آریا بانو

آخرين مطالب

چگونه عفونت قارچی ناخن را بشناسیم؟ پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - عفونت قارچی ناخن همیشه آسیب‌زننده نیست، اما ممکن است باعث تغییر رنگ ناخوشایند ناخن و خارش اطراف آن شود.
نبض ما – عفونت قارچی ناخن زمانی رخ می دهد که قارچ به ناخن دست یا پا و یا به پوست زیر ناخن حمله کند. قارچ ها می توانند از طریق بریدگی های کوچکی که ممکن است بر روی پوست اطراف ناخن وجود داشته باشند و یا از طریق فاصله بین ناخن و بستر ناخن، به ناخن شما حمله کنند.
اگر شما به لحاظ جسمانی سالم هستید، به احتمال زیاد عفونت قارچی ناخن موجب بروز مشکلات جدی نمی شود اما ممکن است باعث بد شکل شدن، آسیب دیدن و دردناک شدن ناخن و یا بستر ناخن شود. اگر شما از بیماری هایی مانند دیابت و یا ضعف سیستم ایمنی بدن رنج می برید، عفونت قارچی ناخن ممکن است منجر به مشکلات جدی تری شود. اگر از این گونه بیماری ها رنج می برید حتما بعد از مشاهده عفونت قارچی ناخن به پزشک مراجعه کرده و برای درمان آن اقدام نمایید.
علائم عفونت قارچی ناخن چه چیزهایی هستند؟
هنگامی که شما به عفونت قارچی ناخن مبتلا می شوید، احتمالا پوشیدن کفش ، راه رفتن و یا ایستادن برای مدتی طولانی دشوار و یا حتی دردناک خواهد بود. همچنین این عفونت می تواند به سایر ناخن های شما نیز منتقل شود. با گذشت زمان، عفونت قارچی ناخن می تواند آسیب های دائمی به ناخن و یا بستر ناخن شما وارد آورد.
نشانه‌های عفونت قارچی ناخن این‌ها هستند:
ناخن‌ها به رنگ زرد یا قهوه‌ای درمی‌آیند. این تغییر رنگ از نوک ناخن‌ها شروع می‌شود و در عرض آن‌ها گسترش می‌یابد. این ناخن‌ها ممکن است شکاف بردارند یا تکه‌تکه شوند. خرده‌ریزهایی زیر ناخن‌ها جمع می‌شوند. درنهایت ممکن است ناخن از جای خود بلند شود و از بسترش جدا شود. قوام پودری، نرم یا خشک ناخن.

عوارض قارچ های ناخن
لازم است بدانید نادیده گرفتن این عفونت قارچی که معمولا در انگشتان پاها دیده می شود، می تواند عوارض و عواقب ناخوشایند زیر را داشته باشد:
درد پاها
با گذشت زمان، ناخن مورد هدف قارچ ها می تواند ضخیم شود و تغییر شکل دهد و این باعث احساس درد می شود. گاه به قدری که راه رفتن و پوشیدن کفش برای فرد واقعا مشکل می شود.
گسترش قارچ
در برخی مواقع عفونت قارچی درمان نشده می تواند به اطراف ناخن، پوست پا و حتی ناخن ها و انگشتان دیگر منتشر شود. این عارضه ای شایع در پای ورزشکاران است. شرایطی که پوست قرمز، ملتهب و گاه ترک خورده می شود و احساس خارش، آزاردهنده ترین مشکل خواهد بود. این قارچ ها همچنین می توانند منجر به عفونت های تناسلی در فرد شوند.
عفونت های گسترده
ابتلا به عفونت های قارچی ، نگرانی اصلی بیماران دیابتی و بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی است. اگر عفونت قارچی ناخن انگشتان پا به پوست پا گسترش پیدا کند و باعث ترک و شکاف شود، باکتری ها این ناحیه را مورد حمله قرار داده و چیزی که نتیجه می شود سلولیت است. شرایطی که باعث التهاب، تورم و قرمزی پوست می شود و درمان آن استفاده از آنتی بیوتیک هاست.
در موارد شدید عفونت می تواند به خون وارد شده و تهدید کننده زندگی باشد و فراموش نکنید همه اینها با یک عفونت قارچی ساده شروع می شود.
از دست دادن ناخن ها
در برخی موارد عفونت قارچی ناخن می تواند کاملا بستر ناخن را در بر بگیرد. در این شرایط بخش سست ناخن باید جدا شود. حتی اگر ناخن عفونی شل نشود، در موارد شدید بیماری که عفونت قارچی درمان نشده باقی مانده، لازم است ناخن برداشته شود تا محیط مرطوب و مناسب گسترش عفونت از بین برود.

