آریا بانو

آخرين مطالب

دبیرانجمن کریکت ایران: اگر بانوان حمایت شوند یکی از سکوهای آسیایی را فتح می کنند ورزشي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - شیراز- ایرنا- دبیر انجمن کریکت ایران گفت: قول می دهم در صورتی که تیم کریکت بانوان ایران حمایت شود یکی از سکوهای اول تا سوم آسیا را فتح خواهیم کرد.

هدا محمد جعفر عصر پنجشنبه درحاشیه برگزاری رقابت های کریکت بانوان کشور در گفت وگو با خبرنگارایرنا در شیراز بیان کرد: درتهیه زیرساخت های این رشته به ویژه ابزارآن که اکثرا وارداتی و گران است در مضیقه هستیم .
وی بیان کرد:‌ انتظار داریم حداقل برای وارد کردن وسایل مورد نیازحق گمرکی گرفته نشود تا این ابزارها ارزانتر در اختیار علاقه مندان قرار داده شود .
وی اضافه کرد : از مسئولان وزارت ورزش و جوانان می خواهیم بودجه خاصی در این اختیاراین رشته قراردهند چرا که کریکت هم مسابقات آسیایی و هم مسابقات جهانی دارد و ما هم می توانیم برروی سکوها ی جهانی و آسیایی قرار گیریم و برای تحقق این امر باید نگاه مسئولان تغییر کند.
وی افزود : اگر حمایت محمد علیپور رییس فدراسیون انجمن های ورزشی و محمد حسن عالمی رئیس انجمن کریکت ایران نبود، نمی توانستیم فعالیت و حتی مسابقات کشوری برگزار کنیم ازاین رو اینگونه حمایت ها جای تقدیر دارد و امیدوارم این روند نیز برای رشد کریکت بانوان ادامه یابد.
دبیر انجمن کریکت ایران ادامه داد:‌ هم اینک 15 استان کشور دراین رشته و در رده بانوان فعال هستند و برای توسعه این رشته که از بازی های بومی ایران زمین بوده نیاز به حمایت داریم.
محمد جعفر با بیان اینکه کریکت بانوان ایران از سال 1385 فعالیت خود را آغاز کردافزود : علاقه مندان و استعدادهایی که وجود دارد سبب شد رشد قابل توجهی در آسیا داشته باشیم وهم اینک در رتبه ششم این قاره قرار داریم و این در حالی است که کشورهای پاکستان وهندوستان در دنیا حرف اول را در این رشته می زنند.
وی بیان کرد: ازدیگرمشکلات این رشته پخش نشدن مسابقات کریکت ازتلویزیون است به همین دلیل کسانی که می خواهند حمایت کنند چون مسابقه پخش نمی شود، آنها هم استقبال نمی کنند ضمن اینکه دیگر رسانه ها هم کمتر به این رشته جذاب می پردازند .
محمد جعفر افزود: تیم ملی کریکت بانوان ایران خود را برای انجام مسابقات آسیایی 2017 آماده می کند و سعی داریم تا پیش از شروع این رقابت ها چندین دوره اردو بر گزار کنیم و می کوشیم یک اردوی برون مرزی هم داشته باشیم و پس از آن هم باید تیم را برای رقابت های المپیک آسیایی 2018 اندونزی آماده کنیم .
دبیرانجمن کریکت در مورد آموزش این رشته هم گفت :‌ در زمینه آموزش داوری و مربیگری زیر نظرمدرسان آسیایی چندین دوره کلاس برگزارکردیم و در حال رایزنی هستم برای تیم ملی بانوان ایران یک مربی خوب خارجی بیاوریم تا هم بازیکنان را ا
آموزش دهند و هم مربیان فعال از این فرصت استفاده کنند .
وی اضافه کرد: برای کلاس های آموزشی که در پیش داریم همه استان های فعال در این رشته را موظف کردیم که یک خانم و یک آقا را حتما اعزام کنند.
محمد جعفر گفت: استان سیستان و بلوچستان در این رشته که بومی آن محل است امکانات بسیار خوبی دارد و قرار است اردوی تیم ملی را در شهر زاهدان برگزار کنیم ضمن اینکه خراسان رضوی، کرمان، بوشهر و فارس هم پیشرفت خوبی داشته اند .
دبیر انجمن کریکت ایران درمورد میزبانی شیراز هم گفت: آنها تلاش کردند و امکاناتی را برای هرچه بهتر شدن این رقابت ها فراهم کردند اما زمین بازی شرایط خوبی نداشت با این حال جای تقدیر دارد و امیدواریم مسئولان ورزش فارس به این رشته ورزشی که فارس می تواند در آن برروی سکو قرار گیرد نگاه ویژه ای داشته باشند .
وی در خصوص سطح مسابقات بانوان که در شیراز بر گزارشد گفت: متاسفانه از 15 استان فعال دراین رشته به دلیل مشکلات مالی فقط هشت تیم شرکت کردند و از آنجا که این رقابت ها انتخابی تیم ملی بود در سطح بسیار خوبی برگزارشد .
وی گفت: تیم بانوان فارس در این دوره ازمسابقات خوب ظاهر شد و کسب مقام چهارم برای این تیم جوان بسیارخوب است و چند بازیکن این تیم شایستگی دعوت به تیم ملی را دارند و باید ازعبدالله قنبری مسئول کمیته کریکت فارس نیزتقدیر کنیم، آنها جای پیشرفت دارند.
به گزارش ایرنا دررقابت های کریکت بانوان کشور که به مدت پنج روز درورزشگاه 22 بهمن شیرازو با حضور هشت تیم برگزار شد، تیم کرمان عنوان نخست را کسب کرد و تیم های خراسان رضوی ،بوشهر و فارس هم به ترتیب دوم تا چهارم شدند .
خبرنگار: حمیدرضا خلیقی

