آریا بانو

آخرين مطالب

مهارت زندگی/ چگونه می‌توانم با اعتماد به نفس‌تر شوم؟ گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
مهارت زندگی/ چگونه می‌توانم با اعتماد به نفس‌تر شوم؟
٩٩
٠
یوکن / اعتماد به نفس یک کیفیت سخت برای تعریف است و می‌تواند یک مفهوم دشوار برای آموزش باشد.
در تجربه ما، بهترین راه ایجاد اعتماد به نفس این است که عناصری که آن را به وجود می‌آورند را جدا کنیم - رفتارها، ویژگی‌ها و ذهنیت‌هایی که باعث ایجاد اطمینان واقعی می‌شوند. سپس، می‌توانیم این قطعات را به نحوی کنار هم بگذاریم که اعتماد به نفس واقعی، پایدار و عمومی ایجاد کند. در ادامه راهکارهایی که به کمک آنها می‌توانیم اعتماد به نفس را در خودمان تقویت کنیم به شما معرفی می‌کنیم.
1. ارتباطات غیرکلامی و زبان بدن
همان‌طور که اشاره کردیم، اعتماد به نفس بیشتر از طریق بدن ما نمایان می‌شود. مهم نیست که چقدر خوب صحبت کنیم، اعتماد به نفس از طریق نحوه‌ی ایستادن، حرکات دست و ویژگی‌های صورت ما ظاهر می‌شود.
و به این دلیل که این نشانه‌ها غیر کلامی هستند دیگران سریع‌تر متوجه‌ی آن می‌شوند. آن‌ها لحظه‌ای که وارد یک اتاق می‌شویم، تصویری واضح از میزان اعتماد به نفسمان را دریافت می‌کنند.
اگر صاف با شانه‌های عقب رفته، چانه‌ی بالا و چشمانی دخیل وارد شویم، دیگران به طور قطعی ما را به عنوان با اعتماد به نفس می‌بینند. اگر ما با شانه‌های خمیده و چشمان در حال چرخش و نگاه به سمت پایین وارد شویم، پس آن‌ها به طور ناخودآگاه ما را به عنوان فردی با اعتماد به نفس کم مشاهده می‌کنند.
به همین دلیل زبان بدن بخش مهمی از تأثیر اول را شامل می‌شود. ما باید به یاد داشته باشیم که وقتی مردم ما را می‌بینند تصوری از ما ساخته می‌شود نه زمانی که ما با آن‌ها ارتباط برقرار کردیم. از آنجایی که نمی‌توانیم کنترل کنیم چه زمانی این اتفاق می‌افتد، نمی‌توانیم اعتماد به نفس خود را در زمانی که فکر می‌کنیم به آن نیاز داریم، روشن کنیم. ما باید آن را درونی کنیم.
برای انجام این کار، یک تکنیک به شما معرفی می‌کنیم که شما را مجبور به بررسی زبان بدن‌تان قبل از ورد به هر جایی می‌کند. این تمرین ساده است: هر بار که به یک در نزدیک می‌شوید، یک لحظه به عقب بر گردید، شانه‌هایتان به عقب بکشید، دست به سینه نباشید و به جلو و مستقیم نگاه کنید. این‌ها سیگنال مثبت زبان بدن هستند و اعتماد به نفس را بازتاب می‌دهند و تقویت می‌کنند.
بنابراین متعهد به ایجاد زبان بدن قوی باشید و آگاهانه برای ایجاد عادات که ارتباطات غیر کلامی شما را تقویت می‌کنند تلاش کنید.
مهم‌تر از همه، توجه کنید که زبان بدن چگونه بر رفتاری که دیگران با شما دارند تأثیر می‌گذارد.
2. ارتباط کلامی
پس از زبان بدن، صدای ما قدرتمندترین ابزار ما برای نشان دادن اعتماد به نفس ماست که نه تنها کیفیت فیزیکی صدای ما را در بر می‌گیرد، بلکه زمینه، نحو، حجم و قصد ما را شامل می‌شود و درونی‌ترین احساس ما را نشان می‌دهد.
ما می‌توانیم با برخی از تکنیک‌های کلیدی از صدای خود استفاده کنیم تا اعتماد به نفسمان را افزایش دهیم.
a. از جملات خبری به جای سؤالی استفاده کنید
هنگامی که ما اظهارات را به عنوان سؤال بیان می‌کنیم مانند «سلام، نام من استیون است؟»، «من برای نقش مدیر محتوا در بازاریابی درخواست می‌دهم؟»، «من سه سال سابقه دارم؟»، شک و تردید، عدم قطعیت و اختلافات اطلاعاتی‌مان را به وسیله سؤال مطرح می‌کنیم. همان‌طور که تحقیق روزافزون در حال حاضر نشان می‌دهد، بالا بردن صدا در انتهای جمله به طور قابل توجهی استخدام ما را کاهش می‌دهد، شانس ما را برای ارتقاء کمرنگ می‌کند و بر نحوه‌ی درک قدرت و اقتدار ما تأثیر می‌گذارد و این امری ناگوار است، چرا که بسیاری از ما این کار را برای احترام گذاشتن و فهمیده شدن انجام می‌دهند.
b. شمرده و صریح سخن بگویید
شیوه‌ای که کلمات را بیان می‌کنیم، همان‌طور که در دهانمان شکل می‌گیرند سیگنال و عملکرد اعتماد به نفس ما است. برای افزایش اعتماد به نفس در گفتگو، باید شمرده و صریح با تأکید بیشتر کلمات را بیان کنیم. هنگامی که این کار را انجام دهیم، اعتماد به نفس را به مردم اطرافمان انتقال می‌دهیم. همچنین بدنمان را برای اعتماد به نفس بیشتر آموزش می‌دهیم.
c. واژه‌های پر کننده را به اندازه به کار ببرید
واژه‌های پرکننده مانند «مثل»، «آم» و «خیلی» هم نقش مهمی در اعتماد به نفس بازی می‌کنند. از این واژه‌ها نباید زیاد استفاده کرد به‌طوری که نشان‌دهنده این باشد که به بحث تسلط نداریم و نباید آنها را به طور کامل هم حذف کرد. حذف کردن کامل آنها کمی حالت خشک و رسمی به شیوه صحبت می‌دهد استفاده به‌جا و به اندازه از این کلمات سخنان شما را دوستانه‌تر، گفتاری‌تر و مرتبط‌تر می‌کند در صورتی که درست استفاده شوند.
d. روراست و صادق باشید
متخصصان معتقدند اعتماد به نفس سطحی ساخته شده از زبان بدن، نحوه‌ی سخن گفتن، گفتار تمرین شده و غیره هرگز اعتماد به نفس واقعی ایجاد نخواهد کرد و اعتبار نخواهد داشت.
واقعی بودن، در هسته‌اش و در ویژگی خود بودن است. واقعی بودن یعنی شناخت صادقانه، صداقت داشتن در مورد تجربیاتتان و تظاهر و وانمود نکردن. این بدان معنی است که به هر لحظه‌ای از زندگی، مثبت و منفی، پاسخ صادقانه دهید و احساسات، باورها یا تجربیات خود را جعل نکنید.
وقتی ما یک فرد «واقعی» را می‌بینیم، احساس می‌کنیم که با یک فرد استثنایی روبه‌رو هستیم اما درواقع دلیل آن این است که ما فردی با اعتماد به نفس واقعی را می‌بینیم.
3. اعتماد به نفس را یک طیف و فرآیند در نظر بگیرید
معمولاً اعتماد به نفس را به عنوان امری دوگانه معرفی می‌کنند که یا وجود دارد یا وجود ندارد یعنی یا افراد اعتماد به نفس دارند یا اعتماد به نفس ندارند. اما اعتماد به نفس واقعی در واقع، یک روند است. جریان دارد سریع و کند می‌شود. تضعیف می‌شود و باید بهبود یابد و همیشه در طول زندگی ما تکامل می‌یابد.
امروزه دیگر معتقد نیستیم که باید 100 درصد از زمان‌ها اعتماد به نفس داشته باشیم تا مؤثر باشیم. ما دیگر خودمان را به خاطر لحظاتی از سردرگمی، ناامنی یا شک و تردید که بخش‌های کاملاً طبیعی یک فرد سالم هستند سرزنش نمی‌کنیم.
مهم‌تر از همه، از افتادن در دام این تفکر که می‌توانیم «اعتماد به نفس بی‌نظیر» توسعه دهیم جلوگیری می‌کنیم.
سخن آخر
اعتماد به نفس بی‌نظیر یک افسانه است، اعتماد به نفسی که می‌تواند شکسته شود، ناامنی یا ضعف نیست؛ بلکه نشانه‌ای است که شما می‌توانید در پسرفت‌ها و شکست‌ها به مسیر خود ادامه دهید است.
اگر این واقعیت را قبول کنیم که اعتماد به نفس بعضی زمان‌ها تضعیف می‌شود و اگر صادقانه قبول کنیم که اعتماد به نفس ما می‌تواند بهبود یابد و دوباره تقویت شود پس خود را در موقعیتی قرار می‌دهیم که دوباره آن را کشف کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/146322/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازی های رایانه ای، خوب یا بد!؟

