آریا بانو
شام/ دستور پخت کراکت مرغ و سیب زمینی
سه شنبه 29 شهريور 1401 - 21:13:34
آریا بانو - پارسی دی / کراکت مرغ و سیب زمینی یکی از غذا های فست فودی و خوشمزه می باشد که می توانید به عنوان غذای اصلی یا فینگرفود در کنار دیگر غذا ها سرو کنید و یا به همراه نان باگت و مخلفات خوشمزه به عنوان ساندویچ به عنوان وعده غذایی خوشمزه سرو کنید. اگر تمام نکات را رعایت کنید اصلا کراکت مرغ شما وا نمی رود و به دلخواه می توانید پنیر پیتزا رنده شده به مواد اضافه کنید و این کراکت را تهیه کنید. شما حتی می توانید این کراکت را فریز کنید و بسته بندی کنید و هر موقع که دوست دارید این غذای خوشمزه را تهیه کنید. 
مواد لازم برای تهیه کراکت مرغ و سیب زمینی
سینه مرغ 1 عدد
سیب زمینی 2 عدد
فلفل دلمه 2 عدد
سس مایونز 3 ق غذا خوری
سس کچاب 2 ق غذا خوری
خامه صبحانه 2 ق غذا خوری
پنیر پیتزا 150 گرم
تخم مرغ 2 عدد
آرد 1 پیمانه
پودر پانکو 1 پیمانه
نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن، پودر سیر، پاپریکا به مقدار لازم
طرز تهیه کراکت مرغ و سیب زمینی خوشمزه و فست فودی
مرحله اول: پخت مرغ
سینه مرغ را باید ابتدا بپزید. برای پخت سینه مرغ باید یک عدد پیاز و کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و یک عدد برگ بو داخل قابلمه بریزید و روی مرغ آب بریزید و بگذارید تا مرغ پخته شود و بعد از آب مرغ جدا کنید و مرغ را ریش ریش کنید و یا با چاقو ریز خرد کنید.
مرحله دوم: آماده سازی سیب زمینی
سیب زمینی را بشورید و با مقداری نمک بگذارید تا آب پخته شود. سیب زمینی را بعد از پختن بشورید و پوست سیب زمینی را بگیرید. سیب زمینی رنده شده را به مرغ اضافه کنید و هم بزنید و بعد فلفل دلمه رنده شده را اضافه کنید و هم بزنید.
مرحله سوم: تهیه کراکت مرغ و سیب زمینی
ادویه ها و نمک را اضافه کنید و مواد را هم بزنید و بعد سس مایونز و خامه و کچاپ را افزوده و هم بزنید و بعد پنیر پیتزا را اضافه کنید و هم بزنید. حالا داخل یک سینی نایلون قرار دهید و از مواد کراکت بردارید و به شکل دوک به آن حالت دهید و برای 1 الی 2 ساعت در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد و موقع سرخ شدن وا نرود.
مرحله چهارم: پخت کراکت مرغ و سیب زمینی
تخم مرغ را به همراه نمک و فلفل سیاه بزنید تا از لختگی خارج شود و بعد پودر پانکو را در ظرفی دیگر بریزید و هر کراکت را داخل مواد تخم مرغی بعد داخل پودر سوخاری بزنید و داخل روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شود و در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید و با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان
نکات کلیدی در تهیه کراکت مرغ و سیب زمینی ترد و خوشمزه به روش رستورانی
اگر مواد خیلی چسبنده بود دست های خود را کمی چرب یا خیس کنید و به مواد حالت دهید.
به دلخواه می توانید به مواد کمی جعفری بزنید.
باید سرعت عمل داشته باشید تا کراکت ها آب نشوند.

http://www.banounews.ir/fa/News/776993/شام--دستور-پخت-کراکت-مرغ-و-سیب-زمینی
بستن   چاپ