آریا بانو

آخرين مطالب

بسته اخبار اجتماعی در روز سه‌شنبه

آغاز تحقیقات پلیسی در مورد قتل همسر دوم نجفی/ واردات 36 میلیارد تومان داروی فوریتی و تک‌نسخه‌ای اجتماعي

آغاز تحقیقات پلیسی در مورد قتل همسر دوم نجفی/ واردات 36 میلیارد تومان داروی فوریتی و تک‌نسخه‌ای
  بزرگنمايي:

آریا بانو - "مرور حواشی ازدواج دوم «شهردار سابق» از آغاز تا پایان، واردات 36 میلیارد تومان داروی فوریتی و تک‌نسخه‌ای، توهمی که خشکسالی و سدها برای سودجویان ایجاد کرده است، آغاز تحقیقات پلیسی در مورد قتل همسر دوم نجفی، خطوط ویژه تهران افزایش می یابد؟، بارش شدید باران در هفت استان، امضاهای کثیف دارویی؛ دست چه کسانی در کار است؟" از مهم‌ترین عناوین خبریِ اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
مرور حواشی ازدواج دوم «شهردار سابق» از آغاز تا پایان
با انتشار خبر قتل میترا استاد، همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران بسیاری از اذهان متوجه حواشی پیرامون ازدواج وی و همزمانی اش با ماجرای استعفا از شهرداری تهران شد، همین موضوع بهانه گزارشی شد تا خبرنگار ایسنا به مرور این حواشی بپردازد.
در ابتدای این گزارش آمده است: هیچ‌یک از 21 عضو شورای شهر تهران که سرخوش از پیروزی قاطع بر رقبایشان در انتخابات، «محمدعلی نجفی» را برای هدایت شهرداری تهران روانه ساختمان بهشت کرده بودند، گمان نمی‌کردند اولین انتخابشان برای تهران آنقدر حاشیه‌ساز شود که پس از استعفا از آخرین مسئولیت نیز همچنان نامش بر سر زبان‌ها باشد؛ آن هم با خبر یک قتل.
واردات 36 میلیارد تومان داروی فوریتی و تک‌نسخه‌ای
فرجی، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اعلام کرد که برای حدود پنج ماه آینده ذخیره دارویی فراهم شده است.
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه متولی تأمین داروهای تک‌نسخه‌ای در حال حاضر فقط سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر و شرکت بازرگانی سها کیش است، گفت: با ساز و کاری که در داروخانه هلال احمر و وزارت بهداشت و درمان در نظر گرفته شد، روال خوبی برای تأمین داروهای تک‌نسخه‌ای در داروخانه لحاظ شده است.
آغاز تحقیقات پلیسی در مورد قتل همسر دوم نجفی
تحقیقات پلیسی و قضائی در پرونده مرگ همسر دوم شهردار اسبق تهران آغاز شد.
حوالی ساعت 13 ظهر امروز خبری در مورد مرگ زنی معروف به «میترا» به مقامات قضائی و انتظامی اطلاع داده شد. دقایقی بعد مأموران پلیس و قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در محل حاضر شدند. شهریاری اعلام کرده که بر اساس اطلاعات موجود، زن جوان همسر دوم محمدعلی نجفی _ شهردار اسبق تهران_ بوده که در خانه مسکونی خود بر اثر اصابت گلوله به قتل رسیده است.
توهمی که خشکسالی و سدها برای سودجویان ایجاد کرده است
محمد رستمی، عضو هیأت علمی پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری با اشاره به اینکه خطر وقوع سیل در طی زمان افزایش یافته است، گفت: خشکسالی‌های اخیر و احداث سدها در بالادست محدوده‌های شهری و روستایی منجر به کاهش جریان‌های ورودی به رودخانه‌ها شده است و این تصور برای اهالی منطقه به‌ویژه مجاوران رودخانه به‌وجود آمده که بستر واقعی رودخانه همان بستر جاری است. به همین دلیل سودجویان و متخلفان در غیاب حافظان، ناظران و مسئولان منطقه، عرصه را برای تصرف بستر آبراهه‌ها و مسیل‌ها فراهم می‌بینند.
خطوط ویژه تهران افزایش می‌یابد؟
سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره اینکه آیا احتمال افزایش خطوط ویژه در تهران وجود دارد یا خیر؟ گفت: در مورد راه اندازی خطوط ویژه جدید برنامه‌ای نداریم و تهران نیز با شرایط فعلی دیگر چنین ظرفیتی ندارد که بخواهیم خطوط ویژه را افزایش دهیم.
تأثیر «بِرند» مدارس غیرانتفاعی بر شهریه‌ها
مجتبی زینی وند، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به الگوی شهریه مدارس غیر دولتی، گفت: متناسب با این الگو، هزینه شهریه مدارس غیردولتی متناسب با هزینه‌های تمام شده و بر اساس برنامه‌هایی که مدارس غیردولتی ارائه می‌دهند، مشخص می‌شود.
وی درباره میزان افزایش شهریه به نسبت سال گذشته گفت: میزان افزایش شهریه‌ها در مدارس با همدیگر فرق می‌کنند اما سقف اضافی شهریه، بر اساس قانون بیشتر از نرخ تورم رسمی کشور که توسط بانک مرکزی اعلام می‌شود، نداشتیم. بانک مرکزی تورم را حدود 30 درصد اعلام کرده ولی ما کمتر از این میزان افزایش قیمت داشته ایم.
