آریا بانو

آخرين مطالب

سیاست‌های جدید برای مدیریت بنگاه‌های صندوق بازنشستگی کشوری اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به دستور رئیس جمهوری در ضرورت خروج از بنگاه‌داری صندوق‌های بازنشستگی، گفت: در همین راستا تعیین تکلیف شرکت‌های مشترک صندوق با شستا به زودی معلوم خواهد شد. مهم برای ما رسیدن به ادبیاتی مشترک با شستا است و اینکه با توجه به حساسیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، باید برای شرکت‌های مشترک صندوق بازنشستگی و شستا به یک توافق و جمع بندی نهایی برسیم.

به گزارش ایسنا، جمشید تقی زاده مدیرعامل ،رییس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری در نشستی که با حضور مدیران عامل هلدینگ ها، معاونان اقتصادی و مدیران کل اقتصادی این صندوق در ارتباط با شرکت های مشترک با شستا برگزار شد، با تأکید بر اهمیت پیگیری مطالبات و بدهی‌های شرکت ها و مسائل حقوقی و مالیاتی آن ها، گفت: اگر سهام صندوق و شستا در شرکت‌های مشترک باهم جمع شوند می توانیم کارهای بزرگی در هلدینگ‌ها انجام دهیم.
وی با تأکید بر اینکه باید فضای لازم را برای انجام کار توسط بخش خصوصی فراهم کرد، گفت: جایی که بخش خصوصی می تواند نقش آفرینی کند بستر آماده شود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی با بیان اینکه هلدینگ‌ها باید سیاستهایشان را در قبال شرکت‌های مشترک با شستا هرچه سریعتر تعیین کنند، گفت: محور پیشنهادها بهتر است در قالب ایجاد سهام مدیریتی، تعیین تکلیف مدیریت شرکت ها، نحوه مدیریت سهم مجمع فوق العاده، ایجاد سهام طلایی و بررسی چگونگی ادغام شرکت ها با شستا تدوین شود.
وی در این جلسه مسئولیت و محوریت هماهنگی مباحث مطرح شده را به معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری محول و تأکید کرد: باید هلدینگ‌های صندوق، جدی تر و حساس‌تر از گذشته وارد عمل شوند و حق و حقوق صندوق را جدی بگیرند تا در فعالیت‌های مشترک دارایی‌های صندوق و بازنشستگان دچار آسیب نشود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، تقی زاده در این نشست بر تجمیع شرکت‌های خرد و ایجاد سهام مدیریتی در شرکت‌های کوچک زیرمجموعه صندوق و جمع بندی نهایی موارد مورد توجه مدیران عامل هلدینگ‌ها در ارتباط با مدیریت شرکت‌های تابعه تأکید کرد.
پیگیری جدی امور توسط مدیران عامل هلدینگ ها، ورود کمیته انتصابات در بحث‌های هیأت مدیره‌ای و تعیین تکلیف شرکت ها توسط معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری از دیگر موارد مورد اشاره دکتر تقی زاده در این جلسه بود.
در این نشست، نجات امینی، معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری، نیز با اشاره به توافقات قبلی صورت گرفته میان صندوق و شستا پیشنهاد کرد: می توانیم صرفا روی هلدینگ های موجود برنامه ریزی نکنیم؛ بلکه هلدینگ ها را تغییر دهیم و هلدینگ های جدید و قدرتمندتری با مشارکت شستا ایجاد کنیم و نهایتا سهام آنها را در بورس عرضه کنیم.
همچنین مدیران و نمایندگان هلدینگ ها و معاونان و مدیران ارشد صندوق بازنشستگی کشوری حاضر در این نشست، به ارائه پیشنهادهایی در خصوص این موضوع پرداختند. مباحثی همچون ارائه پیشنهادهای مشخص برای شرکت‌های در سطح ملی، بیان مشکلات شرکت ها و ایجاد هلدینگ‌های تخصصی مشترک نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/114845/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک مسئول: قیمت گندم و برنج سه برابر شد، چرا خودرو گران نشود؟!/ 8 فرمان خودرویی رئیسی که اجرا نشد

