آریا بانو

آخرين مطالب

دیدار و گفت‌وگو با پوپک عظیم‌پور در خانه گفتمان شهر/ انتشار 10 کتاب در حوزه فلسفه فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - دیدار وگفت‌وگو با پوپک عظیم‌پور در صبح پنجشنبه‌های مجله "بخارا" و انتشار 10 عنوان کتاب در زمینه‌ فلسفه با عنوان سری کتاب‌های "استخوان‌های روح" اخباری از حوزه ادبیات محسوب می‌شود.


به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، یکصدوچهلمین جلسه از سلسه نشست‌های صبح پنجشنبه‌های مجله "بخارا" به دیدار وگفت‌وگو با دکترپوپک عظیم‌پور اختصاص دارد که در ساعت 9 صبح پنجشنبه 4 بهمن در خانه گفتمان شهر (وارطان )برگزار می‌شود.
پوپک عظیم‌پورتبریزی از کودکی به هنر‌های نمایشی علاقه‌مند بود. بعد از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه در رشته تئاتر در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شد و بعد از دو سال رشته کارگردانی تئاتر عروسکی را به عنوان رشته تخصصی‌اش انتخاب کرد. پس از دریافت مدرک کارشناسی کارگردانی نمایش عروسکی تحصیلات تکمیلی خود را در مقطع کارشناسی ارشد در دو رشته پژوهش هنر و کارگردانی تئاتر ادامه داد.
علاقه‌مندی او به نمایش‌ها و آیین‌های عروسکی ایران سبب شد تا بیش از یک دهه وقت خود را صرف گرد‌آوری، تدوین و تالیف اولین فرهنگ نمایش‌های عروسکی و سنتی در ایران کند که حاصل این تلاش به صورت کتابی مرجع هم‌اکنون در بسیاری از دانشگاه‌های ایران تدریس می‌شود.
او از 10 سال پیش با دانشگاه تهران و برخی دیگر از دانشگاه‌های هنری که دارای گرایش نمایش عروسکی هستند همکاری داشته است و هم اکنون عضو هیات علمی دپارتمان هنر‌های نمایشی دانشکده نمایش و موسیقی پردیس هنر‌های زیبای دانشگاه تهران است. او در بسیاری از سمینار‌های داخلی و خارجی شرکت کرده و همواره سعی کرده است تا قابلیت‌های نمایش‌های عروسکی ایران را در حوزه‌های آیینی و سنتی به همگان بشناساند.
او علاوه بر تدریس در دانشگاه به تحقیق و تالیف و ترجمه نیز می‌پردازد. از او تاکنون سه کتاب در باره عروسک‌ها و نمایش‌های عروسکی ایرانی به چاپ رسیده است. او عضو اصلی هیات مدیره یونیمای ایران (مبارک-یونیما) است. علاوه بر آن مدیر بین‌الملل یونیمای ایران نیز است، همچنین از سال 2012 افتخار همکاری به عنوان عضو اصلی در کمیته‌های پژوهش و حفاظت از عروسک به عنوان میراث معنوی و عضو فرعی کمیته انتشارات یونیمای جهانی است.
خانه گفتمان شهر در میدان فلسطین، ضلع جنوبی خیابان طالقانی، پلاک 514 واقع شده است.
10 کتاب در حوزه فلسفه توسط نشرنیماژ منتشر شد
10 عنوان کتاب در زمینه‌ فلسفه با عنوان سری کتاب‌های "استخوان‌های روح" اعم از تالیف و ترجمه توسط نشر نیماژ منتشر و به ‌بازار کتاب عرضه شد.
کتاب‌های "فروید و غیراروپایی‌ها" نوشته ادوارد سعید و ترجمه‌ نوید حمزوی، "مدرنیسم؛ پنج خوانش سیاسی" نوشته‌ تری ایگلتون و فردریک جیمسون و ترجمه‌ محمدعلی جعفری، "متافیزیک و گمانه‌سازی جهان‌های برون‌علم" نوشته‌ کانتن میاسو و ترجمه‌ زنده‌یاد مدیا کاشیگر، "محبوس در هزارتو یا مذاب در آسمان" نوشته‌ شهریار وقفی‌پور، "وزارت فکر و دانش سیاست" نوشته‌ شهریار وقفی‌پور و محرم محمدی، "فرار به مهلکه؛ تمرین‌هایی در کار تئوریک" نوشته‌ روزبه صدرآرا، "جنگ‌های حافظه؛ بازگشت به متن فرویدی" نوشته‌ فیل مولن، سوزی اوربک و اشلی کانوی و ترجمه‌ سپیده معتمدی، "فهم پساساختارگرایی" نوشته جیمز ویلیامز و ترجمه‌ سیدمحمدجواد سیدی، "میراث فرانسوی نیچه؛ تبارشناسی پساساختارگرایی" نوشته‌ آلن د. شریفت و ترجمه‌ سیدمحمدجواد سیدی و "آینده‌ای برای نقد" نوشته‌ کاترین بلزی و ترجمه‌ حبیب رستمی، توسط انتشارات نیماژ منتشر و به ‌بازار کتاب عرضه شده‌اند.
نام سری کتاب‌های فلسفه‌ این نشر "استخوان‌های روح" است که با دبیری روزبه صدرآرا کار تالیف، ترجمه و انتشار آن‌ها انجام شده است. شمارگان هر 10 عنوان مذکور 500 نسخه بوده و با قیمت 12هزار تومان به بازار کتاب عرضه شده‌اند. در توضیح این مجموعه آمده است: "استخوان‌های روح، دفترهایی‌ست در فلسفه‌ مدرن. استخوان‌های روح، سر آن دارد تا بازنمایی تحلیلی و دقیقی از جریان‌ها و جنبش‌های فلسفی و نظری معاصر بدست دهد".
روزبه صدرآرا دبیر مجموعه، درباره این کتاب‌ها توضیح داد: با وجود همه‌ مشکلاتی که وجود داشت توانستیم معماری معناداری به‌ واسطه‌ سری نخست کتاب‌های فلسفه‌مان که 10گانه است به ‌وجود بیاوریم؛ از این بابت معنادار چون سعی کردیم نظم‌و‌نسقی منطقی و در واقع پرسپکتیوی از آن به‌دست دهیم تا بتواند استراتژی فلسفه‌ نشر نیماژ را هم توضیح دهد.
صدرآرا افزود: تمرکز ما در سری نخست کتاب‌های فلسفه‌ نیماژ بر فلسفه‌ قاره‌ای با گرایش بیشتر به دو حوزه‌ سیاست و اخلاق بوده است که گویی از ابتدای پیدایش فلسفه با آن گره خورده‌اند و به ‌نوعی همزادان فلسفه محسوب می‌شوند. کسانی که در این زمینه مطالعاتی داشته باشند حتما می‌دانند فلسفه‌ قاره‌ای از فلسفه تحلی متمایز است و نیازی نیست خیلی وارد جزییات آن شویم. در ادامه یعنی سری بعدی کتاب‌هایمان نسبت به فلسفه‌ اسلامی با همین رویکرد یعنی رویکرد قاره‌ای اهتمام ویژه‌ای خواهیم داشت.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/120342/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهکارهایی برای همنشینی کمتر با تلگرام

