آریا بانو
فلورانس نایتینگل 1820ـ1910
چهارشنبه 6 دی 1402 - 1:17:24 PM
آریا بانو-اگر بخواهیم از قهرمانی واقعی نام ببریم که تمام زندگی اش را صرف کمک به دیگران کرده است، او فلورانس نایتینگل است. فلورانس در سال 1820 در ایتالیا متولد شد، کاملا خلاف سنت رفتار کرد و به یک پرستار قهرمان در دوران جنگ بدل شد.

او در شهر فلورانس در یک خانواده متمول به دنیا آمد، خانواده ای که پس از ورودش به حرفه پرستاری از او متنفر شدند.

قبل از اینکه کارش را در لندن شروع کند نامه ای از وزیر جنگ دریافت کرد که از او خواسته بود تا تیمی را آماده کرده به منطقه کریمه برود و از سربازان بریتانیایی مراقبت کند.

این نخستین باری بود که یک زن به شکل رسمی اجازه می‌یافت که در ارتش فعالیت کند.

وضعیت در منطقه بسیار نامناسب بود، به طور مثال تختخواب به اندازه کافی وجود نداشت، همه چیز کثیف بود و همه جا پر از موش بود.

وقتی در نوامبر سال 1854 به منطقه رسید، پزشک ارتش حاضر نبود با او کار کند، اما این باعث نشد نایتینگل مایوس شود و خیلی زود شروع به تمیز کردن محوطه کرد و سربازان بیشتری نیز برای تمیز کردن بیمارستان به او پیوستند.

نایتینگل

 

 او شب ها در بیمارستان به سربازانی که به شدت مجروح بودند سر می‌زد و تلاش می‌کرد تا آنها شرایط بهتری داشته باشند. به همین دلیل بود که او به نام زنی چراغ به دست شناخته شد.

زمانی که به خانه برگشت به عنوان یک قهرمان مورد استقبال قرار گرفت. حتی ملکه ویکتوریا نیز برای او نامه ای نوشت و از او به خاطر کارهایش قدردانی کرد. این امکان وجود ندارد که شما هر روز از ملکه نامه تشکر آمیز دریافت کنید.

فلورانس نایتینگل به یک شخصیت مهم در بهبود وضعیت سلامتی سربازان در دوران جنگ بدل شد. شخصیتی جهانی که تاثیری عمیق برجای گذاشت.



http://www.banounews.ir/fa/News/1107535/فلورانس-نایتینگل-1820ـ1910
بستن   چاپ