فراز و فرودهای لایحه «کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان‌های ساحلی»
حسین رجب صلاحی، معاون سازمان‌شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور آخرین وضعیت لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان‌های ساحلی و کلان شهرها با مشارکت بخش خصوصی را تشریح کرد و گفت: درصدد رفع مشکلات پیش روی این لایحه هستیم.
وی لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهرها با مشارکت بخش خصوصی را تشریح کرد وگفت: این لایحه در مهرماه سال 96 با امضای رئیس جمهوری به مجلس ارسال شد و شش ماده دارد. مواد 1 و 2 این لایحه در خصوص قیمت تضمینی برق حاصل از زباله سوزها در سیستم‌های زباله‌سوزی و گازی سازی است.
بارش شدید باران در هفت استان
احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش هشت درجه‌ای دما در سواحل دریای خزر گفت: فردا (8 خردادماه) بیشترین مقدار بارش برای استان‌های مازندران، گلستان، شرق تهران، ارتفاعات استان‌های سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و کرمان پیش‌بینی می‌شود.
آغاز ثبت نام کلاس‌اولی‌ها + شرایط و نحوه ثبت‌نام
ثبت نام کلاس اولی‌ها از ابتدای این هفته در 61 هزار مدرسه ابتدایی شروع شده است؛ ثبت نام در مدارس دولتی براساس محدوده جغرافیایی صورت می‌گیرد و خانواده‌ها باید مدارک احراز محل سکونت خود را در موقع ثبت نام به مدرسه ارائه کنند.
زمان ثبت‌نام مدارس شاهد نیز از چهارم خرداد برای ورودی پایه اول ابتدایی آغاز شده است. متقاضیان ورود به مدارس شاهد الزاماً باید به سایت سجا مراجعه و بر اساس کد ملی و اطلاعات دریافتی، مرحله اول ثبت‌نام را انجام دهند. مراجعین قبل از دریافت کد رهگیری نباید از سایت خارج شوند، زیرا اگر کد مذکور را دریافت نکنند ثبت‌نام آن‌ها قطعی نخواهد بود.
امضاهای کثیف دارویی؛ دست چه کسانی در کار است؟
«مافیای دارو» و «رانت دارویی»؛ واژه‌هایی که هر از گاهی نُقل محافل سلامت شده و یک تغییر سیاستی یا مدیریتی کافی است که این آتش زیر خاکستر، جنجالی تازه به پا کند. اخیراً هم طرح "امضاهای طلایی در سازمان غذا و دارو" از سوی وزیر بهداشت، این پرسش اساسی را مطرح کرده که چگونه عده‌ای از جان مردم به سود حساب‌های بانکی خود بهره می‌برند؟.
دکتر عباس کبریایی‌زاده، نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی با بیان اینکه ما تبلور امضاهای طلایی را در ایجاد مزیت رقابتی به نفع واردات می‌دانیم، می‌گوید: بحث امضای طلایی موضوعی است که همواره صاحبان صنعت دارو، نسبت به آن معترض بوده‌اند. ما به عنوان سندیکای صاحبان صنایع دارویی از آقای وزیر تشکر می‌کنیم که به بحث امضاهای طلایی ورود کردند. بالاخره امضاهای طلایی وجود دارند و منجر به بر هم خوردن تعادل صرفه اقتصادی تولید نسبت به واردات شده است و این موضوعی است که امیدواریم به درستی به آن پرداخته شود و فقط در حد شعار باقی نماند. ما تبلور امضاهای طلایی را در ایجاد مزیت رقابتی به نفع واردات می‌دانیم که باعث شده است سودآوری را در بخش واردات قابل توجه برای سرمایه‌گزاران و هجمه سرمایه‌گزاران سیاسی به سمت واردات را رقم بزند.
حل یک مشکل برای درخواست طرح ترافیک / عدم استعفای اعضای شورا برای شرکت در انتخابات مجلس
محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه 85 درصد قطعات مترو که در گمرک مانده بود ترخیص شده و 15 درصد باقی مانده است، گفت: اگر مسئولان مترو نتوانند این 15 درصد را نیز با کمک دولت ترخیص کنند از بی‌عرضه‌گی‌شان است.
هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اعضای شورای شهر برای حضور در انتخابات مجلس استعفا داده‌اند یا نه؟ گفت: هیچ کدام از اعضای شورای شهر استعفایی را برای این منظور ارائه ندادند و همه تا 1400 در خدمت مردم هستند.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
پیگیری پرونده " بیرانوند" از طریق مراجع قضائی توسط پلیس
امضاهای کثیف دارویی؛ دست چه کسانی در کار است؟
آغاز تحقیقات پلیسی در مورد قتل همسر دوم نجفی
مجازات «بی‌حجابی» در معابر اعلام شد
آخرین وضعیت پرونده قتل همسر دوم نجفی / کسی هنوز دستگیر نشده است
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/164706/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استعدادیابی کودکان از روی رفتارشان!

