آریا بانو

آخرين مطالب

کتاب‌هایی که رئیس مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران برای خرید پیشنهاد داد مقالات

کتاب‌هایی که رئیس مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران برای خرید پیشنهاد داد
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایبنا / رئیس مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران گفت: علاقه‌مندان به مطالعه در حوزه تاریخ و سیاست کتاب‌های «قیام عشایر عرب خوزستان»، «مجموعه اسناد اشغال ایران»، «امام خمینی و انقلاب اسلامی»، «فساد سیاسی و فروپاشی حکومت پهلوی»، «دانشنامه مشروطه»، «ارتباط ناشناخته»، «شیخ فضل‌الله نوری» و «چالش‌های تاریخی» را از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خریداری و مطالعه کنند.
موسی حقانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب 1403 گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی است برای آشنایی علاقه‌مندان با منشورات جدیدی که در کشور طی سال گذشته منتشر شده است. با توجه به اینکه نمایشگاه کتاب سالانه برگزار می‌شود و در خلال یک سالی که می‌گذرد، خوشبختانه آثار متعددی در حوزه‌های مختلف در کشور منتشر می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند. به ویژه اینکه نمایشگاه هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی برگزار می‌شود و آثار قابل خریداری است. برگزاری نمایشگاه کتاب فرصت مهمی است که فراهم شده و آثار ناشران مهم و حتی گمنام در دسترس قرار می‌گیرد.
وی به عنوان پیشنهاد خرید کتاب از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مخاطبان و علاقه‌مندان کتاب در حوزه تاریخ و سیاست بیان کرد: پژوهشکده موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران در راستای آثاری که منتشر کرده است، کتاب «قیام عشایر عرب خوزستان» اثری است در خصوص قیام مردم دلیر خوزستان علیه انگلستان و سیاست‌های انگلستان، قیام باشکوهی که با سرکوب خاتمه پیدا کرد. البته سرکوب قیام در ظاهر بود اما بازتاب و آثار آن قیام در تاریخ کشور ما باقی ماند. این کتاب تالیف عبدالله طرفاوی است که برای خرید از نمایشگاه کتاب تهران پیشنهاد می‌شود. کتاب شامل تحلیل، آثار و مصاحبه‌هایی با افرادی است که شاید اکنون در قید حیات نباشند اما حرف‌ها و خاطراتشان ثبت و ضبط شده است.
حقانی افزود: کتاب دیگر «مجموعه اسناد اشغال ایران» است که از سوی پژوهشکده تاریخ معاصر منتشر شده و این کتاب اسنادی از آمریکایی‌ها در دوره اشغال ایران در زمان متفقین را در بردارد. اسنادی که آنها از خودشان بر جای گذاشتند. کتاب یک مجلد شش جلدی است که البته مجلدات آن افزایش پیدا می‌کند. تعداد اسناد قابل توجه است و این کتاب نگاه ریز و دقیقی از منظر نگاه یکی از نیروهای اشغالگر نسبت به تبعات اشغال ایران دارد. یک کار جمعی است که اسناد توسط مترجمین منتشر شده است.

وی در ادامه گفت: همچنین کتاب «امام خمینی و انقلاب اسلامی» اثر دیگری است که برای خرید از نمایشگاه کتاب1403 به علاقه‌مندان به مطالعه پیشنهاد می‌کنم. در این کتاب سیدمصطفی تقوی به نقش امام (ره) در انقلاب اسلامی از جهت رهبری مبانی اندیشه پرداخته است. این کتاب یکی از آثار خوبی است که به نقش تاثیرگذار امام در بنیانگذاری انقلاب اسلامی اشاره کرده است. خواندن این کتاب می‌تواند خواننده ایرانی را با زوایای مهم نهضت حضرت امام (ره) آشنا کند.
رئیس مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران افزود: «فساد سیاسی و فروپاشی حکومت پهلوی» به کوشش حمزه عالمی و یکی از همکاران دانشگاهی وی تالیف شده و پژوهشکده تاریخ معاصر آن را چاپ کرده است. این کتاب ابعاد مختلف فساد سیاسی در دوره پهلوی و فروپاشی آن رژیم را مورد بررسی قرار داده است.
حقانی بیان کرد: امیدواریم جلد اول کتاب «دانشنامه مشروطه» که مربوط به رجال سیاسی تاثیرگذار در مشروطه و حاوی بررسی زندگی بیش از ده شخصیت مثبت و منفی در جریان مشروطه ایران است، به سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برسد.
وی در ادامه گفت: «ارتباط ناشناخته» اثر عباس زارع که تجدید چاپ است و کتاب دیگری است که برای خرید و مطالعه پیشنهاد می‌شود. این اثر مربوط به ارتباط پیچیده و پنهان رژیم پهلوی با رژیم اشغالگر قدس است. با توجه به این روزها و شرایط مردم مظلوم فلسطین این کتاب می‌تواند یادآور اتفاقاتی باشد که از ابتدای تاسیس رژیم اشغالگر قدس رخ داده است. به ویژه ارتباطی که رژیم پهلوی با آنها برقرار کرده بود و انقلاب اسلامی توانست این معادله را به کل به نفع مردم فلسطین و مردم منطقه تغییر بدهد.
حقانی افزود: کتاب دیگر مجموعه‌ای هفت جلدی مربوط به «شیخ فضل‌الله نوری» و زندگی او به قلم علی ابوالحسنی است که تجدید چاپ شده است. من این آثار از آثار پژوهشکده تاریخ معاصر را برای خرید و مطالعه از نمایشگاه کتاب تهران پیشنهاد می‌کنم. مطالعه این آثار می‌تواند ابعاد ناگفته‌ای را از تاریخ ایران دوره انقلاب اسلامی، دوره پهلوی و دوره مشروطه در اختیار خوانندگان و علاقه‌مندان قرار دهد.
همچنین علاقه‌مندان به مطالعه، کتاب «چالش‌های تاریخی» تالیف عباس سلیمی نمین را خریداری و مطالعه کنند. این کتاب از این حیث که پرسش و پاسخ و مناظره است، برای مطالعه توصیه می‌شود. در این کتاب به سوالاتی که در شرایط کنونی مطرح است، پاسخ داده شده است.
سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از 19 تا 29 اردیبهشت 1403 در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1197207/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تک نوازی پیانوی آرامش بخش برای انتهای شب

