آریا بانو

آخرين مطالب

تولید 20 میلیون حلقه تایر سواری تا پایان سال 99 اقتصادي

تولید 20 میلیون حلقه تایر سواری تا پایان سال 99
  بزرگنمايي:

آریا بانو-«مصطفی تنها» امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: سال گذشته و با افزایش یک‌باره فشار تحریم‌ها، صنایع کشور غافلگیر شدند و جریان تولید با وقفه همراه شد.

این مقام صنفی ادامه‌داد: طولانی شدن ثبت سفارش مواد اولیه تا تخصیص ارز، مشکلات ارزی، رسانیدن ارز به دست فروشندگان و دشواری حمل مواد اولیه و تجهیزات به کشور که در بسیاری موارد به صورت غیرمستقیم و از طریق کشورهای ثالث انجام می‌شد، همگی دست به دست هم داد تا کارخانجات تایرسازی نتوانند همچون سال‌های گذشته به تولید بپردازند.

وی یادآور شد: در برخی موارد، انبار مواد اولیه شرکت‌ها با کاهش همراه شد و به ناچار شیفت‌ها و ساعت‌های کاری را کاهش دادند یا مجبور به کاهش خطوط تولیدی و تعدیل نیروهای خود شدند.

تنها خاطرنشان‌کرد:‌ در سه ماهه پایانی پارسال و با همکاری و هماهنگی بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، خرید مواد اولیه تولید انجام و کارخانجات تجهیز شدند تا اینکه به‌تدریج تولید به روال عادی بازگشت.

وی با اشاره به همت بالای تایرسازان برای تولید، گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه 12 میلیون و 528 هزار و 208 حلقه تایر سواری به وزن 90 هزار و 538 تن از سوی کارخانجات داخلی تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد 26 درصدی و 29 درصدی داشته است.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران بیان داشت:‌ در صورت تداوم روند مثبت یاد شده، عبور از رکورد تولید 20 میلیون حلقه تایر سواری تا پایان امسال دست‌یافتنی است که برای نخستین بار در صنعت تایرسازی محقق می‌شود.

وی خاطرنشان‌کرد:‌ در سایر تایرهای تولیدی نیز رشد چشمگیری را شاهد هستیم و تحقق «جهش تولید» ‌ در همه بخش‌ها امکان‌پذیر است.

تامین 30 درصد تایر باری رادیال در کشور

تنها گفت: در تولید تایرهای باری بایاس هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد و اگر بازار کشش داشته باشد، ظرفیت‌های موجود بیش از نیاز کشور است.

به گزارش ایرنا، در تولید لاستیک‌های بایاس که فناوری قدیمی دارند، از الیاف و رشته‌های نخی استفاده شده و در تولید لاستیک‌های رادیال از رشته‌های سیمی استفاده می‌شود.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران ادامه‌داد: در تولید تایر باری رادیال اما با کمبود ظرفیت مواجهیم، به‌طوری که سالیانه 360 هزار حلقه از این تایرها در شرکت بارز تولید می‌شود، همچنین کارخانه آرتاویل تایر اردبیل با ظرفیت اسمی 300 هزار حلقه در سال آماده بهره‌برداری است.

وی بیان‌داشت: طرح دیگری در بیرجند با ظرفیت سالیانه 230 هزار حلقه نیز در حال آماده‌سازی است که ساختمان‌های آن احداث و بخشی از ماشین‌آلات آن نیز خریداری شده و منتظر تخصیص ارز است.

تنها، نیاز سالیانه به تایر رادیال باری را یک میلیون و 200 هزار حلقه برشمرد و گفت:‌ در صورت راه‌اندازی واحدهای یاد شده، از سال 1400 به بعد حدود 900 هزار حلقه از این تایرها قابل تولید در داخل است و بقیه آن باید از خارج از کشور تامین شود.

وی اظهار داشت: پارسال حجم بالایی از واردات تایر خودرو به ارزش بیش از 500 میلیون دلار با ارز 4200 تومانی انجام شد که عمده آنها تایرهای باری بود؛ این میزان واردات بسیار بیشتر از نیاز کشور بود.

به گفته این مقام صنفی، با وجود همه مسائل یاد شده همه کارخانجات عضو انجمن صنفی صنعت تایر در تلاشند تا اتکای کشور به واردات تایر کاهش یابد و به این منظور بهره‌وری نیروی انسانی و ماشین‌آلات خود را افزایش دادند و روی بهبود ساختار و کیفیت تولید این محصولات کار کردند.

وی خاطرنشان‌کرد: جهشی که اکنون در تولید تایر شاهد آن هستیم، هم کمّی و هم کیفی است و بخش تحقیق و توسعه شرکت‌ها در نیل به این موفقیت سهم چشمگیری داشته است.

تولید تایر شاسی‌بلندها

تنها افزود: امروز برخلاف سال‌های گذشته، سهم بالایی از تایر خودروهای شاسی بلند در داخل کشور ساخته می شود و ضربه پذیری اقتصاد کشور در این بخش کاهش یافته است، در حالی که پیش از این باید همه طرح ها، دستورالعمل‌ها، خطوط تولید و غیره را از خارج تهیه می‌کردیم.

به گزارش ایرنا، بررسی آمار عملکرد تایرسازان بزرگ کشور حاکی از تولید 169 هزار و 741 تن تایر و تیوب از ابتدای امسال تا پایان مهرماه و رشد 25 ‌درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه با پارسال است.

این میزان تولید مشتمل بر 28 میلیون و 278 هزار و 148 حلقه تایر و تیوب است که از نظر تعداد حلقه نیز رشد 29 ‌درصدی را در مقایسه با هفت ماهه پارسال نشان می‌دهد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/449964/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود

حردانی: هواداران سنگ تمام گذاشتند

شجاعی جمله معروف کمالوند را بازسازی کرد

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی

بادامکی: اسماعیلی فر به هواداران لایک نشان داده

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

قطعه «گلادیاتور» اثر هانس زیمر با ساز دودوک

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خوشمزه ترین سوپ قارچی که میتونی درست کنی

افزایش قد نرمال برای دختران در سنین بلوغ

توصیه ای برای چیدمان منزل کسانی که فرزند اوتیسم دارند

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند