آریا بانو

آخرين مطالب

مربی اسبق فوتبال: اشک‌های طارمی دلیل داشت گفتگو

مربی اسبق فوتبال: اشک‌های طارمی دلیل داشت
  بزرگنمايي:

آریا بانو - خبر ورزشی /مربی اسبق تیم ملی گفت: صعود سختی بود اما گاهی اوقات در فوتبال چنین شرایطی برای تیم های فوتبال رقم می‌خورد.
مهدی مناجاتی بازیکن و مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره دیدار تیم ملی فوتبال مقابل سوریه اظهار داشت برنامه‌ریزی تیم ما برای رسیدن به گل خوب بود اما سیستم دفاعی و برنامه‌ریزی مربی آرژانتینی مانع از این شد که ما در 20 دقیقه اول ضربه اصلی را به تیم سوریه بزنیم. همین عامل باعث شد تا کم کم روحیه بچه‌ها از بین برود. البته یکی دو بازیکن ما واقعاً در این دیدار چندین بار موقعیت‌های خوب را از دست دادند.
مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره عملکرد سردار آزمون در این مسابقه اظهار داشت: از همان ابتدای نیمه اول سردار آزمون چند موقعیت خوب را در مصاف با دروازه‌بان تیم سوریه از دست داد که برای یک فوتبالیست در سطح لیگ برتر ایتالیا واقعاً عجیب بود. آزمون در نیمه دوم هم یکی دو موقعیت خوب برای گلزنی داشت که اگر فقط یکی از آنها را تبدیل به گل می‌کرد ما در همان 90 دقیقه برنده می‌شدیم ولی شب، شب آزمون نبود.
مناجاتی با اشاره به گلی که تیم ملی دریافت کرد گفت: زمانی که بازیکن تیم حریف فرار کرد و با دروازه‌بان ما تک به تک شد بچه‌های خط دفاع پوشش خوبی نداشتند. ما در چنین سطحی نباید این اشتباهات را بکنیم و متاسفانه بار دیگر شاهد بودیم که در بحث دفاعی عملکرد مطلوبی را از خودمان نشان ندادیم. این شرایط برای ما در دیدار بعدی مقابل ژاپن دردسرساز خواهد شد چون آنها آرزوی چنین خط دفاعی را روبروی خود دارند.
وی همچنین افزود: باز هم گلی به گوشه جمال علیرضا بیرانوند که علاوه بر مهار چند صحنه خطرناک در جریان بازی توانست جور کم کاری تعدادی از بازیکنان تیم ملی را بکشد. اگر دقت و مهارت او در مهار پنالتی بازیکن تیم سوریه نبود شاید ما الان درباره حذف تیم ملی با هم صحبت می‌کردیم ولی علیرضا بیرانوند باز هم ثابت کرد ارزش‌های زیادی برای تیم ملی ایران دارد.
پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره اخراج مهدی طارمی و اشک‌های این بازیکن بوشهری در لحظات زدن ضربات پنالتی توضیح داد: این بچه‌ها جوان هستند. احساساتی هستند. وقتی طارمی که در سطح اول اروپا فوتبال بازی می‌کند تیمش را مقابل سوریه عاجز می‌بیند در خلال بازی تمرکزش را از دست می‌دهد و آن خطای بی‌مورد را می‌کند. به نظرم گریه‌های او به خاطر این بود که متوجه شد چه اشتباهی کرده است. ولی در لحظه خطا تمرکز نداشت و آن حرکت اشتباه را انجام داد تا کارت زرد دوم را بگیرد. قطعاً در لحظه پنالتی طارمی به شدت نگران بود که مبادا تیم ملی به خاطر اشتباه او نتیجه نگیرد.

آریا بانو


مناجاتی درباره تیم ملی سوریه خاطرنشان کرد: تاثیرگذاری مربی آرژانتینی در عملکرد بازیکنان تیم سوریه کاملاً مشهود بود. ما به خوبی سطح بالاتر فوتبال سوریه را در این دیدار دیدیم. ما این تیم را در بازی‌های اخیر با گل‌های پرشمار شکست داده بودیم اما این بار سوریه به طور کلی تغییر کرده بود. هکتور کوپر یک مربی با سبک تدافعی است. من مخالف سیستم دفاعی صرف هستم اما به هر حال این هم برای خودش سبکی است. همانطور که در دیدار با تیم ما تا حد زیادی به آنها کمک کرد که در جریان بازی فقط یک گل بخورند.
وی افزود: من همچنان معتقدم امیر قلعه نویی تیم را خوب به میدان فرستاده بود و فقط شاید در ترکیب تیم ملی بتوان تغییرات کوچکی انجام داد تا در دیدار با ژاپن نتیجه بهتری بگیریم. متاسفانه جهانبخش این اواخر با روزهای اوجش فاصله گرفته ولی وقتی قلی‌زاده به زمین آمد تیم ملی از جناح راست راه افتاد. همین باعث شد تا ما بیشتر به سوریه فشار وارد کنیم. باید در دیدار مقابل ژاپن تلاش کنیم تا از بهترین نفرات در ترکیب مان بهره ببریم.
وی در این باره که قلعه نویی گفته می‌توانستیم حریف را با چهار گل شکست بدهیم گفت: قطعاً اگر بچه‌های تیم ملی به ویژه در خط حمله از موقعیت‌هایشان بهتر استفاده می‌کردند این اتفاق می‌افتاد اما متاسفانه فرصت‌هایی که سردار آزمون از دست داد یکی بعد از دیگری شرایط را برای ما سخت کرد. البته دلیل تعویض مهدی قایدی را هم متوجه نشدم. این بازیکن خوب داشت به حریف فشار می‌آورد. ما باید از چنین نیروهایی که قابلیت سرگرم کردن بازیکنان دفاع و هافبک حریف به خودشان را دارند نهایت استفاده را ببریم. همانطور که گفتم قلی‌زاده بازیکنی است که باید از ابتدا در چنین مسابقاتی در زمین باشد. امیدوارم در دیدار با ژاپن این قبیل اشتباهات کوچک را تکرار نکنیم. چون این حریف دیگر سوریه و هنگ کنگ نیست که نتواند به ما گل بزند.
بازار

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1134709/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لذت هایی بدون عذاب وجدان برای عید امسال

جواب منفی بدون مشکل

روان شناسی گریه-علل گریه کردن

دلتنگی‌های زنان مدرن

علل افسردگی و درمان آن

10 چیزی که آرزو می کردید در زمان نوجوانی می دانستید

چگونه درباره حقوق مذاکره کنیم؟

از عیالواری تا بی‌شوهری

با این 5 روش خودتان را کاملا شگفت زده کنید!

خصوصیات پنهان افراد وابسته

مجردهای سن بالا

خودشیفتگی و راه درمان آن

3 روش جلوگیری از پشت گوش انداختن کارها!

احساس خوشبختی در زندگی خانوادگی

افرادی که از نظر روانی قوی هستند چه کارهایی نمی کنند ؟

این «بلوغ» خطرناک است

زبان بدن آدم​های دورو چه می​گوید؟!

روحیه تان را از اول صبح تقویت کنید

می‌خواهید خاطراتتان در امان بماند؟ از این‌ها بپرهیزید

7 دلیل برای خستگی تان که نمی دانستید!

عوامل پنهان بی توجهی به توانایی زنان چیست ؟

دلایل آرایش بیش از حد زنان و دختران از دید متخصصان

مبارزه با استرس به همراه دکتر اوز

کنجکاوی جنسی نوجوان

مشکلات با شادی و آرامش ارتباط چندانی ندارند

19 فرمان برای فرار از کم‌رویی

نوجوانان به گوش باشند

بهترین و بدترین راه های مقابله با استرس

8 نشانه ای که می گوید زمان ملاقات با روانشناس فرا رسیده است

شادی خریدنی نیست!

افراد باهوش این کارها را نمی کنند!

زندگی با زیر نویس حسادت

زن ها را بهتر بشناسیم

چطور شغلی مناسب برای خودمان پیدا کنیم؟

منِ گوشه نشین منزوی!

چه عواملی باعث کاهش حافظه و فراموشی می شود؟

چرا بعضی افراد بیش از حد به دیگران محبت می‌کنند؟

آیا مثبت اندیشی تغییر ایجاد می کند ؟

پادزهری برای خشم

پسران کی به بلوغ می رسند؟

اختلالی که زندگی شما را نابود خواهد کرد

در زندگی به این آدم‌ها نیاز دارید

هشدارهای جدی برای جلوگیری از تجاوزات جنسی

کدام یک از این 7 عشق را تجربه کرده اید؟

از غر زدن دست بردارید، همین حالا!

قربانی شکست هایتان نباشید

آخ که نمی‌دونی پول، چه رضایتی میاره!

روش برخورد با مشکلات

تعلل و به تاخیر انداختن کارها

آدم ها، مداد رنگی روزگار