رئیسِ جمهوری که «شهیدِ» جمهور شد!

نحوه ساخت چراغ الکلی با قوطی نوشابه پپسی

لحظه خاموشی برج میلاد، به مناسبت شهادت رییس جمهور و هیأت همراه

نجوای ماندگار و زیبای شهید آیت‌الله رئیسی با شهید سلیمانی

١٠ سیخ چنجه ارزان درست کن

طرز تهیه پیراشکی مکزیکی

وقتی میگن اندازه خورشید معمولی است به چه معناست؟

خبر باورنکردنی از بایرن؛ آنجا چه خبر است

دوران جدید در پاریس؛ پی‌اس‌جی بدون امباپه‌ها

یووه با اخراج آلگری تصمیم درستی گرفت

باشگاه فرانسوی آنچلوتی را می‌خواهد!

کاسیاس همه را شوکه کرد؛ آماده برای سربازی!

سریالی که هانیه توسلی و پوریا پورسرخ را معروف کرد

سیدجواد هاشمی: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد

محمود پاک نیت: رئیس جمهوری پرتلاش و پرکار را از دست دادیم

دیالوگ فیلم و سریال های معروف که تکیه کلام مردم شدند

داوود میرباقری: مساعدت‌های رئیسی در ساخت سریال «سلمان فارسی» بسیار تاثیر داشت

چهره ها/ خداحافظی «کامران نجف زاده» با رئیس جمهور شهید

بیننده یک گیتار نوازی خیابانی باشید

آهنگ زیبا و لری «گل باوینه» با صدای سینا سرلک

حال و هوای منزل شهید سیدمهدی موسوی سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور

احتمال تغییرِ زمان برگزاری نوبت دوم کنکور

تعطیلی تمامی واحدهای قضایی و اداری قوه قضاییه در روز چهارشنبه

مصاحبه با نیروهای داوطلب مردمی که در یافتن پیکرهای شهدای حادثه بالگرد رئیس‌جمهور کمک کردند

عاشقانه ترین دیالوگ دنیا

غم انگیزترین جمله دنیا این عبارته: زندگی نزیسته!

شنا کردن صدف‌ رو دیده بودید؟

ما محافظ شخصیت نظام هستیم، بادیگارد نیستیم!

طرز تهیه کیک موزی شکلاتی

تزئین سالاد ماکارونی

حس بویایی جنین در زمان بارداری

تفاوت اعتماد به نفس و عزت نفس از دیدگاه روانشناسی

چگونه با یک خبر شوک کننده کنار بیایم؟

از گرانول خورشیدی بیشتر بدانید

خیلی از آدم ها نمیتونن مشکلاتشون رو بگن!

رییس فیفا شهادت آیت‌ الله رئیسی را تسلیت گفت

فوتبال برتر امشب پخش می‌شود

پایان رویای پی‌چی‌چی لوا با درخشش ستاره نروژی

پیکانی‌ها هم با یک دقیقه سکوت شروع کردند

اینتر یا یونایتد؛ طارمی می‌توانست انتخاب کند

پارسا، حامد، هانیه و شبنم در مراسم ترحیم مادر «لیلا حاتمی»

برگزاری جلسه فوق‌العاده در سازمان سینمایی

پخش سریال هادی حجازی‌فر به مناسبت شهادت رئیسی

چهره ها/ عکسی تازه از فاطیما بهارمست

آهنگ «نرو بمان» با صدای گروه پالت

عزاداری مردم گیلان، زنجان و تبریز برای شهادت رئیس‌جمهور

کینه عجیب و باورنکردنی یک تمساح از فیل‌ها

دنیای زیبای زیر آب در فیلیپین

رعد و برق و غافلگیر شدن گربه ها