فرشته‌های آزار دیده!

کودک من آزار جنسی دیده است؟

اگر کودک شما کابوس می بیند !

آموزش به بچه ها در مورد غریبه ها

بچه ها در هنگام طلاق چی لازم دارند؟

جو فراست برای خواباندن بچه ها راه‌حل ارائه می‌دهد !

اثر منفی رسانه های جدید بر کودکان

قوانین راهنمایی و رانندگی زندگی کودکان

با بچه های وابسته چطونه رفتار کنیم؟

آموزش زبان انگلیسی به این کودک اشتباه است

رابطه تاثیر گذار میان رفتار والدین و مغز کودک

بلایی که فیلم های مستهجن بر سر نوجوانان می آورند

تاثیر بد تنش‌های والدین بر روی کودکان

گفتنی‌هایی از خانه تا مدرسه

اگر کودک از انجام تکالیف مدرسه اجتناب می‌کند !

دختری با اطاق مرتب

بازی‌های مناسب کودکان پنج و شش ساله

آموزش برخورد مۆدبانه به کودک

با فرزندتان خوش بگذرانید !

یک درمان دم‌دستی برای کوچولوها

10 روش برای تقویت اعتماد به‌ نفس کودک

10 چیزی که نباید به کودکانمان بگوییم !

دلم یک دوست می خواد

مرزبندی بین بازیهای دخترانه و بازیهای پسرانه

خوابیدن کنار مامان و بابا

چه نوع کتابی مناسب کودک ما است؟

ارتقاء هوش هیجانی برای پرورش کودک موفق

بازی چگونه رشد کودکان شما را افزایش می‌دهد !

کودکی که به دیگران وابسته است !

اجازه ندهید کودک تان این برنامه ها را ببیند

علت فحش دادن(بدزبانی) در کودکان و راه حلهای پیشنهادی

جو فراست و خودخواهی

آموختن درسهای پول تو جیبی فرزندان

راههای عملی جهت افزایش تمرکز در کودکان

کودکانی که دیر می‌خوابند دچار ترس شبانه می‌شوند

رابطه اسباب بازی و شغل آینده کودک

راههایی برای تقویت هوش کودکان

مقابله با لجبازی‌های کودکانه!

والدین افسرده چگونه با کودکانشان بر خورد کنند؟

رفتار با کودکان لوس !

نشانه های اولیه لکنت زبان در کودکان

شخصیت شناسی از روی نقاشی بچه ها

دخترها به پدر نیاز دارند !

بچه‌تان موقع درس خواندن بی حواس است؟

دختری که رفتارهای پسرانه دارد و پسری که رفتارهای دخترانه دارد !

کودک خردسال خود را برای تولد فرزند جدید آماده کنید

چگونه فرزندی باهوش تربیت کنیم؟

به کودک لجباز رشوه ندهید

نکاتی مهم برای والدینی که دوقلو دارند