علل جالب دروغگویی کودکان و راه درمان آن

16 راهکاری که والدین کلاس اولی‌ها باید بدانند

نحوه کمک به کودکان بعد از آسیب روانی

روش های تشویق کردن یکی از فرزندان برای جلوگیری از حسادت فرزند دیگر

بچه های زیر هفت سال چطور با طلاق کنار می آیند؟

علل، نشانه ها و درمان وسواس در کودکان

علت جیغ زدن کودکان چیست؟

با دوست خیالی کودکمان چه کنیم؟

علل خشم در نوجوانان

علل جیغ زدن کودک نوپا و روش صحیح برخورد با آن

با کدام ساز برای آموزش موسیقی به کودکان شروع کنیم؟

راهکارهایی برای پرورش کودکان شاد

روشهایی برای تقویت حس کنجکاوی در کودکان

اختلال یادگیری در کودکان چه علائمی دارد؟

روش های انتخاب معلم خصوصی مناسب

راه های مسئولیت پذیر کردن فرزندان

فواید آموزش موسیقی به کودک

انواع کودک آزاری و نکاتی درباره آن

رفتار با کودکان سرطانی

علل جیغ زدن کودکان و نحوه صحیح برخورد با آنها

مهم ترین نیازهای عاطفی کودک چیست؟

رفتارهایی که نشان میدهد کودک شما در آینده مهندس میشود !

لجبازی کودکان هنگام لباس پوشیدن

چند روش مناسب برای تنبیه کودکان

نحوه رفتار با کودک 4 ساله

بهترین سن یادگیری انواع موسیقی

طبیعت منبع الهام و اکتشاف کودک

تاثیر نقاشی بر عملکرد ذهنی و جسمی کودک

مشاوره کودک

کودکتان را به آشپزی کردن تشویق کنید

باغبان کوچک| معجزه تعامل کودک با گل و گیاه

بعد از دیدن چه علائمی باید به توانایی ذهنی کودک شک کرد؟

روان درمانی کودکان

روشهایی برای درک مفهوم زمان به کودک

خرید اسباب‌ بازی‌ زیاد چه تأثیری بر کودکان دارد؟

روشهایی برای تشویق کودک به حرف گوش کردن

عوامل موثر بر حسادت در بین فرزندان

نکاتی که باید با در رفتار با کودک عصبی در نظر داشت

علائم، روش های پیشگیری و درمان انزواطلبی کودکان

کودک نابغه شما این نشانه ها را دارد؟!

در مورد کودکان کریستالی چه میدانید؟

سخت گیری والدین برای کودکان

آرایش کودکان چه مضراتی دارد و والدین چگونه با آن برخورد کنند؟

چه عواملی سبب می شود کودکان بزهکار شوند؟

سن تنها بیرون رفتن فرزندان

چگونه با 7 عادت ناخوشایند کودک مقابله کنیم؟

شادابی در مدرسه برای رشد دانش‌آموز

با استرس کودکان در مورد شیوع بیماری کرونا چه کنیم؟

کودکان برون گرا چه ویژگیهایی دارد؟