آریا بانو

آخرين مطالب

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان:

دوران دفاع مقدس تجربه‌ای موفق در سبک زندگی جهادی بود اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ازدواج‌ها موفق بوده است، گفت: در دوران دفاع مقدس تجربه موفقی در سبک زندگی جهادی داشتیم و شاهد شکوفایی در این خصوص بودیم.

به گزارش ایسنا، مریم مجتهدزاده در جلسه نشست مشاورین بانوان فرمانداری‌های خوزستان اظهار کرد: برادرانی که به عنوان سرداران هشت سال دفاع مقدس حضورداشتند به نقش زنان در دفاع مقدس معتقد هستند. به طوری که رییس سازمان روحانیون در جلسه‌ای عنوان کردند که در زمان جنگ با کمبود نیرو مواجه شده بودند و پس از بررسی برای حضور بیشتر در جنگ متوجه شدند که باید از ظرفیت مادران و همسران استفاده کنند که پس از فراخوان در جلسات خانگی از زنان خواستند که بر حضور جوانان در جبهه‌ها تاکید کنند و پس از این اقدام با حجم فزاینده حضور جوانان در جبهه‌ها مواجه شدیم.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نقش زنان در دفاع مقدس افزود: ایشان تاکید دارند که زنان بودند که حضور در جنگ را به عنوان یک ارزش مطرح کردند و موجبات تشویق مردان برای حضور در جنگ را فراهم کردند. بنابراین نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس نقشی نیست که به آن پرداخته نشود و فلسفه تشکیل سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس نیز به دلیل اهمیت نقش زنان بوده است. این سازمان در همه استان‌های کشور تشکیل شده و این نشان از توجه نظام به نقش زنان در دوره هشت سال دفاع مقدس دارد.
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری معتقد هستند که اگر بخواهیم به نقش زنان در دفاع مقدس بپردازیم قلم قاصر از پرداختن به این نقش است.
مجتهدزاده با بیان اینکه اعضای خانواده خوزستانی‌ها به صورت مستقیم در دوران دفاع مقدس حضور داشتند، تصریح کرد: نقش استان خوزستان در تعیین آینده، استحکام و تثبیت نظام بر کسی پوشیده نیست.
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس بیان کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس یک دوران تاریخ‌ساز و هویت‌ساز بوده است اما برای اینکه بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم چه برنامه‌ای داریم؟ چه مختصات مثبتی از این دوران وجود داشته که می‌توانیم برای رقم زدن آینده از آن بهره ببریم؟
مجتهدزاده گفت: بحث دفاع مقدس موجبات وفاق و همدلی را ایجاد کرده است. هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که دفاع مقدس به یک جناح خاص مرتبط است. زمانی که بحث ارزش‌ها و حفظ خاک وطن مطرح شد از همه قومیت‌ها مخصوصا ابتدا خوزستان و بعد همه اقشار وارد شدند و از کشور دفاع کردند.
وی تصریح کرد: عهدنامه ترکمانچای موجب سرافکندگی کشور شد اما همین طور که حضرت آقا فرمودند افتخار دفاع مقدس سال‌ها برای ما باقی می‌ماند. اما چگونه این افتخار را به نسل جوان منتقل کنیم؟
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ازدواج‌ها موفق بوده است، عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس تجربه موفقی در سبک زندگی جهادی داشتیم و شاهد شکوفایی در این خصوص بودیم که باید این موارد را با استفاده از تجربه و برگزاری کارگاه‌هایی به نسل‌ جوان منتقل کنیم. البته گروه پژهشی ما یک سری راهکارها ارایه داده است اما راهکارها باید متناسب با هر استان باشند.
مجتهدزاده با اشاره به بحث کارآفرینی در خوزستان افزود: در خوزستان یک فصل زمان پیک حضور مسافران راهیان نور است که معمولا راهیان نور بهره‌ای را از خوزستان به عنوان سوغات می‌گیرند که بهترین فرصت برای ایجاد کارآفرینی در خوزستان است. باید نمادهای دفاع مقدس با هنر زنان استان خوزستان در قالب بازارچه‌هایی عرضه شود. در خوزستان ظرفیت خوبی وجود دارد که باید از این ظرفیت در ابعاد معنوی، اجتماعی و ترویج سبک زندگی جهادی استفاده کنیم.
وی گفت: در این خصوص می‌خواهیم با یک برنامه منسجم کارها را پیش ببریم. گام نخست تشکیل کارگروه مادران شهدا است. در حال حاضر باید مادران شهیدان مدافع حرم را وارد میدان کنیم و اگر مادرانی از دفاع مقدس وجود دارند که خاطرات آن دوران را به یاد دارند باید از ظرفیت آنها نیز استفاده شود.
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تصریح کرد: همچنین باید کارگروه خواهران شهدا تشکیل شود. ما هرچه را در اسلام داریم به واسطه حضرت زینب(س) است. بنیان‌گذار ترویج دفاع مقدس ایشان بودند و در حقیقت کسی که انقلاب را زنده نگه داشت، ایشان بود.
مجتهدزاده ادامه داد: ما آنچنان که باید از ظرفیت خواهران شهدا استفاده نمی کنیم. در حال حاضر کارگروه خواهران شهدا تحت عنوان پیام‌آوران عاشورا در تهران در حوزه ملی ثبت و تشکیل شده است. کارگروه خواهران در خوزستان نیز پس از مراحل ثبت در تهران تحت عنوان پیام‌آوران عاشورا ثبت استانی خواهد شد. همه فعالیت‌ها در این خصوص در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد انجام می‌شود.
وی بیان کرد: کارگروه رزمندگان، همسران جانبازان و خواهرانی که خود رزمنده بودند نیز در تهران تشکیل شده که 1300 نفر از خواهران فعال در این کارگروه حضور دارند. مراحل ثبت این کارگروه انجام شده و فعال است.
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دختران شهدا هستند که راه پدرانشان که فرماندهان اصلی جنگ بودند را ادمه می‌دهند و باید ادامه‌دهنده راه پدران شهیدشان باشند. همچنین همسران شهدا می‌توانند خاطراتشان را ثبت کنند.
مجتهدزاده با بیان اینکه در حال حاضر برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس بر جوانان هدف‌گذاری شده است، تصریح کرد: برای سخنرانی در مدارس می‌توان از کارگروه‌ها استفاده کرد. در جریان همایشی در تهران 600 نفر از جوانانی را که در اردوی راهیان نور شرکت کرده و به واسطه بهره‌مندی از این سرزمین و نقل راویان متحول شده بودند، شناسایی شده و در این همایش نقل کردند که چه چیزهایی در این سرزمین موجب تحول آنها شده است و کتابی از خاطرات 30 نفر از آنان چاپ شد که باید در خوزستان نیز از ظرفیت خواهران در این خصوص استفاده شود.
وی گفت: با وزارت ارتباطات تفاهم‌نامه‌ای داریم و قرار شده در هر استان 50 نفر از نخبگان علمی، اجتماعی و افرادی که قدرت بیان خوبی دارند شناسایی و برای نشر فرهنگ دفاع مقدس دعوت شوند. خوزستان نیز باید در دو تا سه هفته اسامی این افراد را به ما اعلام کند تا استارت کار در سوم خرداد ماه امسال زده شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/40500/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