بانک مرکزی ارز واردات خودرو را تامین کرد/ ثبت سفارش نخستین خودروهای

واردات خودرو از کدام برندها؟

قیمت تیبا و ساینا 2 برابر می‌شود؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو: دستورالعمل واردات خودرو به خودرو‌های چینی منتهی خواهد شد

اسامی خودرو‌های در محدوده 10 هزار یورو برای واردات اعلام شد

آغاز فروش فوری محولات سایپا از 11 آبان 1401 (+جزئیات ، قیمت و جدول فروش)

از برندهای اول دنیا چه خودروهایی وارد می‌ شوند؟ | پرونده ورود خودروهای اروپایی بسته شد

ویراژ خودروهای ممنوعه

رانت میلیاردی خودروی دیزلی

اعتراض انجمن واردکنندگان خودرو به رویه واردات

سهم مشتریان عادی از فروش خودروسازان چقدر است؟

واردات خودرو در دست‌انداز مجوزها/ ورود خودروها طی 2 ماه آینده بعید است

پنج تهدید «نسخه دولتی» واردات خودرو | تجربه «مورانو» تکرار می‌شود؟

خودروهای اقتصادی با قیمت میلیاردی!/ اقتصادی‌ها لوکس می‌شوند؟

قیمت خودرو سه‌نرخی می‌شود

واردات خودروهای فرانسوی به ایران ممنوع شد

تحریم واردات خودروی فرانسوی به ایران، بازار خود را با مشکل روبرو می کند؟

تحریم خودروسازان فرانسوی؛ پاس گل وزارت صمت به چینی‌ها

تکلیف وزارت صمت با خودش مشخص نیست

ایرانی‌ها رنگ کدام خودروهای خارجی را نخواهند دید؟

ادامه ریزش برندهای وارداتی خودرو؟

پیشنهاد عجیب یک خودروساز مطرح | به این دلیل اتومبیل نو نخرید!

بخشنامه جدید مالیاتی برای لوکس سواران | نحوه رسیدگی به اعتراض مالکان اعلام شد

آدرس غلط از رانت خودرویی

واردات این 6 خودرو به ایران استارت خورد | جایگزین رنو مشخص شد

عکس| عجیب و باورنکردنی؛ وقتی پراید هم قیمت یک دوچرخه بود!

خودروهای وارداتی به مزایده گذاشته خواهد شد

رانت‌پاشی از باک خودرو

پیش‌بینی واردات 100 هزار خودرو در سال 1401

سخنگوی وزارت صمت: تعدادی از خودروهای وارداتی به پشت مرز رسیدند

تولید پنج خودرو به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم متوقف شد / برند خودروهای وارداتی مشخص شد

رضایت بالای مشتریان از حذف قرعه‌کشی محصولات سایپا

خودروهای وارداتی در مسیر گمرک/ تویوتا کرولا 2022 در راه بازار ایران

حذف خودروی پاک از واردات

وزیر صنعت: یکی از خودروسازها به زودی واگذار می‌شود

اگر دوباره دلار گران شود، قیمت خودرو باز هم بالا می رود

برنده اول واردات خودرو کیست؟/ قیمت پایه خودروهای وارداتی چقدر خواهد بود؟

سایپا مجوز افزایش قیمت گرفت/ کوییک پلاس اتوماتیک 10 میلیون تومان گران شد

واردات خودروی چینی ممنوع می‌شود؟

وزیر صمت: نخستین خودروهای وارداتی هفته آینده وارد کشور می‌شود

لاتاری برای قرعه‌کشی خودرو راه افتاده است/ ثبات قیمت چه شد؟

نصف خانوارها بدون خودرو

خودروی چینی 500 میلیونی «دیگنیتی پرستیژ» در بورس کالا 2.4 میلیارد تومان معامله شد

با این شرایط قیمت پژو 206 به 500 میلیون تومان هم می‌رسد/ خودروهای مونتاژی به اسم واردات تمام می‌شود

پژو پارس 600 میلیون تومان شد!

فروش ماشین های چینی با دلار150 هزار تومانی! | خودرو، سوار بر رانت های دوگانه می تازد

درخت رانت در بازار خودرو

هیچ خودرویی به گمرک نرسیده است

یوسفی: واردات خودروهای یک میلیاردی، بازار را تنظیم نمی‌کند/وزیر صمت برای کنترل قیمت ورود کند