آریا بانو

داروی گیاهی آسم چه قدر در روند درمان موثر است؟ پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
داروی گیاهی آسم چه قدر در روند درمان موثر است؟
٤٤
٠
خبرگزاری دانشجو /دلیل به وجود آمدن این بیماری هنوز مشخص نمی باشد. اما طبق تحقیقات انجام شده این بیماری در اثر تعاملات پیچیده محیطی و ژنتیکی به وجود می آید. اما اندازه گیری دقیق این علل هنوز امکان پذیر نمی باشد. اما از همین اطلاعاتی که در دست وجود دارد می توان متوجه شد، دلیل افزایش افراد مبتلا به آسم این است که امروزه تغییرات اپی ژنتیک زیادی را مشاهده می کنیم و همچنین آلودگی هوا بیشتری را شاهد می باشیم از این رو می توان گفت کنترل این دو مسئله کمک شایانی به درمان این بیماری می کند. البته موارد زیادی وجود دارند که موجب تحریک سیستم تنفسی و در واقع آسم می شوند از جمله : ورزش و علل روحی، آلاینده‌ها، عفونت‌ها، بعضی از داروها و همچنین برخی از شغل‌ها. مصرف داروهای گیاهی آسم برای درمان این بیماری بسیار مواثر است در ادامه این گیاهان را به شما معرفی خواهیم کرد.
داروی گیاهی آسم
بیماری آسم یا مشکل تنگی نفس را می توان با داروهای گیاهی آسم از بین برد. در این مقاله ما سعی داشته ایم به این داروهای گیاهی بپردازیم. یکی از این گیاهان مواثر بابونه می باشد این گیاه را می توانید به صورت دمنوش یا استنشاق بخار مصرف کنید. اثر مصرف این گیاه در درمان آسم بسیار بالا است.
یکی از دیگر داروهای گیاهی مواثر در درمان اسم نعناع و یا سوسن می باشد این گیاه نیز خاصیت باز کنندگی مجاری تنفسی را دارا می باشد. استفاده از شربت نعناع و همینطور مصرف دمنوش نعناع می ‌تواند اثرات آسم شما را کاهش دهد و گلو و مجرای تنفسی شما را صاف و باز کند.
پونه نیز یکی از گیاهان بسیار معطر است که از خانواده نعناعیان است، شکل این گیاه به گونه ای است که هرچه به سمت راس این گیاه نزدیک می ‌شویم، برگ هایش کوچک ‌تر می شوند و به شکل تخم مرغ و یا بیضی شکل در می ‌آیند. گل های این گیاه صورتی یا سرخ هستند.
یکی از دیگر داروهای گیاهی آسم چلتوک برنج می باشد. برنج یکی از غذاهای اصلی ما اسیایی ها می باشد و دارای خاصیت های خاص خود می باشد. دمنوش برنج سرشار از ویتامین ب می باشد از این رو ضد یبوست مزمن، ، تقویت کننده مغز و اعصاب و قلب، مانع از ریزش و سفید شدن مو، تنظیم کننده قند خون و تنظیم کننده ضربان قلب می باشد.
یکی از دیگر عوامل مواثر گلپر می باشد. این گیاه دارای گل می باشد و علفی و چند ساله از تیره چتریان است و جالب است بدانید این گیاه بومی ایران است که بیشتر در مناطق کوهستانی رشد می کند.
علایم بیماری آسم
از اصلی ترین علائم آسم می توان از خس خس سینه نام برد که در ادامه موجب تنگی نفس، تنگی قفسه سینه، احساس سفت شدن قفسه سینه و سرفه مکرر می شوند. در این شرایط اصولا با این سرفه های مکرر در ریه خلط نیز تولید می شود اما اصولا بالا آوردن آن کار ساده ای نمی باشد. آگاه باشید که در زمان بروز حمله این خلط به شکل چرک در می آید و علت وجود آن زیاد شدن گلبول های سفید خون می باشد. این گلبول ها را با نام ائوزینوفیل می شناسند. بیماری آسم زمانی که هوا سرد است و یا شخص دچار سرماخوردگی می شود و یا صبح زود و دز طول شب بدتر می شود و تشدید پیدا می کند. افرادی که دچار این بیماری هستند باید از مصرف سیگار و دخانیات دوری کنند و حتی در معرض آن نیز قرار نگیرند. داروهای گیاهی آسم یکی از مواردی هستند که میتوانند از بروز علایم آسم جلوگیری کنند و در کل پروسه درمان این بیماری را کوتاه تر و آسان کنند.
چند روش برای تشخیص آسم
آزمایشات مختلفی برای تشخیص آسم وجود دارند. در این بخش به مهمترین آنها می پردازیم.
یکی از مواثر ترین این آزمایشات چالش متاکولین می باشد : متاکولین یک ماده است که به عنوان یکی از محرک های آسم شناخته می شود. با مصرف استنشاقی این ماده مسیر های تنفسی تنگ می شوند و اگر بدن فرد به این ماده واکنش شدیدی نشان دهد می تواند نشان دهنده این باشد که فرد به آسم مبتلا باشد. این آزمایش را اصولا زمانی که جواب دیگر آزمایشات فرد منفی باشد انجام می دهند.
یکی از دیگر تست ها برای تشخیص آسم تست نیتریک اکساید است : در این تست میزان گاز نیتریک اکساید زا در تنفس فرد اندازه می گیرند و از این رو میزان درصد ابتلای فرد را اندازه گیری می نمایند، اگر میزان گاز نیتریک اکساید در تنفس فرد بالا باشد احتمال ابتلای فرد به آسم بالا می باشد.
تست های تصویربرداری نیز برای تشخیص آسم انجام می شوند: تصویر اشعه ایکس و سی تی اسکن از ریه ها و حفره بینی می تواند نشان دهنده اختلالات مواثر از آسم باشد.
یکی از دیگر آزمایش های کار آمد تست های آلرژی می باشد : تست های آلرژی یکی از شایع ترین انواع آزمایش ها برای تشخیص این بیماری می باشد. این آزمایش از طریق پوست و خون انجام می شود و کار آن تشخیص محرک های آسمی که بیشترین تاثیر را روی فرد دارد می باشد. این محرک ها شامل موارد زیر می شوند : گرد و خاک، قارچ ها و گرده گل ها و قارچ ها و وجود حیوانات خانگی.
یکی از دیگر تست های موجود تست با محرک های این بیماری است : در این تست پزشک میزان انسداد مجراهای تنفسی شما را یک بار قبل از ورزش و یا سرما تست می کند و البته یکبار هم بعد از انجام فعالیت بدنی یا سرما این تست را انجام می دهد و اگر بعد از ورزش مجراهای تنفسی شما تنگ تر شده باشند احتمالا شما به آسم مبتلا هستید.
کنترل و درمان آسم
متاسفانه هنوز درمان قطعی آسم کشف نشده است، از این رو نمی توان این بیماری را ریشه کن کرد، اما می توان این بیماری را کنترل کرد و از بروز علائم آن جلوگیری کرد. با انجام این کار ها شما می توانید احتمال بروز حمله آسم را به صفر برسانید. اگر شما به موقع به پزشک مراجعه کنید و بتوانید با ایشان بیشترین میزان همکاری را داشته باشید می توانید به خوبی بیماری تان را کنترل کنید و از زندگی مطلوبی برخوردار باشید و این به آن صورت است کع در معرض محرک ها قرار نگیرید و همچنین دارو های خود را مرتب مصرف فرمایید. یکی از اصول اولیه کنترل آسم اقدامات پیشگیرانه برای این بیماری می باشد. ین اقدامات شامل دوری از گرد و غبار می باشد شما باید از لباس ها و بالشت هایی که حاوی گرد و خاک هستند دوری کنید و ملحفه و دیگر وسایل خود را هر هفته شستشو دهید و آنها را در آفتاب قرار دهید تا خشک شوند. این شستشو باید با آب داغ صورت پذیرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/155067/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کودکان وقتی دروغ می‌گویند که:

فرزندان کم تحمل نتیجه چه والدینی هستند

فرزندتان با ظاهرش مشکل دارد؟

چگونه الفبا را به کودکان آموزش دهیم؟

خلاقیت های دردسر ساز!

گفتار درمانی: روشی موثر برای بهبود مشکلات گفتاری

چطور برای فرزندانتان وقت بیشتری بگذارید

فکرهای بزرگ کودکانه

آینده کودکان باهوش چگونه خواهد بود؟

چرا بلوغ زودرس خوب نیست؟

از عصبی شدن کودکتان جلوگیری کنید !

انواع تیک عصبی در کودکان !

تبلت چه بر سر کودکانمان می‌آورد؟

همه چیز درباره ی رشد هوش کودکان !

چگونه فرزندم را به مدرسه علاقه‌مند کنم؟

کمک والدین به کلاس اولی‌ها

علائم مدرسه‌هراسی چیست؟

به فرزندتان فحش ندهید!

عوامل عمده مؤثر بر فراگیری دانش آموز

با کودک بد غذا چه کنیم؟

روشهای کاهش استرس بچه های طلاق

استرس در کودکی موجب تغییراتی در سازه‌های اصلی مغز می‌شود

از چه سنی به کودک بیاموزیم بدون اجازه وسایل دیگران را برندارد؟

تصورات اشتباه درباره «بغلی شدن» کودکان

تست هوش برای کودکان 4 تا 10 ساله

چگونه اعتماد به‌ نفس کودک را افزایش دهیم؟

استرس دیر شدن مدرسه و آثار آن بر روحیه و درس فرزند شما

اهمیت گذراندن وقت کافی با فرزندان

بازی‌ درمانی، چیست؟

اختلافات والدین چه بر سر کودکان می آورد؟

دست نزن عزیزم

چرا کودکم در مدرسه پرخاشگر است؟

چگونه کودکان را به کتاب خواندن علاقه مند کنیم؟

دردسرهای حواس پرت

اگر کودک افسرده دارید بخوانید !

تو ،اونو بیشتر از من دوست داری!

تبعیض بین فرزندان روی اعصاب بچه هاراه میرود

کودکان نیز افسرده می شوند

​اعتماد به نفس کودک را با این جملات بالا ببرید

تبلت کودکان را باهوش میکند؟!

فرزندان مادران شاغل سالم ترند یا خانه دار؟

از چه سنی به کودکمان زبان و ریاضی یاد بدهیم؟

آموزش عشق و نفرت به بچه ها !

مزایا و معایب تک‌فرزندی !

هر لباسی را در حضور کودکان نپوشید

کدام بچه‌ها صاحب شغل می‌شوند؟

اوتیسم و راههای کاهش آن در کودکان

علت مکیدن انگشت در نوزادان

علل اختلالات یادگیری در کودکان چیست؟

اگر برای کودکم تبلت نخرم عقده ای می شود!