبریز

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «حسن ملائکه‌زاده»

لیلا حاتمی در کنار علی مصفا ، در مراسم خاکسپاری مادرش زری خوشکام

آهنگ «زاهد» را با صدای محسن چاوشی بشنوید

قتل مرد مقابل چشمان دخترش در تهرانسر!

مشهد برای بار دیگر در نیمه روز تاریک شد

بارش شدید تگرگِ بهاری در حرم مطهر رضوی

لحظه برخورد صاعقه به برج آرمیتاژ مشهد

سریع ترین روشی که میتونی هویج پلوی خوشمزه درست کنی

آشنایی با خواص زردچوبه

اگه پرنسس کوچولو داری این کلیپ رو ببین

برخورد دو سیاهچاله‌ زمانی که جهان تنها 740 میلیون ساله بود

گزارش مهر از روز نهم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

من چنان عاشق رویت که ز خود بی‌خبرم

کسب و کار جدید دنی آلوز بعد از آزادی

دلهره‌های روز پایانی توپچی‌ها؛ معجزه می‌شود؟

بعد از شش سال وقفه؛ فصل دختران فوتسالی رسید

ستون فقرات استقلال در مسیر قهرمانی

تمدید قرارداد اسطوره‌ای که خداحافظی کرده بود

سرمربی تیم ملی جودو نوجوانان پسران معرفی شد

ترکیب اعزامی تیم ملی والیبال به چلنج کاپ مشخص شد

مرد شماره یک قرن 21 در مستطیل سبز کیست؟