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/19395/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ویژگی های یک تصمیم خوب

راهکار پیشرفت تصاعدی در زندگی

آلزایمر چیست و آیا آلزایمر قابل پیشگیری است؟

افرادی که ترس از جنون دارند

با فیلم دیدن مشکلات روحی‌تان را درمان کنید!

چگونه بر رخوت ساعت 3 بعدازظهر غلبه کنیم

راز و رمز محبوبیت نزد مردم

خنده چگونه به وجود می آید و فواید خنده چیست؟

10 عادت اشتباه در اولین ملاقات

19 تغییری که همراه با ورود کودک به زندگی ایجاد می‌شود

چهار روش موثر برای احیای انگیزش درونی

بیماری های شدید جسمی با روح و روان چه می کنند؟

چرا برخی اشتباهات خود را می‌پذیرند و بقیه نه ؟

آیا من خوش بختم؟

من هیچ وقت به درد هیچ کاری نمیخورم

با ازدواج نمی توان بیماری افسردگی را درمان کرد

چه زمانی و چگونه نه بگوییم؟

چرا ما به بحران نیازمندیم؟

7 نکته ای که سحرخیزی شما را تضمین می کند !

راز جذابیت انسان های دوست داشتنی

نیمی از سال از خودم متنفرم

این اختلالات روانی با مرگ زودرس همراهند

کاهش سوءتفاهم با این روشها

خلاقیت و عوامل موثر بر خلاقیت

چطور افکار مزاحم را از ذهنتان بیرون کنید

استرس ات را بکُش

چگونه می توان در ذهن دیگران ماندگار شد؟

دستورالعمل مولانا برای تغییر فوری!

حواس پرتی و علل آن و راهکارهایی برای جلوگیری از آن

متداول‌ترین عوامل ایجاد استرس

«با کلاس» هستید؟ یا «با کلاس نما»؟

ابزاری خطرناک در دست نوجوان شما!

وقتی با افسردگی پیر می شویم!

چرا تنبل‌ها موفق ترند؟

17 خطایی که در زندگی با آن روبرو هستید

چگونه باهوش تر باشیم؟

همدلی با دیگران چه مزایایی در زندگی ما دارد؟

دلایل حواس پرتی چیست و چگونه می توان جلوی آن را گرفت؟

چگونه تمرکز مغزی و حافظه را به طور طبیعی تقویت کنیم؟

6 مانع موفقیت کسب و کار در منزل

یکی از علل افسردگی در زنان ، اختلاف حقوق آنها با مردان است؟!

پنج گام برای مدیریت خشم

اگر این روزها روزهای پر مشغله داشتید مغزتان را استراحت دهید

جذابیت زنانه در دهه چهارم زندگی

تاثیر مشکلات خانوادگی بر آینده فرزندان

دختران افسردگی را از مادر به ارث می برند یا پدر؟!

شوهرم چند وقتی است همسر موقت دارد!!

کم رویی چیست و راههای مبارزه با کمرویی کدامند؟

علت دعوا کردن و یادگیری اصول دعوا کردن

ویژگی‌های خانواده سالم و ناسالم