علل خشم در نوجوانان

علل جیغ زدن کودک نوپا و روش صحیح برخورد با آن

با کدام ساز برای آموزش موسیقی به کودکان شروع کنیم؟

راهکارهایی برای پرورش کودکان شاد

روشهایی برای تقویت حس کنجکاوی در کودکان

اختلال یادگیری در کودکان چه علائمی دارد؟

روش های انتخاب معلم خصوصی مناسب

راه های مسئولیت پذیر کردن فرزندان

فواید آموزش موسیقی به کودک

انواع کودک آزاری و نکاتی درباره آن

رفتار با کودکان سرطانی

علل جیغ زدن کودکان و نحوه صحیح برخورد با آنها

مهم ترین نیازهای عاطفی کودک چیست؟

رفتارهایی که نشان میدهد کودک شما در آینده مهندس میشود !

لجبازی کودکان هنگام لباس پوشیدن

چند روش مناسب برای تنبیه کودکان

نحوه رفتار با کودک 4 ساله

بهترین سن یادگیری انواع موسیقی

طبیعت منبع الهام و اکتشاف کودک

تاثیر نقاشی بر عملکرد ذهنی و جسمی کودک

مشاوره کودک

کودکتان را به آشپزی کردن تشویق کنید

باغبان کوچک| معجزه تعامل کودک با گل و گیاه

بعد از دیدن چه علائمی باید به توانایی ذهنی کودک شک کرد؟

روان درمانی کودکان

روشهایی برای درک مفهوم زمان به کودک

خرید اسباب‌ بازی‌ زیاد چه تأثیری بر کودکان دارد؟

روشهایی برای تشویق کودک به حرف گوش کردن

عوامل موثر بر حسادت در بین فرزندان

نکاتی که باید با در رفتار با کودک عصبی در نظر داشت

علائم، روش های پیشگیری و درمان انزواطلبی کودکان

کودک نابغه شما این نشانه ها را دارد؟!

در مورد کودکان کریستالی چه میدانید؟

سخت گیری والدین برای کودکان

آرایش کودکان چه مضراتی دارد و والدین چگونه با آن برخورد کنند؟

چه عواملی سبب می شود کودکان بزهکار شوند؟

سن تنها بیرون رفتن فرزندان

چگونه با 7 عادت ناخوشایند کودک مقابله کنیم؟

شادابی در مدرسه برای رشد دانش‌آموز

با استرس کودکان در مورد شیوع بیماری کرونا چه کنیم؟

کودکان برون گرا چه ویژگیهایی دارد؟

شایع ترین علائم روان‌پریشی در کودکان

نحوه بیان درخواست از والدین به زیباترین شکل ممکن

چگونه می‌توانیم علاقه بیش از حد دانش‌آموز به معلم را مدیریت کنیم؟

کودکان حساس چه ویژگیهایی دارند؟

عوارض وابستگی کودکان به موبایل و تبلت و راههای کاهش آن

علت دندان قروچه کودکان و راههای درمان دندان قروچه

فواید انجام بازیهای کثیف برای کودکان

آثار کمبود محبت روی کودکان

اگر کودک رابطه جنسی والدین را دید!!