درمان عفونت قارچی ناخن چگونه است؟
اگر تصمیم گرفته اید که عفونت قارچی ناخن خود را درمان کنید، می توانید از دارو های ضد قارچ بدون نسخه که به صورت کرم، لوسیون و پولیش هستند استفاده کنید. می توانید به پزشک نیز مراجعه کنید. پزشک ممکن است داروی قویتری را برایتان تجویز کند.
قرص های ضدقارچ موثرترین دارو ها برای درمان عفونت های قارچی ناخن شدید هستند. البته ممکن است این قرص ها مقداری گران قیمت بوده و عوارض جانبی خطرناکی نیز داشته باشند. این قرص ها را حتما زیر نظر پزشکتان مصرف کنید.

عفونت قارچی ناخن معمولا پس از درمان دوباره عود می کند. بهتر است برای پیشگیری از بروز این اتفاق موارد زیر را رعایت کنید:
قبل از خواب پاهای خود را بشویید و به دقت خشک کنید. کفش هایی بپوشید که امکان تبادل هوا داشته و به رطوبت اجازه بدهند که از کفش خارج شود. بعد از در آوردن کفش از پایتان آنها را تا زمانی که خشک نشده اند دوباره نپوشید. جوراب بپوشید و بعد از هر بار عرق کردن پا آنها را عوض کنید. لوازم شخصی مانند ناخن گیر، سوهان ناخن، جوراب و حوله خود را با دیگران به اشتراک نگذارید. در رختکن، حمام و یا استخر ها از دمپایی و یا صندل های مناسب استفاده کنید. نبض ما – گردآوری
منابع
تبیان، مجله شفاجو، همشهری

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/191889/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حرف هایی که نباید به یک فرد افسرده بزنید

قلب شما هم صبح شنبه را دوست ندارد!

چه کسانی به موفقیت دیگران غبطه نمی خورند؟

مواظب حرف زدن خود باشید!

10 دلیلی که باعث می‌شود از شغل خود متنفر باشید

علائمی که می گویند اضطراب دارید

از کجا بفهمیم غمگین هستیم یا افسرده؟

فیلم غمگین ببینید تا آرام‌تر شوید

همراهی با فرزندان تا کجا؟

4 مشکل سلامت روانی که در بین زنان متداول‌تر است

وقتی صبرتان لبریز می‌شود چه باید بکنید

نشانه های تشخیص استرس بیش از حد چیست؟

ذهن ناخودآگاهتان را از نو برنامه‌ نویسی کنید

وسواس فکری

چرا همه آدمها به دنیا از دیدی متفاوت نگاه می‌کنند؟

کسب احترام، با این راه‌های ساده

8 نشانه که علامت استرس کاری هستند

علت حرف زدن در خواب برخی افراد چیست؟

این رفتارها جسم و روان تان را تخریب می کنند

10 نکته برای اینکه با وجود استرس راحت بخوابید

چرا شکست می‌خوریم؟

علت افسردگی زنان، در مراحل مختلف زندگی

چرا برخی از افراد از پیر شدن می‌ترسند؟

چگونه با مرگ عزیزان کنار بیاییم؟

اگر می‌خواهید آدم دل‌چسب‌تری باشید،رمان بخوانید!

با این روشها افسردگی را فراموش کنید

چطور مچ یک دروغگو را بگیرید؟

وقتی خبر ازدواج مجدد همسر سابقتان شما را به هم می‌ریزد

وقتی والدینتان خیانت می‌کنند چه باید بکنید

اعتماد چیزی که این روزها گم شده

چگونه در 50 سالگی جوانتر به نظر برسید!

چگونه میان خواهر و برادرها مصالحه کنیم؟

نقش خانواده در عبور ایمن نوجوان از فضای مجازی

بلوغ زودرس نوجوانان امروز، از علل تا راه های درمان

چطور مهرطلب ها را بشناسیم؟

آیا افراد باهوش‌ احمق‌اند؟

اگر دوست تان این ویژگی ها را دارد، دشمن شماست

دلشوره‌ و اضطراب ناگهانی را جدی بگیرید!

زبان بدن شما چه می گوید؟

چرا باید راز دار باشیم؟

فعالیت زیاد در شبکه‌های اجتماعی باعث افسردگی میشود

چرا اعتماد به نفسم پایین است؟

چرا وقتی عصبانی هستم به دیگران گیر می دهم؟

مدیریت زمان با این 8 ترفند مهم

اصلی ترین درمان های وسواس را بشناسیم

اختلال یادگیری چیست؟

با چنین روش هایی فقیر باقی می مانید!

راهکارهای ساده برای مدیریت افسردگی

گروه درمانی چیست؟

این عادت ها را همین حالا کنار بگذارید