فن بیان‌تان را اینطوری تقویت کنید

مشخص کن چه می‌خواهی، و مهم‌تر از آن چه نمی‌خواهی

روز اول مدرسه

چطور در محل کار دچار خواب آلودگی نشویم؟

استرس روز اول مدرسه را چگونه کنترل کنیم؟

افتخارات زودگذر!

قبل از صدمه خوردن، «نه» بگویید

سر و صدا را تحمل کنید تا روانی نشوید

تیزهوشی مغز با یادگیری یک زبان دیگر

می‌توانید یک روز بدون تلفن‌ همراهتان زندگی کنید؟

تغذیه مناسب راهی برای مبارزه با استرس

حرف هایی که نباید به یک فرد افسرده بزنید

قلب شما هم صبح شنبه را دوست ندارد!

چه کسانی به موفقیت دیگران غبطه نمی خورند؟

مواظب حرف زدن خود باشید!

10 دلیلی که باعث می‌شود از شغل خود متنفر باشید

علائمی که می گویند اضطراب دارید

از کجا بفهمیم غمگین هستیم یا افسرده؟

فیلم غمگین ببینید تا آرام‌تر شوید

همراهی با فرزندان تا کجا؟

4 مشکل سلامت روانی که در بین زنان متداول‌تر است

وقتی صبرتان لبریز می‌شود چه باید بکنید

نشانه های تشخیص استرس بیش از حد چیست؟

ذهن ناخودآگاهتان را از نو برنامه‌ نویسی کنید

وسواس فکری

چرا همه آدمها به دنیا از دیدی متفاوت نگاه می‌کنند؟

کسب احترام، با این راه‌های ساده

8 نشانه که علامت استرس کاری هستند

علت حرف زدن در خواب برخی افراد چیست؟

این رفتارها جسم و روان تان را تخریب می کنند

10 نکته برای اینکه با وجود استرس راحت بخوابید

چرا شکست می‌خوریم؟

علت افسردگی زنان، در مراحل مختلف زندگی

چرا برخی از افراد از پیر شدن می‌ترسند؟

چگونه با مرگ عزیزان کنار بیاییم؟

اگر می‌خواهید آدم دل‌چسب‌تری باشید،رمان بخوانید!

با این روشها افسردگی را فراموش کنید

چطور مچ یک دروغگو را بگیرید؟

وقتی خبر ازدواج مجدد همسر سابقتان شما را به هم می‌ریزد

وقتی والدینتان خیانت می‌کنند چه باید بکنید

اعتماد چیزی که این روزها گم شده

چگونه در 50 سالگی جوانتر به نظر برسید!

چگونه میان خواهر و برادرها مصالحه کنیم؟

نقش خانواده در عبور ایمن نوجوان از فضای مجازی

بلوغ زودرس نوجوانان امروز، از علل تا راه های درمان

چطور مهرطلب ها را بشناسیم؟

آیا افراد باهوش‌ احمق‌اند؟

اگر دوست تان این ویژگی ها را دارد، دشمن شماست

دلشوره‌ و اضطراب ناگهانی را جدی بگیرید!